Gå til innhold

Ringte og banka på døra.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg opplevde akkurat at noen ringte på døra, stod der i kanskje 2 minutter, så banket på døra hardt sånn 5-6 bank, også stod der lenge igjen for så å ringe på en gang til, for så å stå der lenge igjen også dra. 

Jeg åpner aldri dører hvis ikke det et midt på dagen og jeg ikke ser ut som et hespetre og jeg driver midt i ryddig så alt ser forferdelig ut her. Men jeg syntes det var litt skremmende. 

Jeg lurer på om det kan ha vært en eks... men da bør jeg jo ha fått en melding eller noe. 

Noen som har opplevd at firmaer, tv selskaper osv osv ringer på og banker på på den måten der?? Virker liksom veldig viktig at jeg åpnet. Jeg har selv aldri opplevd det. Da har de ringt på 1 gang også gått etter 30-60 sekunder kanskje. Men det her var et iherdig forsøk på at jeg skulle åpne. KAN firmaer være så frempå når de banker på hos folk? 

Var heller ikke noe lapp eller noe utenfor. 

Anonymkode: 2f367...cf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De som banker på sånn hos meg er enten selgere fra vaktselskap eller jehovas vitne. 

Anonymkode: 6fefe...6b2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sånn blurry vindu på døra og kan se skikkelsen av et menneske. Derfor jeg vet at han stod der lenge etter siste ringe på forsøk. Det var tydlig en mann. 

Prøvde å se ut av vinuer når personen dro, men kunne ikke se noen som gikk noe vei... 

Anonymkode: 2f367...cf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De som banker på sånn hos meg er enten selgere fra vaktselskap eller jehovas vitne. 

Anonymkode: 6fefe...6b2

Men jehivas vitne pleier vel å henge igjen en lapp? Eller hvis det er noe bøssebærere av noe slag, da henger de igjen en sånn vips lapp. Dette var kun 1 mann. Jeg så skikkelsen og man kan høre godt om noen prater på utsiden, ingen pratet og jeg var ganske nære døra. 

Anonymkode: 2f367...cf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic

Vedkommende har kanskje sett i et vindu at du var hjemme og syntes det var uhøflig av deg å ikke åpne eller tenkt du ikke hørte første gangen? 

Alle som kommer på døren om det så er dørselgere, vaktselskap, Jehovas, tv aksjon, +++ er forskjellige mennesker. Ikke alle fra samme organisasjon banker likt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få deg et kikkhull i døren, da kan du se hvem det er og så vurdere om du vil åpne eller ikke!😊

Jeg hadde forresten noen irriterende folk fra Røde Kors på døren for noen dager siden, så mulig de har en periode hvor de går rundt?

Anonymkode: 4c469...586

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, theTitanic skrev:

Vedkommende har kanskje sett i et vindu at du var hjemme og syntes det var uhøflig av deg å ikke åpne eller tenkt du ikke hørte første gangen? 

Alle som kommer på døren om det så er dørselgere, vaktselskap, Jehovas, tv aksjon, +++ er forskjellige mennesker. Ikke alle fra samme organisasjon banker likt. 

Alle gardiner er igjen så kan ikke se at jeg er hjemme bortsett fra bilen min som står der. De må jo ta høyde for at folk kan sitte på do, dusje, sove pga nattskift osv. Har man dette som jobb så må man jo ha en viss respekt spør du meg da... 

Anonymkode: 2f367...cf4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det var en nabo. De er veldig ivrige viss de skal ha godkjennelser av noe slag signert. Han viste gjerne også at du var hjemme.

Anonymkode: 9a6d7...0c4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje det var en nabo. De er veldig ivrige viss de skal ha godkjennelser av noe slag signert. Han viste gjerne også at du var hjemme.

Anonymkode: 9a6d7...0c4

Naboene har nummeret mitt... og facebooken min. De sender melding når det er noe

Anonymkode: 2f367...cf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner følelsen. Helt jævlig, jeg hater uanmeldt besøk. Og er det ikke typisk at det banker på når det passer minst også? Som når du går rundt i bare trusa eller farger øyenbrynene dine og du ser ut som et troll i trynet. 

Jeg bor i blokk og har en gammel mann boende noen egt lengre opp, han er sånn som du beskrev. Bare at han i tillegg begynner å rope om jeg ikke åpner. "HALLOOOO?". Herregud.. 

Selv er jeg særdeles ydmyk og forsiktig når jeg banker på hos andre. Åpner de ikke så går jeg med en gang. 

Anonymkode: 56792...66c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner følelsen. Helt jævlig, jeg hater uanmeldt besøk. Og er det ikke typisk at det banker på når det passer minst også? Som når du går rundt i bare trusa eller farger øyenbrynene dine og du ser ut som et troll i trynet. 

Jeg bor i blokk og har en gammel mann boende noen egt lengre opp, han er sånn som du beskrev. Bare at han i tillegg begynner å rope om jeg ikke åpner. "HALLOOOO?". Herregud.. 

Selv er jeg særdeles ydmyk og forsiktig når jeg banker på hos andre. Åpner de ikke så går jeg med en gang. 

Anonymkode: 56792...66c

Ja.. jeg åpner alltid hvis jeg ser ok ut og det som er innenfor døren ser ok ut, at ikke det står søppelposer her og man har innsyn rett til kjøkkenet der jeg driver å rydder i alle kjøkkenskap så alt sto på benkene nå... jeg har fett hår oppsatt med masse babyhår rundt, går i pysjbukse, tshorte uten bh og lukter svette. Nei da åpner jeg faktisk ikke 😂 men skjer jo alltid da det er sånn.... og nå går jeg bare å grubler på hvem faen det her kan ha vært. Men hvis det var eksen f.eks så kunne jeg ikke vist meg sånn. 

Jeg skjønner ikke at den som banket og ringte på kan være en fremmed, for det er isåfall helt sykt agressivt... det holder å ringe på en gang. Man hører det liksom. 

Anonymkode: 2f367...cf4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal skaffe meg sånn kamera ell kikhull som noen foreslo. 

Anonymkode: 2f367...cf4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke hvorfor så mange er redde for å åpne døren... har sett flere skrive det. Tenk om det faktisk var viktig. Type fare for liv og helse. Og så er en redd for åpne døren fordi en ikke var ordentlig kledd. Personlig liker jeg å ha på hjemme-klær, men jeg prøver å velge tøy som jeg tørr å vise meg i hvis det er noen som ringer på. 

Men over til denne saken... kanskje det var en som ringte på som var usikker på om det faktisk kom ringelyd fra ringeklokken og så valgte å banke på i tillegg siden ingen åpnet og det så ut som det var folk hjemme (lys på kanskje + bilen utenfor) 

Anonymkode: 571d7...c44

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forstår ikke hvorfor så mange er redde for å åpne døren... har sett flere skrive det. Tenk om det faktisk var viktig. Type fare for liv og helse. Og så er en redd for åpne døren fordi en ikke var ordentlig kledd. Personlig liker jeg å ha på hjemme-klær, men jeg prøver å velge tøy som jeg tørr å vise meg i hvis det er noen som ringer på. 

Men over til denne saken... kanskje det var en som ringte på som var usikker på om det faktisk kom ringelyd fra ringeklokken og så valgte å banke på i tillegg siden ingen åpnet og det så ut som det var folk hjemme (lys på kanskje + bilen utenfor) 

Anonymkode: 571d7...c44

Man hører ringeklokken GODT utenifra når man ringer på. 

Hadde der vært om liv å helse så hadde man nok banket hysterisk. Ikke stått å venter flere minutter mellom hver gang man ringte på og banket på. 

Anonymkode: 2f367...cf4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man hører ringeklokken GODT utenifra når man ringer på. 

Hadde der vært om liv å helse så hadde man nok banket hysterisk. Ikke stått å venter flere minutter mellom hver gang man ringte på og banket på. 

Anonymkode: 2f367...cf4

I mitt første avsnitt i kommentaren så mente jeg mer generelt når det gjelder det å ikke åpne døren. Ikke akkurat denne episoden din i kveld. Den kommenterte jeg etterpå.

Hvis du er direkte redd for å åpne døren etter mørkets frambrudd, så anbefaler jeg deg å få ringeklokke med kamera. Så slipper du å sitte å gruble på hvem det var og spørre KG om det, For det er ingen her som kan gi deg svar på det. Det blir en gjettelek.

Anonymkode: 571d7...c44

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

I mitt første avsnitt i kommentaren så mente jeg mer generelt når det gjelder det å ikke åpne døren. Ikke akkurat denne episoden din i kveld. Den kommenterte jeg etterpå.

Hvis du er direkte redd for å åpne døren etter mørkets frambrudd, så anbefaler jeg deg å få ringeklokke med kamera. Så slipper du å sitte å gruble på hvem det var og spørre KG om det, For det er ingen her som kan gi deg svar på det. Det blir en gjettelek.

Anonymkode: 571d7...c44

Ja, men det siste avsnittet ditt hadde jeg alerede svart på til en annen. 

Anonymkode: 2f367...cf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Trenger jo absolutt ikke være noen som ville deg noe vondt. Noen som desperat trenger få tak i deg eller bare trenger hjelp fra nærmeste hus kan også oppføre seg sånn. 

Anonymkode: 43766...080

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men det siste avsnittet ditt hadde jeg alerede svart på til en annen. 

Anonymkode: 2f367...cf4

?? Dette svaret fra deg nå gir ikke helt mening, men uansett så er det uviktig. Det er for dumt tema til å diskutere videre. 

Anonymkode: 571d7...c44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det var politiet. Er du et vitne til noe som har skjedd?

Anonymkode: ce2f2...e44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

?? Dette svaret fra deg nå gir ikke helt mening, men uansett så er det uviktig. Det er for dumt tema til å diskutere videre. 

Anonymkode: 571d7...c44

Jeg skjønte ikke hva dù mente jeg med det du skrev. Syntes jeg svarte riktig til det du skrev også sier du at du kommenterte et eller annet etterpå og at det ikke var ment til meg?? 

Anonymkode: 2f367...cf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...