AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #101 Skrevet 30. oktober 2019 1 time siden, Trolljeger skrev: Det er på ingen måte lønnsomt. Det er dyrt for det offentlige og de ansatte får ikke mer lønn avhengig av hvor mange barn de tar ut av hjemmet. I svaret mitt over dokumenterte jeg at det er lønnsomt. Her er noe fra forumets regler som man bør tenke over når man skriver. "* Spekulasjoner eller ryktespredning. Det er ikke tillatt å spre rykter gjennom vårt forum, eller spekulere rundt årsakssammenhenger man ikke kjenner, når dette vurderes å være til skade for den eller de omtalte partene. " Når du skrev at det ikke er lønnsomt, så er dette å spekulere og spre rykter. Anonymkode: c069a...591 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #102 Skrevet 30. oktober 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: BV ansatte har opprettet egne selskaper som får overføringer ved omsorgsovertakelse. Så ja, det er lønnsomt. https://www.vg.no/spesial/2017/fosterhjem/ Anonymkode: c069a...591 Men det kan vel ikke være slik at hvem som helst av oppegående foreldre kan miste omsorgen for barna sine fordi det er lønnsomt? Jeg tenker at i verste tilfelle så tar de over omsorgen når det ER noe galt i familien og tiltakene er så omfattende at det er «mer lønnsomt» å la staten betale en omsorgsovertakelse isteden. Eller? Anonymkode: c8781...f32
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #103 Skrevet 30. oktober 2019 I høyeste grad. Men på noen steder har de en umulig arbeidsbelastning, så feil kan oppstå. Etter min erfaring handler de for sjelden/er for forsiktige. Anonymkode: ef8b9...3e1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #104 Skrevet 30. oktober 2019 Nå forstår jeg at folk kan forandre seg, men når jeg ser på de folka (her jeg bor) som jobber og / eller valgte å utdanne seg innen barnevern, så blir jeg skeptisk - for å si det mildt. Anonymkode: 03d85...0d9 1
Maaaddepaaadde Skrevet 30. oktober 2019 #105 Skrevet 30. oktober 2019 Ja. Av egen erfaring har jeg tillit til dem. Men vet jo det skjer en del feil, altså mer en nødvendig så om man skal tenke over hele landet er det jo flere steder jeg ikke har tillit. Igjen etter egen opplevelse har jeg ikke tillit til nabokommunen fordi det burde skjedd en omsorgsovertakelse når jeg var mindre, men har absolutt tillit i min kommune 😊 som sagt er veldig forskjellig fra sted til sted, og hva barnevernet gjør.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #106 Skrevet 30. oktober 2019 5 timer siden, Trolljeger skrev: Problemet er at for noen er det at barnet knapt er på skolen en bagatell. Er du en slik som tror de ansatte i BVT synes det er gøy å ta barna ut av hjemmene sine? Alle oppegående mennesker vet at et barn som knapt er på skolen IKKE er en bagatell. Jeg snakker om de mindre tingene de velger å pirke på, når de egentlig burde ta tak i de alvorlige tilfellene. Anonymkode: 21ce3...b45 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #107 Skrevet 30. oktober 2019 4 timer siden, Trolljeger skrev: Det er på ingen måte lønnsomt. Det er dyrt for det offentlige og de ansatte får ikke mer lønn avhengig av hvor mange barn de tar ut av hjemmet. Du har ikke fått med deg de private som fungerer både som institusjoner og saksbehandlere for å påvirke en sak mest mulig til sin egen fordel =ergo mer penger i kassa, du har altså ikke lest noen ting om det i avisene? Anonymkode: 21ce3...b45 3
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #108 Skrevet 30. oktober 2019 5 hours ago, AnonymBruker said: Du har ikke fått med deg de private som fungerer både som institusjoner og saksbehandlere for å påvirke en sak mest mulig til sin egen fordel =ergo mer penger i kassa, du har altså ikke lest noen ting om det i avisene? Anonymkode: 21ce3...b45 Ikke bare institusjoner... De klarer å gjøre staten betale dobbelt så mye for hvert barn i fosterhjem så lenge fosterhjemmet er en del av deres nettverket! Se denne artikkelen https://www.vg.no/spesial/2017/fosterhjem/ kappitel heter Rekrutterte blant arbeidsledige sitat: "En gjennomsnittlig døgnpris på 3530 kroner gir utbetalinger på rundt 1,3 millioner kroner i året for ett barn. Pris for de ulike fosterhjemmene Døgnpris, ifølge høringsnotat om endringer i barnevernsloven i 2016: Private: 3600 Statlig familiehjem: 2990 Beredskapshjem: 3080 Forsterket fosterhjem: 1400 Ordinært fosterhjem: 500 Et gjennomsnitt av de norske virksomhetenes inntekter viser at omtrent halvparten av pengene har gått direkte til drift av fosterhjemmet, herunder lønn til fosterforeldrene, utgiftsdekning, beredskap, oppfølging og veiledning." Business, business... Anonymkode: 0dde3...b9e 1
Trolljeger Skrevet 31. oktober 2019 #109 Skrevet 31. oktober 2019 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Du har ikke fått med deg de private som fungerer både som institusjoner og saksbehandlere for å påvirke en sak mest mulig til sin egen fordel =ergo mer penger i kassa, du har altså ikke lest noen ting om det i avisene? Anonymkode: 21ce3...b45 Da snakker du altså om lovbrytere, kriminelle. Ordinære BVT-ansatte tjener ingenting på dette.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #110 Skrevet 31. oktober 2019 28 minutter siden, Trolljeger said: Da snakker du altså om lovbrytere, kriminelle. Ordinære BVT-ansatte tjener ingenting på dette. Vi snakker om generell tillit til barnevernet, som et system. Disse "lovbrytere" (som du kaller dem) er en del av systemet. Anonymkode: 0dde3...b9e 1
Trolljeger Skrevet 31. oktober 2019 #111 Skrevet 31. oktober 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vi snakker om generell tillit til barnevernet, som et system. Disse "lovbrytere" (som du kaller dem) er en del av systemet. Anonymkode: 0dde3...b9e Så om under en promille av et system er kriminelle, så har du null tillit til barnevernet? Det er en logisk brist i tankegangen din... 3
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #112 Skrevet 31. oktober 2019 6 timer siden, Trolljeger skrev: Da snakker du altså om lovbrytere, kriminelle. Ordinære BVT-ansatte tjener ingenting på dette. Jeg dokumenterte i går at ansatte i Barnevernet tjener på dette. Ansatte i Barnevernet har selskaper og er ansatt i selskaper som tjener på omsorgsovertakelse. Husk på regelen om ryktespredning og spekulasjoner som jeg viste deg i går. Det skal du ha respekt for. Husk også på at regjeringen har sagt at det er for mange omsorgsovertakelser i Norge. Anonymkode: c069a...591 2
Trolljeger Skrevet 1. november 2019 #113 Skrevet 1. november 2019 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg dokumenterte i går at ansatte i Barnevernet tjener på dette. Ansatte i Barnevernet har selskaper og er ansatt i selskaper som tjener på omsorgsovertakelse. Husk på regelen om ryktespredning og spekulasjoner som jeg viste deg i går. Det skal du ha respekt for. Husk også på at regjeringen har sagt at det er for mange omsorgsovertakelser i Norge. Anonymkode: c069a...591 At ansatte har selskaper er ikke normen, det er unntaket. Disse er også lovbrytere da de er inhabile. Regelen gjelder like mye for deg, som mener alle ansatte tjener på det. Er du plutselig blitt moderator? Ja, det har de sagt. Det er også for mye kriminalitet i Norge. Er det politiet sin skyld? Det er er samfunnsproblem at det er for mange omsorgsovertakelser i Norge, ikke utelukkende et barnevernsproblem. Samfunnet evner ikke å ta tak i disse menneskene, og da er de overlatt til barnevernet. 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #114 Skrevet 1. november 2019 8 timer siden, Trolljeger skrev: At ansatte har selskaper er ikke normen, det er unntaket. Disse er også lovbrytere da de er inhabile. Regelen gjelder like mye for deg, som mener alle ansatte tjener på det. Er du plutselig blitt moderator? Ja, det har de sagt. Det er også for mye kriminalitet i Norge. Er det politiet sin skyld? Det er er samfunnsproblem at det er for mange omsorgsovertakelser i Norge, ikke utelukkende et barnevernsproblem. Samfunnet evner ikke å ta tak i disse menneskene, og da er de overlatt til barnevernet. Det er et barnevernsproblem ettersom det er når Barnevernet kommer inn i barnas liv at problemene starter. Når det er for mange omsorgsovertakelser, så viser det at det er et barnevernsproblem. Hvis vi ser på unntaket, så er unntaket Kongsberg. Der har de redusert antall akuttvedtak med 90 prosent. Og når Barnevernet foretar akuttvedtak vinner de frem med 95 prosent av sakene i Fylkesnemda hvert eneste år. Hvorfor gjør ikke resten av barnevernkontorene dette? Et akuttvedtak og en omsorgsovertakelse er ødeleggende for barn når det er for mange. Dessuten har jeg dokumentert til deg at bv ansatte har selskaper som tjener opp på omsorgsovertakelse. Jeg tror du skal ha respekt for dokumentasjon. Dokumentasjon er det motsatte av ryktespredning/spekulasjon. Anonymkode: c069a...591 2
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #115 Skrevet 1. november 2019 På 31.10.2019 den 9.47, Trolljeger skrev: Så om under en promille av et system er kriminelle, så har du null tillit til barnevernet? Det er en logisk brist i tankegangen din... Det er en logisk brist i din tankegang når du har tillit til Barnevernet som ødelegger barn med for mange akuttvedtak og omsorgsovertakelser. Barn som skal vokse opp, bli voksne som oss andre. Jeg tenker mer på barnas velvære og trygghet fremfor at barnevernansatte skal ha profitt. Anonymkode: c069a...591 1
Lorieen Skrevet 1. november 2019 #116 Skrevet 1. november 2019 Delvis. Det er dessverre veldig personavhengig.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 #117 Skrevet 2. november 2019 På 29.10.2019 den 21.56, AnonymBruker skrev: Er du advokat? Hva mener du er hovedproblemet i norsk barnevern idag? Hva er galt? Anonymkode: c8781...f32 I hovedsak at vi ikke har kontrollorgan. Har sett BV bryte alle regler som er, og at BV-ansatte agerer ut fra "magefølelse" eller har fordommer mot alternative livsstiler og utypisk religion. Og i kjølvannet følger konstruerte hendelser og problemer. Det eksisterer mange saker som ikke omhandler grov omsorgsvikt, mishandling eller seksuelt misbruk, som er åpenbare saker som BV må gripe inn i. Og det er en del etiske forhold folk flest ikke tenker på, bør f.eks muslimske barn få muslimsk fosterhjem, eller skal de plasseres i norske hjem som ikke ønsker å tilrettelegge for deres religion? Fylkesnemda fungerer ganske likt som domstolene har gjort i NAV-skandalen. De tar ofte det BV legger frem for god fisk, det er det minst usikre elementet. Denne saken har gjort inntrykk. Guttene ble ikke hørt, og sendt tilbake til et helvete Anonymkode: 00719...caa 1
Djungelvrål Skrevet 2. november 2019 #118 Skrevet 2. november 2019 Ja, jeg har tillit til barnevernet og er sjeleglad for at de eksisterer. Jeg skulle bare ønske at de tok tak litt før, virker som om de noen ganger venter for lenge med å ta grep. 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 #119 Skrevet 2. november 2019 Nei hvordan kan noen ha tillit til et korrupt rett system ? Barnevern gjør Norge til EMD-versting På noen få måneder har norsk rettsvesen havnet i en internasjonal skammekrok. Først blir vi dømt i storkammeret i EMD 10. september 2019. Deretter tar EMD til behandling ytterligere 24 tilsvarende saker fra Norge. Totalt er det fra Norge tatt til behandling 34 barnevernsaker. Anonymkode: 59e24...3e3 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 #120 Skrevet 2. november 2019 Kopierer : Nå reagerer endelig politikerne på Stortinget adekvat på den nasjonale krisen i barnevernet. Kari Henriksen er en av de som står i spissen for krav om redegjørelse fra Ropstad. Det som må til er en konsekvensutredning og nedsettelse av en havarikommisjon. «Vi er sterkt bekymra for norske barnevernsbarn og deres nærmeste, og ber derfor statsråden å anmode presidentskapet om å få gi en redegjørelse for Stortinget», heter det i et brev til barne- og familieminister Kjell Ingolf Ropstad (KrF) fra stortingsrepresentantene Kari Henriksen (Ap), Åslaug Sem-Jacobsen (Sp) og Freddy André Øvstegård (SV)." "Vi er nå tre partier som er enige om at statsråden ikke ser med nødvendig alvor på de store utfordringene som finnes i barnevernet. Derfor mener vi det er riktig at Ropstad kommer til Stortinget og redegjør for situasjonen, slik departementet oppfatter at den er, sier Kari Henriksen. I brevet påpeker de tre stortingspolitikerne at ulike ministre de siste seks åra har bestilt eller mottatt «en rekke svært kritiske rapporter, som nærmest roper på handling.» «Stadig flere saker i EMD bekrefter inntrykket ytterligere», heter det." "Det er kommet rapport på rapport, samt flere avsløringer i media som viser alvoret i situasjonen, men vi ser ikke spor i statsbudsjettet som tyder på at regjeringen ser like alvorlig på dette som vi gjør. Vi vil også gjerne høre hva Ropstad har å si til alle sakene i EMD, sier Sem-Jacobsen." https://www.dagbladet.no/nyheter/slar-krisealarm-om-barnevernet/71744713?fbclid=IwAR1U4xySTQ8BB7mvtZqazQuwbkTP0T-UBht9Ttl_Cbh5aVBNHkCj9ytxNyI Anonymkode: 59e24...3e3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå