Trolljeger Skrevet 30. oktober 2019 #81 Skrevet 30. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja det er galt, når bv har gått fra å ta tak i de virkelig alvorlige sakene som rus, omsorgssvikt og overgrep og fokuserer heller på om dere er "god nok" foreldre eller ikke ved å henge seg i bagateller. Anonymkode: 21ce3...b45 Problemet er at for noen er det at barnet knapt er på skolen en bagatell. Er du en slik som tror de ansatte i BVT synes det er gøy å ta barna ut av hjemmene sine?
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #82 Skrevet 30. oktober 2019 11 minutter siden, Trolljeger said: Problemet er at for noen er det at barnet knapt er på skolen en bagatell. Er du en slik som tror de ansatte i BVT synes det er gøy å ta barna ut av hjemmene sine? Kanskje ikke gøy men lønnsomt for kommune Anonymkode: 0dde3...b9e
Trolljeger Skrevet 30. oktober 2019 #83 Skrevet 30. oktober 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje ikke gøy men lønnsomt for kommune Anonymkode: 0dde3...b9e Jasså ja. Du tror altså at barnevernsansatte får provisjon eller en slags bonus for antall barn de tar ut av hjemmene sine? 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #84 Skrevet 30. oktober 2019 Just now, Trolljeger said: Jasså ja. Du tror altså at barnevernsansatte får provisjon eller en slags bonus for antall barn de tar ut av hjemmene sine? Jeg tror at de satser på karriere forfremmelse hvis kommuneledelse blir fornøyd. Anonymkode: 0dde3...b9e
Måbarefåsiat... Skrevet 30. oktober 2019 #85 Skrevet 30. oktober 2019 Det var noen som varslet om oss, så vi måtte møte, ha hjemmebesøk etc. Det var ryddig prosess hele veien. Jeg hadde tillit til barnevernet før og har det fortsatt. 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #86 Skrevet 30. oktober 2019 Ja, jeg har tillit til barnevernet. Anonymkode: 7ca44...a8a 3
Trolljeger Skrevet 30. oktober 2019 #87 Skrevet 30. oktober 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror at de satser på karriere forfremmelse hvis kommuneledelse blir fornøyd. Anonymkode: 0dde3...b9e Du tror at forfremmelse i kommunen er noe glamorøst? Det er stort sett 10 ganger mer arbeid for noen få kroner mer i året. Her viser du hvor irrasjonell tankegangen din er. BVT har intet motiv for å ta barna. De taper strengt tatt penger på det. 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #88 Skrevet 30. oktober 2019 1 minutt siden, Trolljeger said: Du tror at forfremmelse i kommunen er noe glamorøst? Det er stort sett 10 ganger mer arbeid for noen få kroner mer i året. Her viser du hvor irrasjonell tankegangen din er. BVT har intet motiv for å ta barna. De taper strengt tatt penger på det. Lederstillinger innebærer alltid mindre fysisk arbeid, mer respekt og høyere lønn 🙂 BV bruker kommunens ressurser når de setter inn tiltak. Mens hvis barnet blir overført til fosterforeldre får fosterforeldrene lønn pluss støtte til hjelpetiltakene rett fra staten, ikke fra kommunen. Når barnet blir tatt på institusjon, blir alt betalt av staten. Kommunens motiv er ganske klar. Og barnevernet er kommunal. Anonymkode: 0dde3...b9e
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #90 Skrevet 30. oktober 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hovedårsaken til mistillit til Barnevernet er Barnevernets egen dysfunksjonalitet Etter å ha observert diverse fora over en lengre tid kan jeg si at den mistillit jeg ser hovedsakelig kommer fra forvridd virkelighetsoppfatning og mangel på kildekritikk. Reikerås og Fardal fungerer som katalysatorer som bekrefter og forsterker det som, etter mitt syn, er skadelig tankegods og fremmer feilaktig informasjon. Anonymkode: f0b76...c94 1
Trolljeger Skrevet 30. oktober 2019 #91 Skrevet 30. oktober 2019 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lederstillinger innebærer alltid mindre fysisk arbeid, mer respekt og høyere lønn 🙂 BV bruker kommunens ressurser når de setter inn tiltak. Mens hvis barnet blir overført til fosterforeldre får fosterforeldrene lønn pluss støtte til hjelpetiltakene rett fra staten, ikke fra kommunen. Når barnet blir tatt på institusjon, blir alt betalt av staten. Kommunens motiv er ganske klar. Og barnevernet er kommunal. Anonymkode: 0dde3...b9e BVT er ikke fysisk arbeid, det er psykisk arbeid og den psykiske belastningen blir ikke mindre av å være leder, snarere tvert i mot. Man studerer ikke fagene man behøver for å bli leder i BVT for respekt. Lønna er heller ikke til å skryte av sett opp i mot arbeidsmengde og ansvar. Det koster samfunnet langt mer å ta ut barna av hjemmet enn å la dem bli i det, sånn rent økonomisk. Individene i BVT tjener ingenting på å ta ut barn av hjemmene sine, da det ikke er et privat foretak med bonusordninger og slikt. Du jakter etter spøkelser. 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #92 Skrevet 30. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Etter å ha observert diverse fora over en lengre tid kan jeg si at den mistillit jeg ser hovedsakelig kommer fra forvridd virkelighetsoppfatning og mangel på kildekritikk. Reikerås og Fardal fungerer som katalysatorer som bekrefter og forsterker det som, etter mitt syn, er skadelig tankegods og fremmer feilaktig informasjon. Anonymkode: f0b76...c94 For min del har disse Reikerås og Fardal ingenting å gjøre med mistilliten til barnevernet. Det er heller oppsettet av systemet som gjør det lønnsomt lønnsomt å splitte familier. Anonymkode: 0dde3...b9e
Trolljeger Skrevet 30. oktober 2019 #93 Skrevet 30. oktober 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: For min del har disse Reikerås og Fardal ingenting å gjøre med mistilliten til barnevernet. Det er heller oppsettet av systemet som gjør det lønnsomt lønnsomt å splitte familier. Anonymkode: 0dde3...b9e Det er på ingen måte lønnsomt. Det er dyrt for det offentlige og de ansatte får ikke mer lønn avhengig av hvor mange barn de tar ut av hjemmet. 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #94 Skrevet 30. oktober 2019 10 minutter siden, Trolljeger said: BVT er ikke fysisk arbeid, det er psykisk arbeid og den psykiske belastningen blir ikke mindre av å være leder, snarere tvert i mot. Man studerer ikke fagene man behøver for å bli leder i BVT for respekt. Lønna er heller ikke til å skryte av sett opp i mot arbeidsmengde og ansvar. Det koster samfunnet langt mer å ta ut barna av hjemmet enn å la dem bli i det, sånn rent økonomisk. Individene i BVT tjener ingenting på å ta ut barn av hjemmene sine, da det ikke er et privat foretak med bonusordninger og slikt. Du jakter etter spøkelser. Psykisk eller fysisk arbeid og belastninger av å være leder - det er snakk om personlige preferanser. Når det gjelder ansvar - vel, barnevernarbeidere har i praksis ingen juridisk ansvar for sine handlinger (kanskje moralsk, men det er veldig individuelt). Ja, det koster samfunnet langt mer å ta ut barna av hjemmet enn å la dem bli i det (samfunnet=staten, akkurat det jeg sier). Kommunens ressurser er begrenset mens staten har oljemilliarder som man kan lett ta seg gevinst av. Nei, bv er ikke en privat foretak med bonusordninger, det er litt mer komplisert enn det. Men det er ikke noe hemmelighet at flere privataktører tjener hundremillioner på barnevern. Anonymkode: 0dde3...b9e
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #96 Skrevet 30. oktober 2019 3 minutter siden, Trolljeger said: Det er på ingen måte lønnsomt. Det er dyrt for det offentlige og de ansatte får ikke mer lønn avhengig av hvor mange barn de tar ut av hjemmet. De får ros av ledelse for å ikke ha brukt mye av kommunens ressurser og karriereforfremmelse. "Ros og anerkjennelse er menneskets drivstoff" https://kommunal-rapport.no/artikkel/ros_og_anerkjennelse_er_menneskets_drivstoff Anonymkode: 0dde3...b9e
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #97 Skrevet 30. oktober 2019 Kan de med angst miste barna sine? Anonymkode: c8781...f32
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #98 Skrevet 30. oktober 2019 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan de med angst miste barna sine? Angst kommer i mange former og definerer ikke hvordan man er som forelder. Fokuset bør være på hvordan dine barn eventuelt er berørt av din angst, og hvordan forbedre situasjonen. Anonymkode: f0b76...c94 4
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #99 Skrevet 30. oktober 2019 Nei egentlig ikke. De tok det ikke seriøst, når jeg ble alvorlig mobbet på barne og ungdomsskolen. Har tillit til de nå til dags Anonymkode: a690f...5ad
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #100 Skrevet 30. oktober 2019 1 time siden, Trolljeger skrev: Det er på ingen måte lønnsomt. Det er dyrt for det offentlige og de ansatte får ikke mer lønn avhengig av hvor mange barn de tar ut av hjemmet. BV ansatte har opprettet egne selskaper som får overføringer ved omsorgsovertakelse. Så ja, det er lønnsomt. https://www.vg.no/spesial/2017/fosterhjem/ Anonymkode: c069a...591 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå