Gå til innhold

~Sneglehuset~

Gjest Ninakanin

Anbefalte innlegg

Åeee! :sur:

Nå hadde jeg brukt flere timer foran dataen til å planlegge en overraskelse til sambos "big 3-0" neste år.

Han eeelsker jo elektriske dubbedingser og datamaskiner, så jeg hadde DEN planen nå, om å ta han med til Hannover i Tyskland på verdens største elektronikkmesse; CeBIT

Han hadde storkost seg MAX der :ler:

Men nesten ALLE hoteller er fullbooket allerede, og det er ikke før i MARS!! De som er igjen og ledige koster jo pillemenn nesten 8000 kroner for to netter, ai dånt tink såo :riste:

Og jeg som trodde jeg var tidlig ute....

:sur: :sur: :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her fant jeg et detajert kart som du kan zoome inn på. Da finner du småbyer utenfor Hannover. Så kan du google på hotel og den byen du velger. Jeg testa med byen Sarstedt og fant denne siden. Der kan du plotte inn det stedet du ønsker og så snuser den opp hoteller til deg.

*edit:trøtteskrivleif*

Endret av Saeria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm....

Jeg fant også dette kartet

Messa er i Messegelände (et eget messeland!! :overrasket: ), ikke så langt i fra Laatzen..

Sarststedt var jo ikke så langt derifra igjen...

Er så vanskelig å surfe på hotellsider, Tysken min har rusta litt de siste årene :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De har jo skrudd opp prisene noe så ENORMT!! To netter på et 1 stjerners hotell laahaaaangt i fra Messegelände koster jo 3500 kroner! :sjokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Årh, så teit.

Nå har jeg prøvd å finne ut av hvordan det blir hvis vi tar inn på et hotell i en naboby, eller, en by litt lenger vekke egentlig. Der er hvertfall hotellprisene greie, firestjerners for 1500kr for to netter.

Men det er så langt unna at da må vi ha leiebil, og det koster jo 1500-2000 kroner det også. Og da blir det jo nesten like dyrt igjen. :murvegg:

Jeg får vel bare finne på noe annet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei.

Da har jeg funnet fly, hotell i en eller annen rar by som ligger en times bilkjøring fra Hannover, og leiebil. Inkludert billetter til messa kommer hele gildet på 8000 kroner.

Er det verdt det?

Elektronikkmesse 1 dag og noen timer i København (seks timers mellomlanding?)

Må tenke litt på dette her, tror jeg :ler:

Endret av Sniglå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en geek som han er det absolutt hvert det om man ser seg mulig til å ta seg råd til det.

Min fotballgale sambo satt hvertfall pris på å få fotballtur med omvisning, kamp og greier til den nette sum av 15 laken. De var to da.

Min hadde garantert blitt kjempeglad for en Ce-BIT tur da han er likke geeky som din. Min også bli 30 neste år og jeg vet enda ikke hva jeg skal finne på. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjekk Uelzen også. En liten landsby som er kanskje en halvtimes togtur unna Hannover (togene går regelmessig, og du kommer rett inn på messeområdet - ikke nødvendig med leiebil).

Var der under expo2000, bodde da hos bekjente, men det virket ikke som om det var særlig pågang på hoteller der. Hvis ikke er jo ikke Hamburg så ALT for langt unna Hanover, kan kanskje sjekke opp der også? (ok, det er et lite stykke da, men vil man nok, så... :P)

Genial gave da ;)

God bedring, og lykke til videre med praksisen!

Hilsen snikleseren (du hadde sikkert gjort det samme du også, hadde jeg hatt dagbok ;))

Endret av Scully
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Heia Scully!

Takk for tips! Jeg fant noen hoteller i Uelzen, eller rettere sagt to km utenfor... Ellers var det en masse hjemmesider med gjestehus og jeg vet ikke hva, men jeg skjønner heller lite av den tysken :ler:

Men! Hamburg ja!

Hotell der og så tog frem og tilbake? Kan vel ikke være så ille? Eneste var at flybilletene dit var dyrere enn til Hannover, merkelig nok.

Hvilke flyselskaper er det da...SAS og...Lufthansa? Andre? *cluless*

Kan ikke du få deg en dagbok da Scully, så kan jeg også snike! :sjarmor:

Var det messa bra, forresten??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rart! Når jeg søker på KLM sine nettsider blir tur/retur Hamburg STEINDYRT, men søker jeg via DinSide så blir det faktisk ikke så ille. Merkelig.

(Er livrett for noe sånn skjulte greier, pang! Så må vi betale 5000 kroner ekstra for et eller annet gebyr :ler:)

Dagboka mi er sikkert kjedelig i disse dager, men jeg har ingen å snakke med om dette, så da blir det meg selv og dagboka :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
:klem:

Ååå! :kose:

Hele helga mi har bestått av å planlegge denne dingsebomsen av en tur.

Men nååå...Tror jeg begynner å nærme meg noe...I Hamburg er det hvertfall hoteller, og fly med KLM er ikke så ille dyrt!

:hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket Norwegian...?

Så Oslo-Hamburg fra 197 kroner, og billett til Oslo kan en også få billig. ;)

Endret av Saeria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...