AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2019 #1 Del Skrevet 29. oktober 2019 Jeg har fått time hos personlig trener på et treningsenter og skal starte opp med styrketrening. Målet mitt er på lang sikt å få en sunn kropp. Har vært overvektig hele mitt liv, sliter med selvbildet og psyken i stor grad, og vet at trening og fysisk aktivitet har en positiv innvirkning. Har vært av og på med hjemmetrening i noen år, ikke regelmessig nok til å faktisk få sterkere muskler og å gå ned i vekt. Å endre livsstilen er det jeg vil og bli den personen jeg ønsker å være. Kommer til å formidle det slik til treneren min og så får han sette opp en treningsplan han syns passer meg basert på mine ønsker. Dette er treningstudio der helse er i fokus og de har selv sagt at om målet er å bygge kropp og å kun se bra ut så er det ikke det riktige senteret å trene på. Det jeg lurer på er hvor fort jeg kan forvente å se resultater. Hvor lang tid tar det å øke i vekt på de ulike øvelsene og hvor rask progresjon kan jeg regne med i starten? Dette er jo slikt jeg også vil spørre treneren min om men vil høre andres erfaringer. Bør jeg legge bort badevekta en periode og kun se på midjemål for eksempel? Hvordan trente dere i begynnelsen og hvordan trener dere i dag? Tenker jeg blir å trene tre dager i uka, helst fire men realistisk sett skal jeg klare tre dager. Noen som har tips og råd å komme med? Har trent på treningsenter tidligere men klarte ikke trene regelmessig. Det SKAL og MÅ jeg klare denne gangen. Jeg er utrolig motivert. Anonymkode: c3644...db4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #2 Del Skrevet 30. oktober 2019 Så bra du skal i gang med dette. Du vil nok raskt se resultater når det gjelder vekt, men etter hvert kommer du til det punktet hvor vektnedgangen går saktere. Viktig å holde på motivasjonen da! Jeg har vært veldig utrent, og har jobbet meg opp til en sterkere kropp. Men jeg trener ikke for å gå ned i vekt, så føler ikke med på vekta. Og jeg vet ikke om jeg ville fokusert så mye på det, du kommer til å gå ned i vekt, og du kommer raskt til å kjenne at du blir sterkere. Kanskje det heller skal være det du fokuserer på? For meg var det viktig å få et godt program av PT, og trene variert. Har trent 2-3 ganger i uka, og prøver ellers å gå 30-60 min hver dag. Har i starten fokusert på styrke, men prøver nå å kombinere med mer løping. Jeg tenker det er kjempefint med mål om 3-4 økter, men det burde ikke være et nederlag hvis det blir 2. Ikke vær for streng med deg selv hvis 3-4 blir for mye. Har også vært nødvendig for meg å booke PT ukentlig i starten, så jeg ikke har noen unnskyldning for å droppe trening. Det er jo dyrt, men jeg velger å legge penger i det, og heller bruke mindre penger på andre ting. Og da får jeg også god teknikk på styrkeøvelsene, så jeg lærer det riktig helt fra starten av. Masse lykke til! Anonymkode: fe1f6...e0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #3 Del Skrevet 30. oktober 2019 Jeg har klart å trene tre-fire ganger i uken på senter i to måneder nå etter mange år med bare sånn av-og-til trening hjemme som ikke førte noe sted. Jeg er ikke noe profesjonell så klart, men dette er noe jeg har lært på min reise; Hvis et stort mål er vektnedgang, husk at kostholdet også er veldig viktig. Jeg ville spurt PT om noen tips der også. Motivasjonen kommer ikke alltid til å være der, så du må gjøre trening til en vane uansett hvor lite lyst du har en dag. Trening må bli en livsstil hvis du ønsker resultater 👍 Og av erfaring vet jeg at man aldri angrer på en treningsøkt. Det føles alltid bra! Noen ganger kan du "falle av hesten" noen dager, og det er ikke krise så lenge du kommer deg tilbake igjen og fortsetter. Prøv å ikke tenke at du skal se resultater så fort som mulig. Er jo ikke noe hokus-pokus, resultatene kommer når man trener en stund og det er bare å glede seg til både bedre fysisk og psykisk helse i det lange løp. Jeg hadde som mål å bedre psykisk helse, og jeg synes det fungerer strålende så langt 😊 Ønsker deg masse lykke til på din treningsreise! Anonymkode: 163bc...1bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #4 Del Skrevet 30. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Så bra du skal i gang med dette. Du vil nok raskt se resultater når det gjelder vekt, men etter hvert kommer du til det punktet hvor vektnedgangen går saktere. Viktig å holde på motivasjonen da! Jeg har vært veldig utrent, og har jobbet meg opp til en sterkere kropp. Men jeg trener ikke for å gå ned i vekt, så føler ikke med på vekta. Og jeg vet ikke om jeg ville fokusert så mye på det, du kommer til å gå ned i vekt, og du kommer raskt til å kjenne at du blir sterkere. Kanskje det heller skal være det du fokuserer på? For meg var det viktig å få et godt program av PT, og trene variert. Har trent 2-3 ganger i uka, og prøver ellers å gå 30-60 min hver dag. Har i starten fokusert på styrke, men prøver nå å kombinere med mer løping. Jeg tenker det er kjempefint med mål om 3-4 økter, men det burde ikke være et nederlag hvis det blir 2. Ikke vær for streng med deg selv hvis 3-4 blir for mye. Har også vært nødvendig for meg å booke PT ukentlig i starten, så jeg ikke har noen unnskyldning for å droppe trening. Det er jo dyrt, men jeg velger å legge penger i det, og heller bruke mindre penger på andre ting. Og da får jeg også god teknikk på styrkeøvelsene, så jeg lærer det riktig helt fra starten av. Masse lykke til! Anonymkode: fe1f6...e0b Jeg har tenkt å ikke prøve å fokusere så mye på dette med vektnedgang, men det er viktig for meg å poengtere ovenfor meg selv og PT at det er noe jeg ønsker, men vektnedgangen vil jo uansett komme når livsstilen min blir bra nok. En sunn kropp er som sagt målet så da ligger jo vektnedgang i det ordet, men det er ikke hovedfokuset om du skjønner. Tusen takk! 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har klart å trene tre-fire ganger i uken på senter i to måneder nå etter mange år med bare sånn av-og-til trening hjemme som ikke førte noe sted. Jeg er ikke noe profesjonell så klart, men dette er noe jeg har lært på min reise; Hvis et stort mål er vektnedgang, husk at kostholdet også er veldig viktig. Jeg ville spurt PT om noen tips der også. Motivasjonen kommer ikke alltid til å være der, så du må gjøre trening til en vane uansett hvor lite lyst du har en dag. Trening må bli en livsstil hvis du ønsker resultater 👍 Og av erfaring vet jeg at man aldri angrer på en treningsøkt. Det føles alltid bra! Noen ganger kan du "falle av hesten" noen dager, og det er ikke krise så lenge du kommer deg tilbake igjen og fortsetter. Prøv å ikke tenke at du skal se resultater så fort som mulig. Er jo ikke noe hokus-pokus, resultatene kommer når man trener en stund og det er bare å glede seg til både bedre fysisk og psykisk helse i det lange løp. Jeg hadde som mål å bedre psykisk helse, og jeg synes det fungerer strålende så langt 😊 Ønsker deg masse lykke til på din treningsreise! Anonymkode: 163bc...1bd Kosthold har jeg en del kunnskap om allerede, er bare det å få det til i praksis... Og jobber med saken! Men skal så klart høre litt angående det å bygge muskler, hvordan jeg bør legge opp spisingen og lignende. Mål om bedre psykisk helse er også en av mine mål ettersom jeg sliter en del med hodet! Tusen takk! Anonymkode: c3644...db4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #5 Del Skrevet 31. oktober 2019 Det er flere ting som spiller inn når du bygger muskler. Først og fremst handler det om progresjon og "progressive overload", altså du øker i vekter. Samtidig er det ekstremt viktig, nesten det viktigste, å fokusere på kosthold og spise i overskudd kalorimessig (og da sunn mat, mye proteiner). Så er det viktig å ikke stresse. Det som kanskje er viktigst, er nok og god søvn. Det er når du sover at musklene dine reparerer seg og bygger større og sterkere muskler. Det har også vist seg å være positivt og innta noe form for rask protein rett etter trening, så en smoothie med noe protein eller proteinshake er gode alternativer Jeg har ikke erfaring med å gå inn for og bygge så mye muskler, men jeg har blitt mye sterkere på 1 år og blitt mye tynnere for jeg gikk ned i vekt samtidig som jeg økte i styrke så jeg vet ikke hva som hadde skjedd om jeg kun fokuserte på å bygge muskler, men da hadde jeg nok ligget i overskudd framfor underskudd. Anonymkode: 53d1a...26c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå