Gå til innhold

Når er man på sitt peneste?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Visste ikke hvor jeg skulle legge dette, men håper det er riktig. 

Jeg er 25,5 år og føler jeg blir penere og penere med årene. Får høre det av andre også. Jeg har hatt samme vekt hele tiden og ingenting er egentlig forandret, men jeg føler nesten jeg ser yngere og penere ut NÅ enn det jeg gjorde frem til jeg var 24. Har blitt penere og penere for hvert år. Skulle jo trodd det skulle være litt motsatt? 

Eller kan det hende det bare er at selvbilde på magisk vis har blitt bedre med årene og at det stråler ut på utsiden? 

Hvis det er tilfelle at man blir penere jo eldre man blir, ca hvilken alder stopper det på før det begynner å gå nedover igjen? Jeg har hørt at man begynner å forfalle fra man er ca 25, men virker jo ikke helt sånn enda. 

Det er akkurat som at trekkene mine har kommet litt mer frem på en måte, at de peneste trekkene syntes bedre. Det er andre som har bemerket seg det på meg også. Og jeg har latt merke til det før andre har påpekt det og jeg har ikke sagt det til noen heller at jeg selv syntes det, så det er ikke noe psykisk placebo heller fra noens side. 

Kan det være underhudsfettet i ansiktet som begynner å minke? 😂 men jeg ser jo ikke noe dratt ut eller noe, ser faktisk "strammere" og friskere ut. 

Hadde jo vært fantastisk om jeg bare så freshere og freshere ut frem til jeg havna på gamlehjem 🥳🙈 (skjønner at det ikke er tilfelle ja). 

 

Anonymkode: e7acf...9ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hatt ryddedag og fant et skoleportrett fra jeg var 16. Er mye penere nå som jeg er 28! Men tennene er gulere og litt mer smilerynker da :( 

rart hvor ofte dere her inne hører dere er pene? Hvem er de folka dere omgås egentlig? Folk som alltid må gi andre komplimenter? Disse ser jeg nesten ikke 😛 

det er individuelt når man er på sitt beste. Uansett, da jeg var 16 ble jeg tiltrukket av gutter på min alder og 10 år eldre maks. Nå kan en 18 åring være så attraktiv han bare kan, han vil uansett være for ung i mine øyne. Slik er det sikkert for oss også.. jeg er nok gammel for broren min (16) sine kompiser? 

Noen har nesten ikke forandret seg siden ungdomsskolen. Noen har forfallt noe jævlig.

Anonymkode: c5358...ab0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvtillit og en ro i sin egen tilværelse er pent. Når som helst.

Jag var sikkert objektivt "penere" når jeg var i 20-årene, og var opptatt av hvordan jeg kledde meg, hvordan jeg sminket meg, hvordan jeg hadde håret, og så videre.

Men jeg vil påstå at det er først nå jeg er virkelig tiltrekkende, nå som jeg driter i alt det der.

Anonymkode: 5efed...b3f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvtillit og en ro i sin egen tilværelse er pent. Når som helst.

Jag var sikkert objektivt "penere" når jeg var i 20-årene, og var opptatt av hvordan jeg kledde meg, hvordan jeg sminket meg, hvordan jeg hadde håret, og så videre.

Men jeg vil påstå at det er først nå jeg er virkelig tiltrekkende, nå som jeg driter i alt det der.

Anonymkode: 5efed...b3f

Du driter totalt i hvordan du ser ut? Dette gir ingen mening. Dette er hobbypsykologsvar. Selvfølgelig er det lov å bry seg om hvordan man ser ut også som eldre. 

 

Anonymkode: c5358...ab0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Du driter totalt i hvordan du ser ut? Dette gir ingen mening. Dette er hobbypsykologsvar. Selvfølgelig er det lov å bry seg om hvordan man ser ut også som eldre. 

 

Anonymkode: c5358...ab0

Det jeg mener er at nå følger jeg hva JEG syns er pent, ikke hvordan jeg tror andre syns jeg er pen.

Det eneste jeg bryr meg om er om jeg liker meg selv, ikke om andre liker meg.

Anonymkode: 5efed...b3f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har hatt ryddedag og fant et skoleportrett fra jeg var 16. Er mye penere nå som jeg er 28! Men tennene er gulere og litt mer smilerynker da :( 

rart hvor ofte dere her inne hører dere er pene? Hvem er de folka dere omgås egentlig? Folk som alltid må gi andre komplimenter? Disse ser jeg nesten ikke 😛 

det er individuelt når man er på sitt beste. Uansett, da jeg var 16 ble jeg tiltrukket av gutter på min alder og 10 år eldre maks. Nå kan en 18 åring være så attraktiv han bare kan, han vil uansett være for ung i mine øyne. Slik er det sikkert for oss også.. jeg er nok gammel for broren min (16) sine kompiser? 

Noen har nesten ikke forandret seg siden ungdomsskolen. Noen har forfallt noe jævlig.

Anonymkode: c5358...ab0

Jeg har noen venner som stadig kommenterer utseende på folk på godt og vondt. Og familien min er helt kriminelle på det. Fått høre så mye rart... sist jeg var hos tanta mi "er håret ditt ekte?" "Du har ganske tighte lår" "du ligner såå på moren din når hun var ung" og også en del negative ting som å kommentere en ting hun ikke syntes et fint ved meg og gruble seg grønn over hvor jeg kan ha arvet der fra. Nesten så hun begynner med slektsgranskning bare for å finne ut av hvor tommelen min kan stamme fra. (Ikke at den er noe spesiell en gang) Altså, ja de er spesielle så orker ikke ha så mye kontakt. Men jeg har faktisk mange folk rundt meg som ofte kommenterer utseende mitt. Kollegaer også faktisk. Men jeg hater det og har sagt i fra til de nermeste som er sånn at de bare kan gi faen i å si noe om utseende mitt uansett om det er positivt ellet negativt. Jeg syntes det er kleint. Har også hørt fra eksen min at jeg er som en årgangsvin. Så ja.. 

Anonymkode: e7acf...9ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Når man er fornøyd med seg sjøl uavhengig av alder.

Når man er fornøyd med seg selv så begynner det å gå nedover ? 

Anonymkode: e7acf...9ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Når man er fornøyd med seg selv så begynner det å gå nedover ? 

Anonymkode: e7acf...9ce

Nei, derifra går det faktisk bare oppover :)

Anonymkode: 5efed...b3f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Når man er fornøyd med seg selv så begynner det å gå nedover ? 

Anonymkode: e7acf...9ce

Nei. Det var ikke det jeg sa.   Det har å gjøre med selvtillit.  Har man det synes det og det stråler.  Enten man er 15 eller 83.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, derifra går det faktisk bare oppover :)

Anonymkode: 5efed...b3f

Nettopp...eller videre. Ikke nedover.   ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Nei. Det var ikke det jeg sa.   Det har å gjøre med selvtillit.  Har man det synes det og det stråler.  Enten man er 15 eller 83.

Okei, men da får jeg prøve å beholde selvtilitten da. 

Anonymkode: e7acf...9ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Okei, men da får jeg prøve å beholde selvtilitten da. 

Anonymkode: e7acf...9ce

Finnes det i det hele tatt noen som overlever barne- og ungdomsstiden med denne intakt i dag...?

Anonymkode: 5efed...b3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Okei, men da får jeg prøve å beholde selvtilitten da. 

Anonymkode: e7acf...9ce

Det syns jeg du skal.   ☺

 

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Finnes det i det hele tatt noen som overlever barne- og ungdomsstiden med denne intakt i dag...?

Anonymkode: 5efed...b3f

Overlever selvsagt.  Men det var nok lettere å bygge selvtillit tidligere uten det syke presset som er på alt nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Finnes det i det hele tatt noen som overlever barne- og ungdomsstiden med denne intakt i dag...?

Anonymkode: 5efed...b3f

Nå er jeg verken barn eller ungdom lenger da. Hadde jo forferdelig selvtilitt da jeg var det. Men ja jeg endt opp med en helt ok selvtillit, er ingenting ved meg selv utseendes messig jeg syntes er helt for jævlig. Går vel mer på at jeg missliker enkelte ting ved meg selv personlighetsmessig, som at jeg er distre f.eks som igjen gjør så jeg føler meg dum til tider og som igjen gjør at jeg blir redd for at noen skal tro jeg er tilbakestående. 

Anonymkode: e7acf...9ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når man er 16 er man ikke utviklet enda.  Jeg vil si fra ca 20-35 sånn generelt sett. 

Anonymkode: 49e14...72f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på topp da jeg var 24. Er 30 nå. Synes bare det går nedover.

Anonymkode: c0731...2af

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var penest i fjor, rett over 30. Har måttet vokse meg inn i eget ansikt og miste blubbefjeset for å se bedre ut.

Men det siste året har jeg begynt å få rynker og hengehud (sikkert fordi jeg alltid har vørt overvektig og har for mye hud), så jeg fikk ETT godt år. 😛

Regner med at jeg fremover bare vil se mer og mer sliten ut fordi jeg vil få flere rynker.

Jaja, ikke alle kan være pene. Noen må være stygge også slik at de som er penere kan se relativt mye penere ut. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...