Gå til innhold

Trenger en pause fra vold og faenskap. "Feel-good" bøker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er i en krise i livet og må ha litt fri. Ønsker tips om gode feel-good bøker som ikke er kliss og honning. God historier om vanlig liv uten for mye vold, svik og ondskap. 

Anonymkode: 150b9...9af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg likte godt flere bøker fra bokserien litterære drops. Ikke stor litteratur men koselig og motto. Rett og lett enkel underholdning du kan slappe av med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg vet ikke helt hva du definerer som faenskap, men kan nå  anbefale noen av bøkene jeg har satt pris på over årene som om hukommelsen min holder ikke er de verste lidelseshistoriene
Stoner(John Williams)
Sofies verden(Jostein Gaarder)
Brobyggerne (Jan Guillou)
Komedier har det med å sette folk i mildt sagt uvirkelige situasjoner og der synes jeg Analfabeten som kunne regne virkelig leverer. Han har også bøkene om hundreåringen som jeg også liker godt, men ikke helt på samme nivå som analfabeten.
Dårlig karma (david safier) Jeg synes den er en bra komedie selv om hovedpersonen starter den med å ha en så dårlig dag at den verste delen er ikke engang når hun blir truffet av toalettet på en utrangert russisk romstasjon.(tro meg, jeg lo av den :) ) Noe kliss til tider.

Favoritten min er uansett Shantaram, men vet ikke helt om den passer inn i hva du  ser etter nå.
Håper det går bedre snart og at noen av disse er hva du ser etter :)  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her! Takk for gode råd! 

Kom gjerne med flere! 

Sliter med plutselig generell angst og panikk angst. Kom kastet på.....

Anonymkode: 150b9...9af

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her! Takk for gode råd! 

Kom gjerne med flere! 

Sliter med plutselig generell angst og panikk angst. Kom kastet på.....

Anonymkode: 150b9...9af

Hva liker du ellers å lese? :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For feel good bøker er jeg glad i Liane Moriarty (hun som skrev boka bak tv serien Big Little Lies)

Anbefaler også Fredrik Backmans nyeste: folk med angst

Og "den danske borgerkrig 2018-) - en skikkelig godbit! Sært, humoristisk, brennaktuell

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Shantaram skrev:

Tja, jeg vet ikke helt hva du definerer som faenskap, men kan nå  anbefale noen av bøkene jeg har satt pris på over årene som om hukommelsen min holder ikke er de verste lidelseshistoriene
Stoner(John Williams)
Sofies verden(Jostein Gaarder)
Brobyggerne (Jan Guillou)
Komedier har det med å sette folk i mildt sagt uvirkelige situasjoner og der synes jeg Analfabeten som kunne regne virkelig leverer. Han har også bøkene om hundreåringen som jeg også liker godt, men ikke helt på samme nivå som analfabeten.
Dårlig karma (david safier) Jeg synes den er en bra komedie selv om hovedpersonen starter den med å ha en så dårlig dag at den verste delen er ikke engang når hun blir truffet av toalettet på en utrangert russisk romstasjon.(tro meg, jeg lo av den :) ) Noe kliss til tider.

Favoritten min er uansett Shantaram, men vet ikke helt om den passer inn i hva du  ser etter nå.
Håper det går bedre snart og at noen av disse er hva du ser etter :)  

Nå er vel Stoner ikke spesielt lystig akkurat. Den er vakker, men ganske trist. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg har det fælt liker jeg å besøke barndomsfavorittene. Roald Dahl, Jostein Gaarder, Harry Potter og Den lille prinsen står som regel først i køa. God bedring :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Erlend loe naiv super, og L, muleum 😁

Anonymkode: d51cd...1f6

Ja! 😊

41 minutter siden, Lill3My skrev:

---

Og "den danske borgerkrig 2018-) - en skikkelig godbit! Sært, humoristisk, brennaktuell

Og den går på min liste i alle fall, takk for tipset:blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin tråd Ts, kan vi spørre om feel good filmer her og?🤗

Anonymkode: 7cd23...f86

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gå på brukthandel og kjøp en serie. Bøkene går fort og du blir hekta, typ "sagaen om Isfolket", "Arvesynd", "Hannah" osv... Handler som oftest om sterke kvinner! Håper det går bra med deg! 💕 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.10.2019 den 22.48, AnonymBruker skrev:

Fin tråd Ts, kan vi spørre om feel good filmer her og?🤗

Anonymkode: 7cd23...f86

Ts her. Lagt ut spørsmålet på TV og film👍

Anonymkode: 150b9...9af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En mann ved navn Ove er morsom, søt og litt rørende. 

Jeg liker også historiske drama hvor man blir veldig oppslukt av handlingen; korset og sverdet og katedralen av Ken Follett er en stor favoritt.

vinterbarn av DEA Trier Mørch- historier fra en fødeavdeling i Danmark på 70-tallet. Veldig nær, lun, varm og fin.

Jeg liker og Astrid Lindgren- Emil, Madikken og Ronja Røverdatter. Koselig, varme, lune bøker- med MYE klokskap.

 

 

Anonymkode: 7cb43...357

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...