Gå til innhold

Hvilke julekaker skal du bake i år?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg baker brune pinner (kakao-varianten), berlinerkranser og tørre vafler. Utenom dette kjøper jeg 2-3 slag til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg baker pepperkakehus, ofte fem-seks stykker. Elsker lukta. Bortsett fra det baker jeg ikke noe særlig. Ingen spiser det uansett. 

Anonymkode: 41e9c...63a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lager ikke de typiske julekakene, for ingen som spiser de, bortsett fra lefser.

Så her blir det: Lefser (tynn), gule bomber(både med og uten gul krem, for noen liker ikke kremen, men elsker mandelkaken), småkjeks med nøtter (chocolate chip cookies), rocky road og 4x kransekaker. (Bestilling fra familie)
Så blir fullt kjør fra ca 10.desember, mye går i fryseren ettersom mye av det jeg lager blir bedre etter ett lite opphold i frysa ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Hmmmmmm skrev:

Var det mye arbeid syns du?

Nei jeg synes det var en grei jobb. Gjør den gjerne igjen. 

 

Anonymkode: cad19...bc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror det blir samme som i fjor: strull, krumkaker, Mor Monsen, julekaker (uten sukat), berlinerkranser, havreflarn og krydderkaker.

Lager også lussekatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvite kakemenn, pepperkaker ( bruker en litt annerledes oppskrift som gir meg myke og litt fluffy kjeks), Vaniljefugde, Sarah Bernardt, og sikkert mer vis jeg finner noe spennende. Tror det blir lefser i år siden jeg endelig fikk det til i fjor!:) Også blir det såklart en runde med Lussekatter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.11.2019 den 14.43, Thjelp skrev:

Hvite kakemenn, pepperkaker ( bruker en litt annerledes oppskrift som gir meg myke og litt fluffy kjeks), Vaniljefugde, Sarah Bernardt, og sikkert mer vis jeg finner noe spennende. Tror det blir lefser i år siden jeg endelig fikk det til i fjor!:) Også blir det såklart en runde med Lussekatter

Kan jeg spørre hvilken oppskrift du bruker da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.11.2019 den 23.19, Zienna skrev:

Ingen.  Jeg synes julekaker er grusomt søte og veldig kjedelige. 

Jeg syns de er morsommere å lage enn å spise. Syns det er gøy å male på dem.

Anonymkode: 6420b...d30

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lager ikke julekaker, jeg lager kaker som smaker godt. ;)

Maryland Cookies, med mer sjokolade enn i originaloppskriften og en blanding av lys og mørk sjokolade. 

Og kransekake.

Hvis jeg får lånt et krumkakejern kan det være jeg lager det, men vi får se. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Jeg baker ingenting, fordi det ikke blir spist. Vi har aldri vært de store kakespiserne, så det er bare bortkastet. Surt å måtte kaste en boks full av kakemenn eller pepperkaker etc et par mnd etter jul.

Det hender sønnen min spiser litt pepperkaker, men ikke i særlige mengder så det svarer seg å bake. Kjøper istedet en rimelig boks ferdige pepperkakehjerter om han vil det. Selv spiser jeg ikke pepperkaker heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt for mange og jeg prøver å lag en ny sort hvert år også. Morsomt å lage mat, men ikke alltid så lett å bli kvitt alt. Starter med kransekake om en ukes tid, ca midt i november. Ringene kan fint fryses (og pynter den ikke før rett før jul).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Million said:

Jeg baker ingenting, fordi det ikke blir spist. Vi har aldri vært de store kakespiserne, så det er bare bortkastet. Surt å måtte kaste en boks full av kakemenn eller pepperkaker etc et par mnd etter jul.

Det hender sønnen min spiser litt pepperkaker, men ikke i særlige mengder så det svarer seg å bake. Kjøper istedet en rimelig boks ferdige pepperkakehjerter om han vil det. Selv spiser jeg ikke pepperkaker heller.

Her tas alt som er igjen med på jobb noen uker etter nyttår. Alt forsvinner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...