Gå til innhold

Perioral dermatitt igjen...uten antibiotika, med elixir


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vil forsøke å bli fri for dette uten å måtte ty til antibiotika. Har lest alle tidligere innlegg  her inne om dette, og ser at elixir sulfactil har fått god omtale. 
(Rosex er forsøkt, men uten resultat.)

Dere som bruker elixir-kremen, er det kun om natten dere bruker den? En påføring per natt i hvor mange netter? 
Jeg blir illrød, flasser og svir av den etter to netter, men pustlene blir borte. Er det meningen at hele utslettet skal flasse bort? Fortsetter dere med svovelkremen selv om huden blir rød og tørr?

Jeg har kjøpt niactil fra elixir som jeg har på om dagen. 

Anonymkode: fa3f4...5be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker sulfactil mot perioral dermatitt, og bruker den kun om natten. Jeg smører et par dager på rad og blir det veldig rødt og tørt, så tar jeg en dags pause. Når jeg ser det blir bedre og nesten helt borte, så trapper jeg ned og smører kun et tynt lag i det området. 

Det er den eneste kremen som fungerer på meg. 

Anonymkode: ef6d8...403

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker sulfactil mot perioral dermatitt, og bruker den kun om natten. Jeg smører et par dager på rad og blir det veldig rødt og tørt, så tar jeg en dags pause. Når jeg ser det blir bedre og nesten helt borte, så trapper jeg ned og smører kun et tynt lag i det området. 

Det er den eneste kremen som fungerer på meg. 

Anonymkode: ef6d8...403

Takk! ❤️
 

Blir du helt kvitt det på den måten? Eller må du fortsette med svovelkrem innimellom for ikke å få tilbakefall?

Anonymkode: fa3f4...5be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk! ❤️
 

Blir du helt kvitt det på den måten? Eller må du fortsette med svovelkrem innimellom for ikke å få tilbakefall?

Anonymkode: fa3f4...5be

Bare hyggelig!

Jeg bruker den faktisk i hele ansiktet cirka 1 gang i uken, for den hjelper mot små urenheter og «grums» også. Jeg får likevel små utbrudd av perioral dermatitt av og til, men ikke så ille som før jeg brukte den kremen og den tar knekken på utbruddet mye raskere enn noe annet jeg har prøvd :)

Anonymkode: ef6d8...403

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Har nettopp startet på Elixir, hvor lang tid tar det før man ser forandring egentlig? Det svir og blir irritert når jeg tar på, men det fader litt dagen etterpå. Funker det?

Anonymkode: 93b91...2cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger med her. 

Har denne høsten brukt fungoral krem etter råd fra hudlege, men etter 2 mnd bruk er det like synlig :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har nettopp startet på Elixir, hvor lang tid tar det før man ser forandring egentlig? Det svir og blir irritert når jeg tar på, men det fader litt dagen etterpå. Funker det?

Anonymkode: 93b91...2cc

Jeg fant ut at det beste var å ha på et tynt lag om natten. I begynnelsen smurte jeg et for tykt lag, og da ble huden sår..

 

Min hud var nesten helt fin i forrige uke, da slapp jeg svovelkrem. Men så var jeg ute en liten tur i solen igår, og kjente at utslettet var på vei tilbake. Jeg forsøker med annen/hver tredje dag med svovel nå.

Anonymkode: fa3f4...5be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare brukt elixir når jeg holder på å få utslettet. Første tegn på en liten blemme, og jeg renser huden så fort som mulig, og dekker området med tynt lag elixir. 

Da jeg først ble tipset om elixir hadde jeg hatt mye utslett lenge, og hadde førsøkt alt jeg ble anbefalt. Det ble bare verre til jeg fikk elixir. 

Når det var så ille i utgangspunktet tok det noen dager før det begynte å hjelpe, og litt over en uke før jeg var kvitt det. 

Jeg har aldri opplevd at peroral dermatitt bare tørker ut og forsvinner av seg selv. Det kunne bli litt bedre en dag, for så å blomstre enda mer opp. Det spredte seg mer og mer. 

6 uker på antibiotika var eneste løsning før jeg ble tipset om elixir. 

Veldig viktig å alltid rense huden godt morgen og kveld om du er plaget med dette. Det gir langt sjeldnere utbrudd. ALDRI legg deg med sminke på. Vil også anbefale deg å ikke bruke hva som helst i ansiktet. Unngå billigste sminke og kremer, og pass på at du har rene sminkekoster og pads. Vask koster etter utbrudd (og jevnlig) og kast pads. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare tipse om noe. 
 

Jeg tok antibiotikakuren i sommer, den hjalp ikke på meg. Soolantra har heller ikke hjulpet for min del.
 

De siste dagene har jeg endelig vært klar og fin i huden. Det kan være fordi jeg den siste uka har brukt denne: https://no.iherb.com/pr/Neutrogena-The-Transparent-Facial-Bar-Acne-Prone-Skin-3-5-oz-99-g/85723?gclid=EAIaIQobChMIxt_a6aDt5QIVA6wYCh0TSwYPEAQYASABEgLBtvD_BwE&gclsrc=aw.ds 

Jeg skal ikke garantere at det er en sammenheng, men jeg har ikke hatt så ren hud på mange måneder. Og for 30 kroner er det kanskje flere som synes det er verdt forsøket. Jeg leste mange reviews før jeg kjøpte, der flere har sverget til denne såpen i mange år. Jeg smører på litt såpe med bomull og vann etter rensing på kvelden, lar det virke et minutt eller så, og skyller av.
 

I forveien hadde jeg forresten tatt noen kjemiske peelinger, 4-5 ganger kanskje i løpet av 2-3 uker. Men tror ikke det har så mye å si, fikk bare glattere og mer dyptrenset hud av det, på en måte. Kvisene kom uansett.

Anonymkode: fc65f...2ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset om såpen!🌸 Jeg bestilte meg en for å teste.

Jeg merker forresten mer bedring hvis jeg renser huden og påfører svovel, enn om jeg kun vasker huden med vann. 

Anonymkode: fa3f4...5be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Er det flere som bruker Sulfactil i hele ansiktet? Trodde det var veldig utførende og at man flasser av av denne?

Anonymkode: a855d...98c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...