Gå til innhold

~Sneglehuset~

Gjest Ninakanin

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:vinke: Heisann Milly!

Alltid gøy med besøk ;)

Bra du likte bildet! Jeg har drevet og eksperimentert lenge i dag, før jeg endelig ble fornøyd :smile:

Så bra at pusekatten din ikke er syk, det er ikke noe gøy med syke katter, har en katt selv som også skal på antibiotika i ti dager :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusen min hadde visst fått en infeksjon i halsen, så han hostet og kastet opp hele tiden...Men han er mye bedre allerede, så antibiotikaen virker heldigvis!

Katten på bildet ER en liten leopard ;) Neida, han heter Tommy og er en spottet bengal. Og så er han min! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff da, det høres ikke bra ut. Fint at han er bedre nå :) Spottet bengal - det må jeg ha meg en gang...han var virkelig skjønn. Mange fine katteraser der ute - min er bare "vanlig" huskatt, da. Men han er verdens fineste pus, selvsagt :smilbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho:

Jeg tror jeg har oppdaget en av tidenes verste jobber!

I den tjukke perioboka mi er det et eget kapittel om dårlig ånde (bare det er jo egentlig litt morsomt!). Og det finnes faktisk mennesker som forsker på dette!

Videre får vi en detaljert beskrivelse av fremgangsmåtene i forskningen, og et av bildene viser to personer, i hvit frakk, som bøyer seg ned foran munnen på en av testpersonene. Testpersonen sitter på en stol med åpen munn og puster på hvitfrakkene!! :overrasket:

FOR EN DEILIG JOBB!! :grine2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler::ler:

Ja, du har mye å glede deg til.

Forøvrig har jeg også fått studielån nå. :hoppe: Det gikk kjapt! I går registrerte de mottatt gjeldsbrev (som jeg fikk mail om i dag) og i morges var pengene på konto. :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:  :ler:

Ja, du har mye å glede deg til.

Forøvrig har jeg også fått studielån nå. :hoppe: Det gikk kjapt! I går registrerte de mottatt gjeldsbrev (som jeg fikk mail om i dag) og i morges var pengene på konto.  :danse:

:ler:

Tjaaa....jeg skal nå ikke gå så nøye til verks! Tror jeg skal holde meg til å anbefale tannkrem med sink ;)

Deilig med litt penger på konto, ikke sant? Hva skal de brukes til da? Bare masse fornuftig, eller littebittegranne ufornuftige ting??

Vi må en tur på Ikea i dag (faaaaarlig), må ha to rammer til to postere jeg har kjøpt på art.com til soverommet :smile:

Tviler på at det blir med bare rammene nå som studielånet er på plass :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det kommer til å bli masse ufornuftig! Jeg trenger en del nye klær, det er noen DVD'er og bøker jeg vil ha +++ Ja, pengene kommer til å fly, rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æshj...Dette kapittelet var kjedelig...Host-parasite interactions in periodontal disease.

Jeg tror det var meningen at jeg skulle bli tannlege hele veien, jeg har bare ikke tenkt på det før nå etter at jeg begynte på studiet.

Det har aldri vært "den store drømmen" å bli tannlege, jeg tenkte aldri på at JEG kunne bli det før rett før jeg søkte på høyere utdanning. Men nå, når jeg ser tilbake på småting som har skjedd opp igjennom, så er det litt morsomt da.

Jeg har et stort puslespill, det var favorittspuslespillet da jeg var liten. Det er av Karius og Baktus.

Barnehagen jeg gikk i hadde to avdelinger som het Karius og Baktus.

Jeg synes det var kjempegøy å få bedøvelse hos tannlegen når jeg var liten

Jeg gikk til tannlegen en gang bare for å trekke den siste melketanna, sånn at jeg kunne legge den i et glass med vann. Jeg ville ha litt cash! :ler:

Jeg var hekta på Peppes, den der tannkremen og det tegneseriebladet som kom gratis i posten, jeg var medlem av peppesklubben, nemli.

Jeg og en venninne hadde konkurranse om hvem som var flinkest til å pusse tennene. Vi pussa og sjekket etterpå med sånn som farger plakken. :ler:

Og mange flere sånne småting som jeg kommer til å tenke på av og til. Det er jo ikke SÅ spesielt, det er jo noe som hvem som helst kunne gjort. Men for min del så er det jo litt rart å tenke på!

Æshj, ingen leselyst i dag likevel. :sur:

Det ligger nå to stk trøtte katter på hver sin pute på pulten og snorker. :hjerte:

Jeg har så lyst på en Orientaler!! *sukk*

Eller evt en langhåret orientaler....

Men sambo liker de ikke...hmpf. Men en gang skal jeg ha en. basta. punktum.

:lol:

Sneglen kjeder seg og plapprer i bokji si.....

Endret av Sniglå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er rart med slike tegn. Etter at jeg begynte å studere psykologi la jeg (og andre rundt meg) merke til at folk har en tendens til å utlevere seg til meg, sånn helt naturlig. En liten kommentar på T-banen om hvor varmt det er kan utvikle seg til at vedkommende legger ut om sine psykiske problemer. Forrige uke skulle jeg få nøkkelen til naboen fordi vi passer katten hennes, og plutselig la hun ut om hvordan faren døde da hun var ung og foreldrene hadde holdt skjult at han var alvorlig syk og en masse slikt. I flere tilfeller hvor jeg har vært ute på middag med en kjekk fyr (før jeg traff sambo) har de lagt ut om fryktelig personlige ting, helt uten at de visste hva jeg studerte. Og en jente på kullet mitt fortalte meg, under en samtale om noe helt annet, at hun hadde hatt spiseforstyrrelser før. Og la til at hun ikke hadde fortalt noen andre om det, men altså til meg, selv om hun hadde kjent meg i noen få mnd, mens hun hadde kjent de andre i flere år. Jeg må ha en sånn tillitsvekkende aura eller noe sånt. Det er jo forsåvidt bra, en god egenskap å ha som psykolog (men kan være litt slitsomt, sånn privat).

Sambo påpeker det hele tiden, at jeg ser ut til å ha en egen kontakt med andre mennesker. Her i blokka er det en rekke folk som jeg prater med og hilser på i heisen eller i gangen, folk jeg aldri har kontakt med uten om dette. Sambo derimot, snakker nesten ikke med noen, det er så vidt de sier hei til ham. (Han er glad for det han da, han liker ikke small talk. :ler:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, du gledet deg til bedøvelse? :ler:

Jeg hatet tannlegen som liten, jeg fikk til og med spesialtillatelse til å sitte på Pappas fang istedet for i den fæle stolen. Jeg misliker tannlegen sterkt den dag i dag, og jeg skjønner ikke hvorfor. Jeg har aldri hatt et eneste lite hull, aldri trukket en tann, aldri hatt tannlegebesøk som har vart mer enn 10 minutter, tannleger har rett og slett aldri gjort meg noe vondt, men jeg liker det bare ikke.

Det er en ganske sårbar situasjon da, å ha tannlege (og gjerne assistent også) sitte sånn ett opp i ansiktet ditt. Da går jeg heller til gynekolog 10 ganger. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hihi! Ja! Eller, selve sprøyta var jo skummel, men det at halve kjeven og tunga var bedøva etterpå synes jeg var kjempegøy! Ble fasinert rett og slett!

Og foreldrene mine syntes jeg var gal da jeg gikk ned til tannlegen etter skolen, bare møtte opp uten time, og sa jeg ville trekke den tanna. Jeg hadde ikke vondt eller noe, og den var ikke løs, men den skulle jeg ha ut!

:ler:

Men den egenskapen du beskriver at du har, det må jo være fantstisk da, spesielt siden du har valgt akkurat det yrket! Jeg føler meg ukomfortabel hvis folk jeg ikke kjenner legger ut om følelseslivet deres.

Jeg hadde en episode der en av pasientene mine gjorde det. Da han satte seg i stolen spurte jeg hvordan det gikk (og jeg mente jo da egentlig hvordan det hadde gått med den midlertidige krona :ler:), og han begynte å fortelle om at han var så deprimert for tiden, han hadde det ikke så bra sammen med kona, osv osv. Jeg ble helt satt ut!!

Jeg husker ikke hva jeg sa, men det var noe som at huffda, det var dumt!

:sjenert:

Men jeg mener og tror at jeg kommer til å bli en snill tannlege, for jeg har en enorm omsorg både for mennesker og dyr. Jeg liker det ikke i det hele tatt at folk ikke har det greit. Jeg spør alltid pasientene mine, mange ganger, om de har det bra, og om det går greit. Så forhåpentligvis blir jeg en sånn tannlege som folk sier er flink :smile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg du blir, og det er jo kjempefint for f.eks folk med tannlegeskrekk :) Selv synes jeg det er helt ok å gå til tannlegen, men jeg har litt småproblemer med at andre "romsterer" inne i munnen min :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du høres ut som en som kommer til å bli en god tannlege. Det er jo praktisk talt alfa og omega, at man føler seg komfortabel (så godt det lar seg gjøre) og tatt vare på. Heldigvis finnes det jo en del nytt og spennende utstyr, smertefri boring med ozon og den der "magic wand" som gir smertefri bedøvelse. Skulle jeg få et hull engang skal jeg lete ned en slik tannlege, koste hva det koste vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at jeg ikke er den eneste som opplever slikt. Når jeg er på byen/fester o.l. og noen spør hvor jeg jobber, og jeg svarer "sykehus", har jeg fått endel interessange tilbakemeldinger. De vanligste er "Du.. se her..jeg har en rød flekk bak på låret..vet du hva det kan være??" etc.. Hum.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...