Sniglå Skrevet 5. desember 2005 #1161 Del Skrevet 5. desember 2005 Hm! Ingen som savner meg...? Superduperfantastisk travelt for tiden!! Nå har jeg nettopp kommet hjem, hadde klinikk til klokka fire i dag, så satt jeg igjen og lagde en bittsjablong på laben, så var det på lesesalen til klokka...nå. Og i helga skulle jeg jo liksom lese så maaaasse. Men halv elleve på fredagskvelden ringte ei i klassen som jobber på en tannklinikk rett nedi streeten her. De skulle ha julebord og hadde funnet ut i siste liten at det ble litt mye for vertene å servere i tillegg til alle talene og slikt. Så da fikk jeg og ei klassevenninne en liten jobb da, med godt betalt, pluss gratis drikke hele kvelden.... Må ikke tro vi lar gratis drikke slippe billig unna Så halv seks tror jeg at jeg slokna. Da hadde jeg snakka en time med ei venninne, hun sa hun var skuffet over meg som drakk meg full bare fem dager etter Kiel turen (hun var også med der), og hun hadde baaare drukket gulrotsaft den kvelden der! Jadda, gulrotsaft, my friend Og før jeg sovna hadde jeg visst snakka, eller forsøkt å snakke, med nordlandsdialekt. Huffa-mich... Så søndagen var heller lite produktiv Men gøy var det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille Ballerina Skrevet 5. desember 2005 #1162 Del Skrevet 5. desember 2005 Æ lika at du prøve å snakke nordlandsk Det klinge som klokker i ørene mine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 5. desember 2005 #1163 Del Skrevet 5. desember 2005 Eg har sakna deg, berre ikkje hatt tid til å stikke innom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 5. desember 2005 #1164 Del Skrevet 5. desember 2005 Helløuuu schnuppa Inom deg med en natta bare. Ha en fin tirsdag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 6. desember 2005 #1165 Del Skrevet 6. desember 2005 Stavanger (eh....Sandnes)-folk som prøver å snakke nordlending? Håper du ikke hørtes like teit ut som samboeren min, han irriterer seg over at jeg kan herme etter hans dialekt (jeg er ganske flink må jeg si i all min beskjedenhet, synes det er så fin dialekt ), men han klarer ikke å herme etter min. Han begynner å snakke med Finnmarks-tonefall istedet. Forresten, mens vi er inne på dialekter. Etter at jeg ble sammen med samboeren min er jeg såå stolt over at jeg endelig kan høre forskjell på Kristiandsand, Stavanger og Haugesund (for å nevne noen borti strøket der). Velutviklet språkøre, jeg? Men jeg klarer altså ikke å skille Stavanger og Sandnes, klin umulig. Så det hender rett som det er vi hører noen prate på TV og jeg MÅ bare si til samboeren min "Han der er fra Stavanger." og noen ganger ser han bare teit på meg og sier "Næhei, han er fra Sandnes!" Og jeg aaaaaner ikke hvordan han hører det. Må kanskje være sammen med ham noen år til før jeg klarer å skille. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hel Skrevet 6. desember 2005 #1166 Del Skrevet 6. desember 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sniglå Skrevet 6. desember 2005 #1167 Del Skrevet 6. desember 2005 Ikke så lang dag på lesesalen i dag, heldigvis. Fikk avbud (igjeeeen) på ettermiddagsøkten i dag, så da gikk jeg rett på lesesalen og satt til fem, tror jeg. Så det ble vel en fire timers effektiv lesing i dag. Synes det er masse jeg... Så. Jah. Det er det som har skjedd siden i går. Eksamensperiode er bare superspennede asså.... Tror kanskje ikke min dialekt hadde klinka så godt i ørene dine, Ballerina Hallaien Linn3c!!! Kjekt å se deg her også innimellom til ~Alwa~ .Gjett hvem som fikk et SKIKKELIG kinderegg i kalenderen i dag? Det er ikke bare bare å høre forskjell på Stavanger og Sandnes dialekten nei, Arkana!! Men, det er bare å høre på den fineste dialekten det, så har du Sandnes-dialekten Oi! Er du også her? Koseliiii til Coco! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sniglå Skrevet 6. desember 2005 #1168 Del Skrevet 6. desember 2005 Tror kanskje ikke min dialekt hadde klinka så godt i ørene dine, Ballerina ← Jadda, ingenting i veien med rettskrivingsgenet mitt, nei! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 6. desember 2005 #1169 Del Skrevet 6. desember 2005 Ja, må jo sjå koss dei andre vestlendingane har det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 6. desember 2005 #1170 Del Skrevet 6. desember 2005 Det er ikke bare bare å høre forskjell på Stavanger og Sandnes dialekten nei, Arkana!! Men, det er bare å høre på den fineste dialekten det, så har du Sandnes-dialekten ← Ja, når den er så lik Stavangerdialekten må den jo bare være kjempefin. Skjønner meg ikke på de som ikke liker den dialekten, synes den er sååå sjarmerende. Og morsom også, komikere med Stavangerdialekt har jo halve latteren i boks allerede. Når har du eksamen egentlig? Virker som den er ganske tett opp til jul. Godt med god tid til å lese da, selv om det er kjedelig å ikke få så lang juleferie. Jeg har riktignok lang juleferie, men neste år får jeg ikke sommerferie, så det er litt kjipt. Jaja, skal krysse fingre for at det går bra på eksamen for deg, men det gjør det sikkert. Du virker som en kjempeflink student. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 6. desember 2005 #1171 Del Skrevet 6. desember 2005 Og jeg som snakka nesten stavangersk før... Neida... Er fornøyd med min blandingsdialekt....men stavangerregionens dialekter e konge. På Platon musikk jobber det en snasen fyr med stavangerdialekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 6. desember 2005 #1172 Del Skrevet 6. desember 2005 til ~Alwa~ .Gjett hvem som fikk et SKIKKELIG kinderegg i kalenderen i dag? Gjorde du???? ÅH, så sjaluuuuuu Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 8. desember 2005 #1173 Del Skrevet 8. desember 2005 Hei Sniglå. Nå har jeg vært og titta litt i albumet ditt og du har så mange koselige bilder av kattepusene dine. Ser ut som at de stortrives i hverandres selskap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest seroxata Skrevet 8. desember 2005 #1174 Del Skrevet 8. desember 2005 et smask til deg, og god helg :D er litt tidlig ute, for drar i morra, høhø! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sniglå Skrevet 9. desember 2005 #1175 Del Skrevet 9. desember 2005 Aiaiai, for et kjedelig liv jeg har her om dagen! Mandag, tirsdag og onsdag satt jeg igjen og leste etter pasientene, etter litt regning viser det seg at jeg har hatt 12-timersdager. Sånn i gjennomsnitt. pluss minus. I går ble jeg ferdig tidlig med en pasient, (en instruktør sa forrige gang at det var et underskudd på fyllinga som jeg hadde lagt, så det måtte jeg fikse i går. Så kommer ikke mindre enn to andre instruktører og sier, nehei, her er det jo hvertfall ikke noe underskudd!!! ) Men jo, tidlig ferdig så i stedet for å gå på lesesalen som planen var, så tusla jeg hjem. Satt som om jeg hadde koma stort sett hele kvelden. Prøvde å lese litt, men øynene gikk i kryss og skrifta ble bare helt tåkete Så snille sambo laget en STERK kaffi til meg. Men det hjalp ikke det heller. Men nå har jeg fått sovet litt ekstra i dag, trengte det. Så nå er jeg snart klar for lesedyst igjen!! :smile: Julestemning? Hva er det? Er det snart jul? Hvor? -------------------------------------- Hvor på vestlandet er det du kommer i fra da, Linn3C? Jeg blir litt flau på "våre" vegne når jeg hører stavangerdialekt på TV, jeg, Arkana.... Vet ikke hvorfor Eksamen er den 20. desember. Så da blir det maraton-julegave-shopping! Må bare bestemme meg for hva jeg skal kjøpe, gå inn i butikken, kjøpe AKKURAT det og gå ut igjen. Ikke noe tid til dilling og dalling nei! Og som hvert år er jeg helt blank på hva jeg kan finne på å gi til sambo...Han er så vanskelig å finne på noe luuuurt tiiill..årh.. Ja, tror ikke du kan skryte på den noen stavangerdialekt nå, Saeria, etter hva jeg hørte hvertfall Så koselig, Heidi76! Alltid kjekt å høre til Seroxen min! Og en til ~Alwa~en min! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sniglå Skrevet 9. desember 2005 #1176 Del Skrevet 9. desember 2005 Ja, det var det jeg skulle si! Hele høsten har jeg nesten ikke vært ute på byen, greit nok det altså, men jeg tror Ninakanin merket noen tendenser til abstinenser en stund der. Men så nå, NÅ får jeg masse invitasjoner på ting og tang! Kiel for to helger siden, julebord"servering" forrige helg, denne helga er jeg invitert i dobbel bursdagsfeiring! Men jeg må takke nei. Lese lese lese. Hvorfor hadde ikke de to bursdag litt tidligere da! Og eksamensfest er jeg også invitert på! Den MÅ jeg bare på, det nye kullet min er bare Trives kjempegodt :smile: Sånn. Det var det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vindelspev Skrevet 9. desember 2005 #1177 Del Skrevet 9. desember 2005 Muhahaha! Jeg så Sniglå inne på Graviditet i går! Ok da, jeg var der selv også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 9. desember 2005 #1178 Del Skrevet 9. desember 2005 Lykke til med lesing. Vet hvor kjipt det er. Skjønner ikke at det er lov å ha så lange dager så tett opp til eksamen. Dere burde i allefall fått siste uken fri til å konsentrere dere skikkelig og slippe å tenke på andre ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 9. desember 2005 #1179 Del Skrevet 9. desember 2005 Lykke til med lesinga! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sniglå Skrevet 9. desember 2005 #1180 Del Skrevet 9. desember 2005 Muhahaha! Jeg så Sniglå inne på Graviditet i går! Ok da, jeg var der selv også. ← Var jeg? Jeg søker alltid på nye innlegg, så går jeg inn på de emnene som ser interessante ut....Kanskje det var en KG-freudean-slip? Men spørsmålet er jo; hva gjorde DU der inne? Hm? Lykke til med lesing. Vet hvor kjipt det er. Skjønner ikke at det er lov å ha så lange dager så tett opp til eksamen. Dere burde i allefall fått siste uken fri til å konsentrere dere skikkelig og slippe å tenke på andre ting. ← Ja, en uke fri hadde vært luksus! Men neida, siste skoledag er fredag den 16, så da har jeg helga pluss mandag til å lese på. Men så har jeg bevisst ikke tatt inn så mange pasienter neste uke da, så noen friøkter blir det nå innimellom. Heldigvis. Tror jeg trenger det, for jeg har jo ikke fått rompa mi ut av KG enda.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg