Gå til innhold

Har jeg en nabo som hallusinerer, har dårlig humor, eller hva skjer egentlig i denne blokka?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skulle tro noen hadde arrangert et ekte julemysterie for meg å løse eller noe. Skal prøve å forklare kort, men samtidig grundig nok. 

Bor i en blokk der alle som bor her leier. Man kan vel si at det bor alle slags forskjellige folk her da det er billig leie, man betaler ikke depositum og de leier mer eller mindre ut til hvem som helst. Noen flytter inn "akutt" i en overgangsperiode fordi de ikke har noen annen plass å bo mens andre har bodd her i flere år "fordi det er så greit å spare penger på leie og at det er sentrumsnært" (Dette sa utleier meg når jeg var på "visning"). 

Jeg har nå bodd her i ca 3 måneder og har ikke merket noe spesielt egentlig. Har hilst på ett par naboer, fått et greit inntrykk av dem. Tenker det er en grei plass å bo midlertidig (er veldig dårlig standard på leilighetene). Her om dagen da jeg skulle på jobb hadde noen hengt opp en lapp innvendig på inngangsdøren som så omtrent slik ut: 

"ER DET MULIG AT ALLE MILJØSVINENE/GRISENE HER PÅ BLOKKA
 KLARER Å RYDDE INNVENDIG/UTVENDIG ETTER SEG TIL JUL?"


 Lappen var uten signatur. (Trolig ikke verken fra utleier eller vaktmester, håper jeg).

Jeg har aldri merket noe verken til rot eller søppel så lenge jeg har bodd her. Ikke innvendig og heller ikke utvendig. Eneste er at søppeldunkene utenfor kan bli overfylte, men dette er jo ingen kan gjøre noe med og det er heller sjeldent noen som setter søppel utenfor dunkene, og da bare fordi de må. Ellers har jeg opplevd noe jeg selv har reagert på, og jeg har egentlig forholdsvis høy standard på hvordan jeg helst ønsker å ha det i forhold til renslighet og rot.

Eneste jeg kan tenke denne personen kanskje har sett på som rot er: En gang at noen har latt sofaen sin/andre møbler stå igjen i inngangen (fellesområde) på blokka, men da sto det en lapp om at det bare for hvem som helst å ta det de trengte, for h*n ville gjerne gi den videre til noen som kanskje kunne få bruk for møblene enn å kaste dem. Dette sto heller ikke i veien for noe eller noen (stort område osv). Har vel også skjedd et par ganger at postmannen bare har lagt fra seg en bunke reklame eller aviser eller at noen har latt en sykkel stå ved inngangen, men altså... 

Jeg ser virkelig ikke hva personen som står bak denne lappen mener eller tenker på i forhold til det å rydde til jul? Tenker det mest sannsynlige her er enten: 1) Vedkommende har veldig dårlig humor. 2) H*n henger opp denne lappen hver eneste jul uavhengig av hvordan det faktisk ser ut her. 3) H*n kanskje sliter med hallusinasjoner av en eller annen grunn som rusmiddelbruk eller sykdom? 


Hva tenker dere er mest sannsynlig, og hvorfor? Eller som eventuelt har andre forslag som
kanskje kan løse dette mysteriet? 🎄🎅❄️

Anonymkode: eee80...6e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville ha tenkt nøyaktig 2 sekunder over denne lappen, og deretter kommet meg videre med mitt. 

Anonymkode: 42878...0f8

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg ville ha tenkt nøyaktig 2 sekunder over denne lappen, og deretter kommet meg videre med mitt. 

Anonymkode: 42878...0f8

Synes du virkelig ikke det er verken er interessant eller engasjerende å finne ut av dette på noen som helst måte? Tenk om det er jeg som hallusinerer eller lever i en parallell verden. Hvem vet. Ellers må jeg vel kanskje bare innse at livet mitt er uten fullstendig mening og alt for lite interessant ettersom jeg liker å prøve å finne ut hva som ligger bak litt slike rare, uforståelige ting uten en åpenbar forklaring...

Anonymkode: eee80...6e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du må spørre vedkommende, ikke oss. Du kan skrive en lapp og henge den opp ved siden av; HVA MENER DU? 

 

Gleder meg til å se svaret du får 😊

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sirkelen
På 25.10.2019 den 13.53, AnonymBruker skrev:

Skulle tro noen hadde arrangert et ekte julemysterie for meg å løse eller noe. Skal prøve å forklare kort, men samtidig grundig nok. 

Bor i en blokk der alle som bor her leier. Man kan vel si at det bor alle slags forskjellige folk her da det er billig leie, man betaler ikke depositum og de leier mer eller mindre ut til hvem som helst. Noen flytter inn "akutt" i en overgangsperiode fordi de ikke har noen annen plass å bo mens andre har bodd her i flere år "fordi det er så greit å spare penger på leie og at det er sentrumsnært" (Dette sa utleier meg når jeg var på "visning"). 

Jeg har nå bodd her i ca 3 måneder og har ikke merket noe spesielt egentlig. Har hilst på ett par naboer, fått et greit inntrykk av dem. Tenker det er en grei plass å bo midlertidig (er veldig dårlig standard på leilighetene). Her om dagen da jeg skulle på jobb hadde noen hengt opp en lapp innvendig på inngangsdøren som så omtrent slik ut: 

"ER DET MULIG AT ALLE MILJØSVINENE/GRISENE HER PÅ BLOKKA
 KLARER Å RYDDE INNVENDIG/UTVENDIG ETTER SEG TIL JUL?"


 Lappen var uten signatur. (Trolig ikke verken fra utleier eller vaktmester, håper jeg).

Jeg har aldri merket noe verken til rot eller søppel så lenge jeg har bodd her. Ikke innvendig og heller ikke utvendig. Eneste er at søppeldunkene utenfor kan bli overfylte, men dette er jo ingen kan gjøre noe med og det er heller sjeldent noen som setter søppel utenfor dunkene, og da bare fordi de må. Ellers har jeg opplevd noe jeg selv har reagert på, og jeg har egentlig forholdsvis høy standard på hvordan jeg helst ønsker å ha det i forhold til renslighet og rot.

Eneste jeg kan tenke denne personen kanskje har sett på som rot er: En gang at noen har latt sofaen sin/andre møbler stå igjen i inngangen (fellesområde) på blokka, men da sto det en lapp om at det bare for hvem som helst å ta det de trengte, for h*n ville gjerne gi den videre til noen som kanskje kunne få bruk for møblene enn å kaste dem. Dette sto heller ikke i veien for noe eller noen (stort område osv). Har vel også skjedd et par ganger at postmannen bare har lagt fra seg en bunke reklame eller aviser eller at noen har latt en sykkel stå ved inngangen, men altså... 

Jeg ser virkelig ikke hva personen som står bak denne lappen mener eller tenker på i forhold til det å rydde til jul? Tenker det mest sannsynlige her er enten: 1) Vedkommende har veldig dårlig humor. 2) H*n henger opp denne lappen hver eneste jul uavhengig av hvordan det faktisk ser ut her. 3) H*n kanskje sliter med hallusinasjoner av en eller annen grunn som rusmiddelbruk eller sykdom? 


Hva tenker dere er mest sannsynlig, og hvorfor? Eller som eventuelt har andre forslag som
kanskje kan løse dette mysteriet? 🎄🎅❄️

Anonymkode: eee80...6e4

Det virker faktisk som noen driver gjøn med deg/dere. Enhver annen forklaring blir for søkt. Enhver som henger den opp kan jo med selvsyn se at den ikke stemmer.

Virker som en forskrudd spøk.

Mitt inntrykk er at slike ekte lapper ofte er skrevet i et aggressivt/masete/dårlig språk og selvfølgelig i CAPS LOCK. Vi har jo tross alt ikke lært oss små bokstaver, vi ynkelige mottakere av slike viktige budskap. 
 

Dette er faktisk et ekte mysterium.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.10.2019 den 21.33, mammahjarte skrev:

Skriv tilbake:

KAN DU VÆRA MEIR KONKRET?

ts- dette! Vi trenger oppdatering på om du får et like mystisk svar om du henger opp denne lappen! Kan bli en morsom samtale mellom deg og den ukjent naboen!

Anonymkode: 4eb95...306

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller bedre, ta ned lappen og heng opp

"iår må vi pynte skikkelig til jul! Vår oppgang skal bli den mest staselige. Etter jul oppfordres alle også til å sette ut julegaver dere ikke trenger i oppgangen. Så vi kan ha et internt nabobytte. Gjenbruk er viktig. Til sist oppfordres alle til å lage hjemmelaget julepynt vi kan ha i oppgangen. Om noen har oppblåstbare nissefigurer eller store lysfigurer (sånn de har i usa) hadde dette og være flott både innenfor og utenfor oppgangen. " 

Anonymkode: 4eb95...306

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som gjør dette til et mysterie? Du har bodd der i tre måneder, og aner med andre ord ingenting om hvordan det vanligvis pleier å se ut i oppgangen og eller rundt blokka før og etter jul. 

Jeg lurer heller på om du er litt psykotisk som ikke klarer å slutte å tenke på dette. 

Anonymkode: 2f8f9...01a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert en som har bodd der noen år og som er typen kontrollfreak. Verre der jeg bodde en gang og speilet i heisen ofte var dekket av oppkast, som om noen hadde tatt en bøtte og kastet inn. Det ble aldri oppklart, og jeg bodde ikke der lenge. 

Anonymkode: 2548a...093

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn helt på siden, så tenker jeg at å liksom være hjelpsom og «gi bort» møbler ved å sette dem i fellesarealene og la folk forsyne seg, er en nokså ufin måte å prøve bli kvitt søpla si på. Min erfaring er at møblene blir stående og sperre nødutganger eller annet helt til borettslaget får det fjernet fordi opprinnelig eier enten ikke melder seg eller er flyttet.
Vil man slå et slag for gjenbruk, så spør for all del om noen er interessert i ditten eller datten, men lagre sakene i egen bolig frem til du er klar til å kjøre dem bort selv. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. En som er fiendtlig innstilt og pertentlig, og ser alt som rot, også de møblene som stod ute en gang? En som sliter en del, uten å nødvendigvis hallusinere, tenker seg at de fleste mennesker er miljøsvin, roter og ikke tar hensyn og opplever det som viktig å si i fra? En som har opplevd at det faktisk har vært mye rot i blokka før jul tidligere, og vil forhindre at det skjer i år? 

Da jeg vokste opp i et borettslag med blokkleiligheter, var det alltid enkelte som var sure for det meste og kjeftet på alle, og noen som var opptatte av å ha kontroll og styring på det som foregikk i nabolaget. Det var ganske mange originale typer. Noen levde litt i sin egen verden. Flere kunne nok godt ha skrevet den lappen.  

Hvis du vil finne mer ut av det, syns jeg det var en god idé å skrive en lapp og be om konkretisering. 

Anonymkode: 6efe3...6f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har bodd der i tre måneder. I en blokk som du beskriver er det mye såkalt gjennomtrekk av leietagere. Jeg har to venner som leier ut en blokk ala den du beskriver, og det er veldig forskjell fra en periode til en annen. Jeg har vært med og både vasket og malt/pusset opp etter folk. Og HJELP. Det kan se skikkelig ille ut. 

Det hører ingen sted hjemme å la møbler bli stående på stedet i tilfelle "noen trenger det"! Da får en ha et eget rom i bygningen til det i tilfellet.

Aner ikke hvorfor du reagerer sånn på dette. Syns hn som hang opp lappen gjør det rette. Selv om det skal være unødvendig å minne folk på minimum av orden og renslighet. Husk at en ikke kan ha det som "En vil" innendørs. Det kryr av rotter, og de vil en virkelig ikke ønske velkommen inn. Sett tommel opp ved siden av lappen. Det hadde jeg gjort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En skal ikke sette noe i gangen, da dette er en rømmingsvei. Det er slik i de fleste borettslag og sameie.

Anonymkode: 94998...aec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...