Gå til innhold

Kjørte 10/20 km over fartsgrense


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så at det var en fotoboks, husker ikke akkurat hvor fort jeg kjørte men maks 20 km over. Jeg er i prøveperioden. Vil jeg må miste lappen? Fartsgrense var 70 og jeg kjørte forbi en bil og gikk over farta. 

Anonymkode: 883b2...71b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du ble målt til 20 km/t over fartsgrensen vil du få bot og prikker. Har du ikke prikker fra før mister du ikke lappen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Husholdning1 skrev:

Om du ble målt til 20 km/t over fartsgrensen vil du få bot og prikker. Har du ikke prikker fra før mister du ikke lappen.

Har ingen prikker fra før. Angrer skikkelig. Men er det sikkert at alle som kjører over fartsgrensa som kjører forbi fotoboks få bot i postkassa? Eller kan det hende at man ikke får? 

Anonymkode: 883b2...71b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har ingen prikker fra før. Angrer skikkelig. Men er det sikkert at alle som kjører over fartsgrensa som kjører forbi fotoboks få bot i postkassa? Eller kan det hende at man ikke får? 

Anonymkode: 883b2...71b

Det er ikke alle fotobokser som er aktive, så man får ikke nødvendigvis bot. Men det er en nokså stor sannsynlighet for at det kan skje.

Det kan jo hende du kommer innenfor 1-10 km/t for høy fart etter det er tatt høyde for misvisning på hastighetsmåler i bilen og sikkerhetsmargin i fotoboksen. Da slipper du unna med en forholdsvis lav bot og null prikker. Likevel er det jo greit å ta utgangspunkt i at man får bot for den overtredelsen man gjorde, så får alt annet være en positiv overraskelse.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, du vil miste lappen. 

Anonymkode: 93ca0...2cf

Hva er poenget med å fare med løgn? Oppfordre helle til å Google svaret, da TS kunne funnet ut av dette på null komma niks uten å opprette en tråd.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ble du tatt da? Var det blitz?

Anonymkode: dbab5...4d0

De nye fotoboksene blitzer ikke, de bare blinker rødt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ble du tatt da? Var det blitz?

Anonymkode: dbab5...4d0

Hei og velkommen til 2009.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/29/2019 at 10:30 AM, AnonymBruker said:

Så at det var en fotoboks, husker ikke akkurat hvor fort jeg kjørte men maks 20 km over. Jeg er i prøveperioden. Vil jeg må miste lappen? Fartsgrense var 70 og jeg kjørte forbi en bil og gikk over farta. 

Anonymkode: 883b2...71b

Ser ut til å gå greit. Info:

https://www.aftenposten.no/bil/i/g7d50k/politiet-svarer-hva-skal-til-for-aa-miste-lappen-i-proevetiden

https://www.dinside.no/motor/na-gjelder-det-nye-punktet-for-prikker-pa-forerkortet/69152730

Men, må passe på heretter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"De to første årene man har førerkort, den såkalte prøvetiden, får man dobbelt antall prikker. Det innebærer at man får opptil seks prikker for én forseelse. Dette er for å hindre uvettig kjøring blant yngre, og dempe ungdommelig dumhet".

Anonymkode: d0f5c...491

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte kjører bilen saktere enn det speedometer viser. Så det kan ha gått bra. 

Anonymkode: 3b516...4b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...