Gå til innhold

Ringte og banka på døra.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje det var politiet. Er du et vitne til noe som har skjedd?

Anonymkode: ce2f2...e44

Nei. Da ville de vel ringt meg på tlf vel. 

Anonymkode: 2f367...cf4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

^ men nei jeg er ikke vitne til noen ting som jeg vet men de prøver vel å nå deg på tlf også og ikke bare banke på døra om det et politiet?! 

Anonymkode: 2f367...cf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som du har angst. Stresse så mye med hvem det kan ha vært.

Anonymkode: 5e8b4...675

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Virker som du har angst. Stresse så mye med hvem det kan ha vært.

Anonymkode: 5e8b4...675

Hadde det ringt på 1 gang og de hadde gått igjen så hadde jeg ikke tenkt noe mer over det. Men dette var 3 ganger over kanskje 7 minutter eller noe tilsammen. Man står da virkelig ikke så lenge utenfor en dør for å vente på at dem skal åpne om man er selger eller noe annet tull!? Tror nok du også hadde reagert om det var deg. Og som sagt, grunnen til at jeg ikke åpner er ikke pga angst, det er fordi jeg luktet vondt, så stygg ut og det var fullt kaos inne pga opprydning. Den som stod bak døren ville trodd jeg var narkoman eller lignende om de ikke kjente meg. 

Anonymkode: 2f367...cf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg åpner alltid. Men så er jeg man da og bryr meg ikke hvordan jeg ser ut etc som dere damer gjør.

Ja ,så ringte noen her om dagen. Jeg drev å sag noe med en stor håndsag. Jeg går og åpner ,med håndsag i hånda. Glemte meg helt. 

Røde kors fyr utenfor. Han ser på meg så ser han på håndsag så tar han 2 skritt bak og sier "du har ikke tenkt å sage meg med denne der a ?".

Eh ,hæ. Å ja sag ja,nei da ,unskyld jeg drev å sag noe der vet du.

Lol. Ble skremt han der stakkars 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd dette et par ganger. Etter at ringe på/dundremakeren gav opp, fant jeg begge gangene en diger blomsterbukett utenfor døra 😂 Så mye for å bli skremt... 

Anonymkode: 8fc05...4d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har opplevd dette et par ganger. Etter at ringe på/dundremakeren gav opp, fant jeg begge gangene en diger blomsterbukett utenfor døra 😂 Så mye for å bli skremt... 

Anonymkode: 8fc05...4d6

Fant du ut av hvem det var da ? 😅 hadde jo vært koslig om jeg fikk en bukett på døra, men så heldig var ikke jeg ! 

Anonymkode: 2f367...cf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det gjorde jeg. Ingen tommel opp fra min side 😂. Men det var synd, det hadde jo vært en hyggelig avslutning på historien:) 

(Kan fremdeles ha vært et blomsterbud, da. Man kan velge om man ønsker levering på døra eller om naboen kan ta i mot. Du vet aldri 😀). 

Anonymkode: 8fc05...4d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det gjorde jeg. Ingen tommel opp fra min side 😂. Men det var synd, det hadde jo vært en hyggelig avslutning på historien:) 

(Kan fremdeles ha vært et blomsterbud, da. Man kan velge om man ønsker levering på døra eller om naboen kan ta i mot. Du vet aldri 😀). 

Anonymkode: 8fc05...4d6

Hvis det hadde vært det så hadde vel blonsterbudet lagt igjen buketten? Eller må de se at personen tar imot ? 

Anonymkode: 2f367...cf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du må faktisk huke av at det er greit. Om du ikke gjør det, tar de med seg buketten tilbake igjen. 

Anonymkode: 8fc05...4d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forstår ikke hvorfor så mange er redde for å åpne døren... har sett flere skrive det. Tenk om det faktisk var viktig. Type fare for liv og helse. Og så er en redd for åpne døren fordi en ikke var ordentlig kledd. Personlig liker jeg å ha på hjemme-klær, men jeg prøver å velge tøy som jeg tørr å vise meg i hvis det er noen som ringer på. 

Men over til denne saken... kanskje det var en som ringte på som var usikker på om det faktisk kom ringelyd fra ringeklokken og så valgte å banke på i tillegg siden ingen åpnet og det så ut som det var folk hjemme (lys på kanskje + bilen utenfor) 

Anonymkode: 571d7...c44

I disse dager skjønner jeg veldig godt at man er skeptisk til å åpne døren, og særlig etter mørkets frembrudd. Vi åpner ikke for uanmeldt på kveldstid her i huset. 

Anonymkode: fbb0c...d86

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, du må faktisk huke av at det er greit. Om du ikke gjør det, tar de med seg buketten tilbake igjen. 

Anonymkode: 8fc05...4d6

Hmm okei 😩 han eksen har vært usedvanlig aktiv på sosiale medier idag, lagt ut nytt profilbilde og forsidebilde og alt mulig. Ville ikke tatt han tilbake, men... gudene vet om det var han. Eller noe "rosebud". Skikkelsen i døra ligna ihvertfall veldig på han. Like høy, like bred, lik farge på håret så det ut som, samme jakke farge.. og han bor ikke langt unna meg. Bare hater å ikke vite, og det tenkte jeg på der jeg stod i stua å, men jeg kunne ikke åpne fordi jeg og omgivelsene mine så ut som en rass. 

Anonymkode: 2f367...cf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hmm okei 😩 han eksen har vært usedvanlig aktiv på sosiale medier idag, lagt ut nytt profilbilde og forsidebilde og alt mulig. Ville ikke tatt han tilbake, men... gudene vet om det var han. Eller noe "rosebud". Skikkelsen i døra ligna ihvertfall veldig på han. Like høy, like bred, lik farge på håret så det ut som, samme jakke farge.. og han bor ikke langt unna meg. Bare hater å ikke vite, og det tenkte jeg på der jeg stod i stua å, men jeg kunne ikke åpne fordi jeg og omgivelsene mine så ut som en rass. 

Anonymkode: 2f367...cf4

Du får prøve å forberede deg på å åpne døren i morgen dersom denne personen/andre skulle banke på igjen. Kan jo være greit å få avklart hva det gjelder, dersom noen banker på døren din igjen er jo sannsynligheten uansett ganske stor for at de vil forsøke å nå deg videre og komme igjen helt til de får kontakt med deg så langt det er viktig. Er jo like greit å da bare få det overstått så fort som mulig, i alle fall om du er den typen som bekymrer deg over hva det kan gjelde og hvem det er.

Anonymkode: 1926b...d0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får prøve å forberede deg på å åpne døren i morgen dersom denne personen/andre skulle banke på igjen. Kan jo være greit å få avklart hva det gjelder, dersom noen banker på døren din igjen er jo sannsynligheten uansett ganske stor for at de vil forsøke å nå deg videre og komme igjen helt til de får kontakt med deg så langt det er viktig. Er jo like greit å da bare få det overstått så fort som mulig, i alle fall om du er den typen som bekymrer deg over hva det kan gjelde og hvem det er.

Anonymkode: 1926b...d0b

Ja, får prøve å forberede meg på det. Men jeg skjønner ikke hvorfor denne personen ikke har sendt meg noe melding eller noe hvis det er noen jeg kjenner... virket jo ganske viktig da. Stod der drit lenge å prøvde liksom. Huff, folk ass. Hater folk noen ganger. Folk er hodepineee

Anonymkode: 2f367...cf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, får prøve å forberede meg på det. Men jeg skjønner ikke hvorfor denne personen ikke har sendt meg noe melding eller noe hvis det er noen jeg kjenner... virket jo ganske viktig da. Stod der drit lenge å prøvde liksom. Huff, folk ass. Hater folk noen ganger. Folk er hodepineee

Anonymkode: 2f367...cf4

Kan være eksen din som du sier, kanskje han ønsket å ta det ansikt til ansikt. Ellers utover det som allerede er foreslått som noen som skal levere noe til deg (ulike bud), en nabo eller noen andre som ikke har nr ditt. Politiet vil heller ikke alltid forsøke å ringe deg, enten fordi de ikke har nummeret ditt eller fordi de ikke ønsker å ta det over telefon (uventet dødsfall for eksempel). 

Anonymkode: 1926b...d0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dusj og rydd i morgen så åpner du hvis det banker på igjen så er du ferdig med hælvetet 😊👌

Anonymkode: 56792...66c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

^Eller dersom det har skjedd noe i nabolaget ditt de tenker du kunne ha noe informasjon om. Er da vanlig at de går rundt til aktuelle hus og naboer for å høre med alle om de kunne ha sett eller hørt noe uvanlig/relatert til hendelsen.

Er veldig mange grunner, du må nesten bare vente å se. Ville bare legge til dette, så du ikke skulle få ekstra bekymringer eller tenke det verste.

Anonymkode: 1926b...d0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dusj og rydd i morgen så åpner du hvis det banker på igjen så er du ferdig med hælvetet 😊👌

Anonymkode: 56792...66c

Kommer ikke til å banke på igjen vettu 😂 blir vel et evig mysterium.

Anonymkode: 2f367...cf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kommer ikke til å banke på igjen vettu 😂 blir vel et evig mysterium.

Anonymkode: 2f367...cf4

Er jo uansett fint å ta litt vare på seg selv, du taper jo ikke noe på det? Aldri godt å vite, men med tanke på hvordan personen oppførte seg er det vel egentlig mer sannsynlig å tro at h*n vil prøve å kontakte deg igjen? 🙂

Anonymkode: 1926b...d0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Få deg et kikkhull i døren, da kan du se hvem det er og så vurdere om du vil åpne eller ikke!😊

Jeg hadde forresten noen irriterende folk fra Røde Kors på døren for noen dager siden, så mulig de har en periode hvor de går rundt?

Anonymkode: 4c469...586

Jeg tenkte jeg var så lur og kul som skaffet meg inngangsdør i 90% glass. Et digert toveis kikkhull var det jeg skaffet meg 🙄 Ingen mulighet til å vurdere hvem som står på døra. Må gå opp i 2.etasje og spionere mellom persiennene nå.. 

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forstår ikke hvorfor så mange er redde for å åpne døren... har sett flere skrive det. Tenk om det faktisk var viktig. Type fare for liv og helse. Og så er en redd for åpne døren fordi en ikke var ordentlig kledd. Personlig liker jeg å ha på hjemme-klær, men jeg prøver å velge tøy som jeg tørr å vise meg i hvis det er noen som ringer på. 

Men over til denne saken... kanskje det var en som ringte på som var usikker på om det faktisk kom ringelyd fra ringeklokken og så valgte å banke på i tillegg siden ingen åpnet og det så ut som det var folk hjemme (lys på kanskje + bilen utenfor) 

Anonymkode: 571d7...c44

Når det er fare for liv og helse så hører du det. Febrilsk kraftig banking, samt roping. Har opplevd det, håper det aldri skjer igjen.. Forøvrig kan du lese under her en god forklaring på hvorfor mange ikke ønsker å åpne døra. 

3 timer siden, mr. skrev:

Jeg åpner alltid. Men så er jeg man da og bryr meg ikke hvordan jeg ser ut etc som dere damer gjør.

Ja ,så ringte noen her om dagen. Jeg drev å sag noe med en stor håndsag. Jeg går og åpner ,med håndsag i hånda. Glemte meg helt. 

Røde kors fyr utenfor. Han ser på meg så ser han på håndsag så tar han 2 skritt bak og sier "du har ikke tenkt å sage meg med denne der a ?".

Eh ,hæ. Å ja sag ja,nei da ,unskyld jeg drev å sag noe der vet du.

Lol. Ble skremt han der stakkars 

At kvinner er mer skeptiske til å åpne døra handler som oftest IKKE om at vi føler at vi ser fæle ut. Unnskyld meg altså, men du som er mann er vel ikke vant til å være på alerten mot overfall, vold, innbrudd og stalkere. Veldig mange kvinner er redde for dette daglig, fordi menn har behandlet oss veldig dårlig et par ganger for mye.

Tipper at ts er så opptatt av å finne ut hvem det var fordi hun ikke føler seg trygg.. 

Anonymkode: 3b9f1...6a6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...