Gå til innhold

Noen grunn til at man skal strikke ermer til slutt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har lite strikkeerfaring og strikker en babykjole. Oppskriften starter ved hals og nå skal jeg dele til ermer. Oppskriftene for å strikke både ermer og skjørt på kjole virker greie nok og man syr sammen i armhulen til slutt, men oppskriften sier veldig tydelig at man strikker skjørt først og ermer til slutt.

Jeg kan ikke helt skjønne hvorfor og jeg syns det ser enklere ut å bare strikke de små ermene ferdig og kunne strikke skjørtet i fred for ekstra strikkepinner som holder på masker til ermer som skal strikkes sist. Men er det noen god grunn til at ermene skal strikkes til slutt som jeg ikke klarer se? Noen med erfaring? 

Anonymkode: 12275...725

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat det samme. Liker også å strikke ermene først, er så mye man må snurre rundt når man strikker siste ermet. Lettere å slutte med bol, og bare stappe ermene inni strikketøyet, synes jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.10.2019 den 17.14, AnonymBruker skrev:

Har lite strikkeerfaring og strikker en babykjole. Oppskriften starter ved hals og nå skal jeg dele til ermer. Oppskriftene for å strikke både ermer og skjørt på kjole virker greie nok og man syr sammen i armhulen til slutt, men oppskriften sier veldig tydelig at man strikker skjørt først og ermer til slutt.

Jeg kan ikke helt skjønne hvorfor og jeg syns det ser enklere ut å bare strikke de små ermene ferdig og kunne strikke skjørtet i fred for ekstra strikkepinner som holder på masker til ermer som skal strikkes sist. Men er det noen god grunn til at ermene skal strikkes til slutt som jeg ikke klarer se? Noen med erfaring? 

Anonymkode: 12275...725

Hvordan du velger å løse en strikkeoppskrift er helt opp til deg. Noen ganger må du i tillegg bruke fantasien din for å få prosjektet slik du vil ha det. Husk at mønsteret er ett forslag, ikke noe du er lovpålagt å følge fra sørste til siste bokstav. 

Nå har jeg begynt å sette arm maskene inn på en lang hattestrikk i atedenfor strikkepinner. Mye enklere å jobbe med resten av prosjektet da. 

Anonymkode: 5e915...d1a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strikker ALLTID ermene først, fordi jeg vet med meg selv at jeg hadde hatt mange ensomme boler liggende hvis ikke 🤣

Endret av OppNedPåAlt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...