Gå til innhold

" skitten snø" grusom serie.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Etter å ha sett denne serien lurer jeg på hva muslimske foreldre oppfordrer døtrene sine til å gjøre dersom de blir voldtatt. Politiet eller holde det hemmelig for det viktigste er å være urørt. Er dette noe NRK prøver å få frem?

Anonymkode: 45e77...256

Nå er voldtekt fullt lovlig i ekteskap i noen muslimske land så hva tror du?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja. Den har jeg og sett. Den er veldig ekkel og skummel. Får en litt sånn skrekkfilm-følelse av å se den. 

Anonymkode: 2e16f...70c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den historien er jo som mange vet sann på en måte. Husker ikke men har de skrevet at dette er basert på en sann historie? :) 

Anonymkode: 2e16f...70c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Den historien er jo som mange vet sann på en måte. Husker ikke men har de skrevet at dette er basert på en sann historie? :) 

Anonymkode: 2e16f...70c

Har ikke sett noe om det nei.

Anonymkode: 90956...3c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.11.2019 den 12.58, AnonymBruker skrev:

Jeg har lest boka/bøkene. I boka heter voldtektsmannen Jamal, og er også utlending. Synes det er rart at de har forandret etnisisteten til voldtektsmannen. 

Anonymkode: 80a79...a81

Skal vel ikke se bort fra at de slet med å finne en aktuell skuespiller.

Anonymkode: 1ccc3...0cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men denne serien handler da virkelig ikke om hvor vanskelig det er å være innvandrer i Norge? Den setter jo nettopp fokus på problematiske sider ved muslimsk(pakistansk) kultur. Jeg tenkte mer over at de har valgt en veldig flink skuespiller. Det er ikke hvem som helst som kan og vil spille en sånn rolle. Og vi vet jo hvordan NRK og norsk filmindustri generelt liker å bruke de samme skuespillerne til alt.

Anonymkode: 772a2...0b0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 8.11.2019 den 18.25, AnonymBruker skrev:

Har ikke sett noe om det nei.

Anonymkode: 90956...3c1

Ok. Vet om noen som Har opplevd noe lignende så jeg tror den er litt sann på en måte. ;) 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men denne serien handler da virkelig ikke om hvor vanskelig det er å være innvandrer i Norge? Den setter jo nettopp fokus på problematiske sider ved muslimsk(pakistansk) kultur. Jeg tenkte mer over at de har valgt en veldig flink skuespiller. Det er ikke hvem som helst som kan og vil spille en sånn rolle. Og vi vet jo hvordan NRK og norsk filmindustri generelt liker å bruke de samme skuespillerne til alt.

Anonymkode: 772a2...0b0

Syns de er flinke. Innmari bra sagt av han som spiller den psycho vakta når han sier: ååå er det så synd på deg da. :ler: :redd: 

Anonymkode: 2e16f...70c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke sett ferdig serien. Ser de to siste episodene kommer i morra.  Har dere sett alle? Hvor?

Anonymkode: 367cd...cee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjedde i siste scene? Hvorfor dro Nila og hvor dro hun? 

Anonymkode: 2e16f...70c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moralen er:

Spoiler

Ikke redd venninna di fra truende psykopatiske voldtektsmenn, da blir du sent ut av landet av faren din!

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så de siste to episodene i dag. Syns hele serien var skrekkfilm-aktig. Skjønner ikke at de ikke gikk til politiet, det var vel for å få frem at det er mer skambelagt i de miljøene at en voldtekt kommer frem enn at den skyldige blir straffet. At man blir sett på som «løs» selv om det er voldtekt? Tarjei var overbevisende i psykorollen men urealistisk at han dro det så langt 

Anonymkode: 694f3...3b9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blåbærpike
På 13.11.2019 den 2.48, AnonymBruker skrev:

Hva skjedde i siste scene? Hvorfor dro Nila og hvor dro hun? 

Anonymkode: 2e16f...70c

Nila ble sendt til hjemlandet, av faren. Konsekvens for at hun ikke kom hjem. 

Forøvrig synes jeg slutten var for brå og intetsigende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hele er jo litt rart. At faren til Nila ikke visste hva som skjedde, for politiet måtte jo bli innblandet mtp liket. Da hadde jo alle seks ungdommene(/voksne) måttet vært i avhør hos politiet? De var jo ikke smarte nok til å kunne klare å gjemme liket uten at det hadde blitt funnet før eller senere.

Det at Nila uansett dro viser vel bare at forskjellige folk er varierende i sin grad av trofasthet til familien. Innerst inne om de store tingene var Nila villig til å gjøre det faren ønsket uansett konsekvens.

Anonymkode: 772a2...0b0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes serien var utrolig spennende og Tarjej (Nicholas) spiller veldig bra!! Den søte uskyldige gutten klarer å spille den psykopaten så gjennomført.. det var noe nytt for meg!! Han kommer til å nå langt! 

Anonymkode: 16186...78e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som irriterte meg var måten Sumera ikke heller valgte å bare ta vare på alle bevis, som f.eks tekstmeldinger og lydsamtaler!!

Psykopaten la igjen ekstremt mange muligheter for bevis!!!! Om Sumera var en jente jeg var glad i, i det virkelige liv, så hadde jeg virkelig ønsket at hun heller prøvde å få tatt psykopaten, istede for å gjøre alt han befalte..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tarjei imponerer! Fra en liten, uskyldig, småredd gutt i skapet - til en høy, sterk, selvgod og skummel mann med psykopatiske tendenser. Troverdig i begge roller og :) 

Anonymkode: ddcd0...0ab

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Fant denne serien i kveld. Jeg syns det er bra skuespill.. er helt fengslet her jeg sitter.

Anonymkode: 3c7c2...3df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...