Arkana Skrevet 11. august 2005 #381 Del Skrevet 11. august 2005 (endret) Folk er rare. Det "verste" er jo at folk betror seg til meg, helt uten at de vet at jeg skal bli psykolog. Men når det så kommer fram, da blir det i hvertfall fart på sakene. En klassiker er: "Da kan du vel se rett gjennom meg da" eller "Håper ikke jeg har schizofreni eller noe sånt?". Øøøøhhh...... jada. "Kunsten å lese andres tanker" og "Jeg vet hva som feiler deg" er de to første kursene man tar på studiet. En psykolog vi hadde som kursleder forrige semester sa at han aldri pleide å fortelle at han var psykolog. Det ble liksom merkelig stemning i rommet etterpå, og så pleide folk å spørre ham om alt mulig rart og bre ut om personlige problemer. Liten respekt for at psykologer også har fritid egentlig. Men sambo opplever faktisk akkurat det samme. Han er IT-konsulent, og folk og litt fjerne slektninger tror at han synes det er sååå gøy å hjelpe folk med simple dataproblemer til alle døgnets tider. De forventer at han nærmest skal følge dem på butikken for å plukke ut den perfekte PC, selvsagt installere alt for dem og gi dem alle gratisprogrammene han får på jobb. Og når noe er galt, hvem ringer de da? Jepp, det er ham det. Endret 11. august 2005 av Arkana Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sniglå Skrevet 11. august 2005 #382 Del Skrevet 11. august 2005 Tror nesten ikke det har gått en fest eller et vorspiel uten at noen har gapt og pekt inn i munnen sin! Det er jo litt gøy nå, men jeg tenker jeg kommer til å bli lei etterhvert. Men det er vel en del av det hele da. Sambo jobber innen IT, og han må jo alltid se på MINST 1 pc når vi er hjemme. Og for å ikke snakke om telefonen, den kimer jo i ett sett, føler jeg! Alltid noen som har pc-problemer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sniglå Skrevet 11. august 2005 #383 Del Skrevet 11. august 2005 Har vi samme samboer eller, Arkana?? Vi skrev det visst ned nesten samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 11. august 2005 #384 Del Skrevet 11. august 2005 (endret) Har vi samme samboer eller, Arkana?? Vi skrev det visst ned nesten samtidig! ← Ja, jeg så det! Men dere bor i Bergen, ikke sant? Og firmaet til sambo har avdeling i Bergen, så det er ikke utenkelig at de jobber i samme firma. Er samboeren din også fra Sandnes? Endret 11. august 2005 av Arkana Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille Ballerina Skrevet 11. august 2005 #385 Del Skrevet 11. august 2005 Kanskje vi burde si at vi jobber som birøktere eller noe slikt. Kan vel umulig være noe som trenger hjelp til det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sniglå Skrevet 11. august 2005 #386 Del Skrevet 11. august 2005 OH MY GOOOOODDD!!! At det skal være SÅ fordømt vanskelig å finne to bilderammer var jeg jammen ikke klar over!! Saken er den: Jeg har kjøpt to postere, i helt vanlige størrelser; 30x40 og 50x50. I går trålet vi Living og fotobutikker for å finne disse to. Vi fant bare 30x40, men ikke i 50x50. Så da må vi på Ikea....DER må de vel ha en helt vanlig SVART ramme i 50x50. Men neeeeida....De svarte var de utsolgt for...så da gir vi opp og ser på trehvite eller vanlig hvite. Det har de jo, men IKKE i 30x40!!! ÅÅÅÅEEE!! Det er jo finest med to like rammer da!! Er det muuuulig.... En stund vurderte vi å drite i hele bildene og heller finne to nye bilder MED ramme... Men det fant vi jo heller ikke... Så enden på visa ble sånn: Vi kjøper en treramme i 50x50, kjører til Clas Ohlson og kjøper svart spraylakk, og kjører til Living for å kjøpe en svart ramme i 30x40.... Jeeeez.... Men, jeg fikk tak i litt mer stæshj på Ikea da, så det hjelper jo litt på humøret. Heldigvis Nå skal jeg spise masse masse masse grønne druer og komme ned på jorda igjen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 11. august 2005 #387 Del Skrevet 11. august 2005 Så koselig å lese historiene deres! Dere kommer sikkert til å bli kjempedyktige i hvert sitt fagfelt Sniglå og Arkana. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sniglå Skrevet 12. august 2005 #388 Del Skrevet 12. august 2005 Takk for det Saeria, jeg håper du har rett Pheeew! Det er ikke bare bare å få besøk, alt må ryddes og vaskes! Men sånn sett så er det jo bra med besøk, da blir det jo gjort skikkelig reint Det er bror til sambo som kommer i i dag, og skal være her denne helgen. Så da blir det en liten fest i morgen, tenker jeg. Oh oh! Ninakanin, snille Ninakanin, reiser hjem til Bergen en dag tidligere bare for å være med ! Nå er altså alle rom utenom stua ryddet....Så etter en liten KG-pause skal jeg: -rydde stua -vaske badet -støvsuge hele leiligheten -stryke noen nye duker -fylle på ny kattesand i den nyvaska kattedoen -handle mat -rydde og stelle blomstene på verandaen hmpf...håper jeg rekker alt før han kommer i åttetiden...:klø: Ellers så ble Ikea-rammen kjempebra! Vi tok bare ut glasset og spraylakkerte rammen to-tre ganger! Så nå er ENDELIG tulipan-bildene mine oppe på veggen, og soverommet er ENDELIG fiks ferdig, sånn som jeg ville ha det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sniglå Skrevet 12. august 2005 #389 Del Skrevet 12. august 2005 Her er et blinkskudd som jeg tok i sommer, det er Tommy og "kjæresten" Josefine. Josefine er en ocikatt og søstera til Ninakanin sin Felix Tommy og Josefine var uatskillelige i sommer, sprang etter hverandre og lekte, og når de ble trøtte så sov de i sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille Ballerina Skrevet 12. august 2005 #390 Del Skrevet 12. august 2005 Ååå så søte de er Deilig å se at katter også trives i hverandres selskap. Skogskatten min kom inn i går med en kutt på øret og blod her og der. Så jeg måtte hente fram sykepleieren i meg og tørke litt Stakkar lille pusen. Endte med at hun sov sammen med meg i sengen. Jeg har så utrolig lyst på en blå burmeser.. *sukk* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 12. august 2005 #391 Del Skrevet 12. august 2005 Sååå søte! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milly:) Skrevet 12. august 2005 #392 Del Skrevet 12. august 2005 Nesten for søte *sukk* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ninakanin Skrevet 12. august 2005 #393 Del Skrevet 12. august 2005 Innlegget til Arkana var som om jeg skulle ha skrevet det selv Jeg vet så utrolig mye om folk rundt omkring i verden, fra småproblemer til store ting som incest og spiseforstyrrelser... Folk åpner seg rett og slett bare. Derfor jeg vil bli psykolog Sniglå: I LOVE YOUUUUUUUUUUUU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Gleder meg kjempemasse til i morgen, det blir bra!!!! JIPPIIIIII!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 12. august 2005 #394 Del Skrevet 12. august 2005 Nydelige puser! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sniglå Skrevet 12. august 2005 #395 Del Skrevet 12. august 2005 Jah! Da står kylling kiev i ovnen (eller, det ligner hvertfall ) ved siden av noen fløtegratinerte poteter, og gulrøttene og broccolien koker vel snart opp, tenker jeg. I tillegg har jeg lagt salaaaat Sambo er på Flesland og henter broren sin, så de er nok her om tyve minutter... Godt med en liten pust i bakken! Det var jammen ikke bare bare å rulle disse her kyllingfiletene, altså!! Men men, nå har jeg lært, så neste gang går det nok bedre DER kokte gulrøttene ja! Måtte sprinte inn på kjøkkenet her! Menne, altså! Ha en fin helg alle KGfolk! Og Ninakanin: Ai låvv jør pritti feis tu! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sniglå Skrevet 12. august 2005 #396 Del Skrevet 12. august 2005 Vi kommer forresten til å STINKE hvitløk i morgen!!! Det hvitløkssmørret fikk jammen bein å gå på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 12. august 2005 #397 Del Skrevet 12. august 2005 Ja, kylling kiev anbefales ikke til tannleger som skal jobbe dagen etter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sniglå Skrevet 13. august 2005 #398 Del Skrevet 13. august 2005 Kyllingen var kjempegod, og sambo sa at han kom nok til å bestille den maten flere ganger Nå er guttaboys rundt i Bergen og skal se på biler. Ingen av de skal ha ny bil, men se på bil, det må de! Mannfolk sier jeg bare. De slapp meg av hjemme etter vi hadde vært på polet og sånnt, så kan jeg heller KG'e meg, mens de biler seg Jeg skulle jo finne noen sko i dag, men neida..De som de hadde som så nogenlunde bra ut hadde de jo seff ikke i str min. Som vanlig. Så da kjøpte jeg visst en dongerijakke i stedet! Jeg har fått bursdagspenger av foreldrene og besteforeldrene til sambo, så da tenkte jeg at selv om jeg ikke trenger den jakka, så kjøper jeg den likevel. Det er jo bursdagen min! (Eller, ikke helt enda da, men jeg fikk nå pengene i går ) Men nå! Rydde littegrann og slappe av med litt KG før malingen (les:sminken) for kvelden skal på! Wuhu!! gleder meeeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 13. august 2005 #399 Del Skrevet 13. august 2005 Så bra at kyllingen ble god! :-D Ja, hva er det med menn og biler? Hvis jeg ikke skal ha noe, så klarer jeg ikke å gå og sikle på det heller. Tenk om jeg får fryktelig lyst på den? Det gjelder alt, klær også. Hvis jeg vet jeg ikke skal eller kan kjøpe, er det ingen vits i å friste seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sniglå Skrevet 13. august 2005 #400 Del Skrevet 13. august 2005 (endret) Så sant så sant. Men disse to koser seg glugg når de er sammen, for de er helt like. Hvis det ikke er bil de skal se på, så er det båter, eller stereoanlegg, store tv-er, høytalere...ju neim it. Men men, mannfolk synes nok at vi også gjør mye rart, det er bra vi ikke er like. Endret 13. august 2005 av Sniglå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg