Gå til innhold

Kvalme under trening, spesielt øvelser med mye heving og senking


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har drevet litt med trening både på treningssenter samt en gruppetrening jeg er med på.
De fleste øvelser går bra uavhengig av hvor tunge de er, men øvelser som knebøy og utfall hvor hele kroppen skal heves og senkes mye i kombinasjon med høy intensitet gjør at jeg ofte blir småkvalm  og kanskje litt svimmel.

Første treningsøkt jeg var med på, ble jeg så dårlig at jeg måtte sette meg ned, og etter 2-3 min måtte jeg løpe på do og kaste opp. Mulig jeg tok meg for hardt ut og ikke kjente godt nok til mine grenser. Men jeg merker fra tid til annen selv etter flere uker med trening at jeg fortsatt kan bli småkvalm, og har dermed endt opp med å måtte hoppe over en øvelse eller to, eller ikke fullføre alle reps ordentlig fordi jeg merker at jeg blir kvalm. Det skjer ikke hver gang, men jeg pleier også å ta de øvelsene litt rolig.

Kondisen og formen min er så som så. Lenge vært utrent, men har trent noen uker. Noen andre som opplever det samme?

Anonymkode: 52d89...db5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner det samme! Tar bare litt lengre pause mellom settene og sørger for å få god søvn og nok mat før øktene. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sørg for å spise nok før trening. Tung trening med lite næring, funker dårlig.

Anonymkode: a70d6...cac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...