Saeria Skrevet 29. desember 2005 #1261 Skrevet 29. desember 2005 (endret) Sparetips nummer en er jo BSU! Skattefordeler og gode greier. Ikke kan en røre pengene om en faller for fristelsen til å bare måtte kjøpe deeeeeen kule buksa! *Jada, Saeria fant nemlig deeeen kule Fornarinabuksa på tilbud i dag, og skal hente den i morgen. Og så fant jeg ei minst like kul Lee bukse som ikke var på tilbud, som skal hentes når sydama har sydd den opp.* Endret 29. desember 2005 av Saeria
Ephemera Skrevet 29. desember 2005 #1262 Skrevet 29. desember 2005 Ja, BSU er jo kjempelurt når dere tenker på hus! Ellers er ikke jeg verdensmester i sparing... Men joda, jeg har sparekonto... Den tappes gradvis ned med regninger fra kjøreskolen og klær jeg bare må ha, men jeg fyller på den også. Jeg har faktisk blitt vant så vant til å ha penger på sparekontoen at jeg får panikk når den tappes ned. Men tja... vet ikke om jeg kommer på noe mere lurt her...? Jeg vet ikke hvordan økonomi dere har heller (studerer dere begge to?), men å sette av et visst beløp i måneden på en sparekonto som er sperret for mere enn noen få uttak, kan være lurt i tillegg. Vi har en sånn sammen i forbindelse med huslånet også. En "buffer" som banken vil at vi skal ha.
@lfa Skrevet 29. desember 2005 #1263 Skrevet 29. desember 2005 Så gøy at samboeren din ble satt ut av gaven. Min skal få sin i kveld/natt når han kommer hjem! Har ikke så mange sparetips, men BSU er jo fornuftig før man skal kjøpe egen bolig. :icon_smile: Sikkert smart og bytte ut den bilen også, selv om det nok ikke er så populært... Får bytte den ut med en bil med tupè... eller en som kan kjøre i tupèrt terreng... Greier ikke og legge fra meg den der...
Linn3c Skrevet 30. desember 2005 #1264 Skrevet 30. desember 2005 Ja, då byrjar det vel å bli på tide å ynskje alle mine søte, snille og gode KG-vener: Eit Riktig Godt Nytt År fylt til randa med alt det gode du måtte ynskje deg! Takk for eit supert år, eg gler meg masse til å tilbringe meir tid saman med deg i 2006
Arkana Skrevet 31. desember 2005 #1266 Skrevet 31. desember 2005 Godt nytt år til deg Sniglå og de søte pusene dine!
Sniglå Skrevet 31. desember 2005 #1267 Skrevet 31. desember 2005 Tusen takk for sparetips folkens, og for koselige nyttårsønsker! BSU skal jeg opprette med en gang jeg har fått studielånet mitt Vet at jeg burde ha startet en slik konto for lenge siden, men jeg har aldri hatt noen særlig med penger til overs, har ikke jobbet så mye foruten om i ferier og slikt, og da blir det knapt med penger. Og da er ikke BSU det første jeg tenker på. Men nuh, derimot, har jeg funnet meg en dude som jobber og tjener pæng! Da er jeg nydusjet, venter på at håret skal tørke slik at jeg kan rettetange det litt. Jeg klarte jo selvfølgelig å skli på en liiiiten flekk med is og lande rett på hofta, og skrape opp kneet mitt for et par dager siden Så nå har jeg to digre blåmerker pluss et j**lig stygt skrubbsår på kneet. Jeg er så klumsete. Langbeinog meg, vi er bestisser Neida, så planen om å ha på meg en kjole som slutter rett over knærne falt litt i fisk. Jeg hadde jo den på meg på julaften da, så den har jo blitt brukt. Så jeg klarte å overbevise sambo om at et langt skjørt, det var tingen for meg Så nå sitter jeg her i et sånnet sigøynerskjørt, langt og brunt, og en str minde enn jeg vanligvis bruker Vi skal til en venninne av meg i kveld og spise kalkun og kose oss! Hun har fått seg en ny shjærste, skjønner dere, så han må godkjennes og stemples Og så har jeg til og med bakt kake! Var overbevist om at den kom til å bli misslykka, for den forrige jeg skulle lage til en 50 års dag gikk jo rett i søpla Men denne ble faktisk veldig bra, og jeg håper håper håååper den blir god! *krysse fingrene* Elles så vil jeg takke alle dere skjønne dagboklesere for et koselig og bra år, 2005, og jeg gleder meg til å se hva året 2006 bringer! *skåler for dere alle sammen* Ninakanin, Saeria, @lfa, Xavia, Lille ballerina, Arkana,Linn3c, Ephemera, Cocopuff, Seroxata, Heidi 76, Vindelspev, ~Alwa~, Tristessa, og folk jeg har glemt (i så fall, unnshjull...) og sniklesere som ikke står frem Juuu gaaaaais!!!
Væren Skrevet 31. desember 2005 #1268 Skrevet 31. desember 2005 Heisann, Sniglå! Denne gang stikker jeg faktisk innom dagboken din med fullt overlegg, og det til tross for at jeg ikke er nevnt i lista di... Ønsker deg en superfin nyttårsfeiring og alt godt for det nye året! fra Sauen!
Saeria Skrevet 31. desember 2005 #1269 Skrevet 31. desember 2005 ju tu! Høres ut som om dere kommer til å få en veldig koselig feiring i kveld. Her skal vi være hjemme, spise pølser (nattmat, for jeg lager hjemmelaget tomatsuppe nå), tenne noen stjerneskudd og passe på en redd pus. Har starta BSU jeg og, men har ikke hatt råd til å sette av penger. Heldigvis har jeg og en sambo som jobber og tjener noen kroner. Han sparer litt i BSU og litt i fond. Gleder meg til jeg er ferdigutdannet og kan ha egen inntekt. Da skal jeg bli flink å spare. Kos dere masse i kveld.
Gjest gjesta Skrevet 31. desember 2005 #1270 Skrevet 31. desember 2005 Ha en kjempehyggelig kveld søte Sniglen! Godt nytt år!!! Xavia
Gjest Bhsiltsk Skrevet 2. januar 2006 #1275 Skrevet 2. januar 2006 Er bare innom og synger litt: Sniglå sniglå snigLÅ! Sniglå sniglå snigLÅ! Og så rusler jeg ut igjen... Godt nyttår!!!
Sniglå Skrevet 2. januar 2006 #1276 Skrevet 2. januar 2006 Nå sitter jeg her og synger for full hals til Kent, blir aldri lei av den ene CD'en der. Jeg får så utrolig sommerfølelse når jeg hører på den. Det var sikkert fordi den sto på hele den første sommeren jeg og sambo hadde sammen. Og da reiste vi på telttur til Sverige og pratet svensk hele sommeren Anyway, vi skulle jo egentlig til syden denne sommeren, men siden vi har bestemt oss for å spare så masse i år, så fant vi ut at vi tar en sverigetur til, siden vi hadde det så gøy forrige gang. Men vi dropper teltet i år. Forslag til greie overnattinger, anyone? Forslag til byer? Vi var i Gøteborg sist, kanskje vi skal dra litt lenger sør? :klø: åååårh!! Gleder meg til sommereeeeeen!!!!! Tusen takk for besøk! Lenge siden jeg har sett deg her inne, Leyla, du var jo til og med en av de som maste mest på at jeg måtte få meg en dagbok også! Og et godt nyttår og en god klem til Phoenix, Ephemera, @lfa, Seroxata, Xavia og Saeria oooog Væren Da har jeg forsøkt å lage en ukesmeny for første gang i mitt liv. Så spørs det da, om vi kommer til å spare penger på dette, eller om vi bare kommer til å bruke mer.... Jeg har skrevet ned en liste med masse forskjellige middagstips og klippet det opp i små lapper. Og så har jeg laget en liten lomme som henger på kjøleskapet til å legge de oppi. Så har jeg tatt syv små biter med kitt og hengt på fronten av kjøleskapet, og plukket ut de syv middagene vi skal ha og klistet på døra. Så når vi har laget den ene middagen vi fikk lyst på den dagen, så tar vi bare ned lappen. Kompliset system skjønner dere Jeg tror at hvis det blir sånn at mandag da har vi det, tirsdag har vi det, så kommer alt til å falle i fisk (*duh*). Så vi bestemmer oss litt sånn for hva vi føler for der og da. (utenom helgematen da. Den er jo litt ekstra...) Men vi får se. Må nesten bare prøve oss litt frem. Poenget er hvertfall å spare litt peng. Punktum. Nå er det snart Home and away!!! Det har vært en tung jul uten det...
Gjest Bhsiltsk Skrevet 2. januar 2006 #1277 Skrevet 2. januar 2006 Hmm.. altså.. lenge siden og lenge siden.. Maste og maste, fru Blom.. Andre tok jo heeeelt over, og da bare ble det sånn, altså... Men jeg holder meg sånn noenlunde oppdatert, altså...
Sniglå Skrevet 2. januar 2006 #1278 Skrevet 2. januar 2006 Leyla: Ooouuhh!!! Danni må i fengsel!! Og jeg skal hoppe in das geduschj.
Saeria Skrevet 2. januar 2006 #1279 Skrevet 2. januar 2006 Må Dani i fengsel? Fikk ikke sett de siste 5 minuttene fordi Liverpool-Boltonkampen begynte da.
Fremhevede innlegg