Gå til innhold

Jeg føler ingen glede i livet lengre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig mistet hun som stod meg aller nærmest. Det har gått rundt 2 mnd, jeg føler at hverdagen går greit, men jeg føler ingen glede lengre. Jeg er helt tom og alt er kjipt. Det er ingen lyspunkt eller noe som helst.

Er det noen der som har vært gjennom en slik sorg, som kan si noe om hvor lenge dette varer? Eller er dette det nye normale for meg nå?

Savnet er så uendelig stort.

Anonymkode: ec6b2...360

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trist å lese. Har ikke opplevd å miste noen som stod meg nær, men vet at sorgprosessen er lang. Noen sier de begynte å føle glede etter noen måneder, men bare i korte øyeblikk. For andre tar det mye lenger tid. Det jeg tror er viktig er å få snakket skikkelig om det slik at du går gjennom hele prosessen. Hvor de ulike fasene gjerne kan komme flere ganger. Hvis en undertrykker det er nok sjansen for å utvikle en langvarig og kronisk depresjon mye større. 

Kondolerer til deg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Du har mistet den som stod deg nærmest, ikke rart du sørger. Det er kort tid siden og sorgen er fortsatt sterk. Det er ikke noen oppskrift på hvordan vi takler sorg, det er individuelt. Har mistet begge foreldre, og en stedatter som døde av en feilbehandling. Det er en følelse av uvirkelighet når et ungt menneske dør brått. Du må gi sorgen tid, men ikke dyrke den. Prøv å gjøre ting du liker, etterhvert blir det lettere. Minnene er der og du vil gå videre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...