Gå til innhold

Gifte oss 22. juli - greit eller ikke?


Pedwig

Anbefalte innlegg

Selvfølgelig kan du det :) 

Mange andre datoer er fulle av forferdeligheter, men brukes likevel til bryllup, eller til andre anledninger. Enten det er 9. april, 22. juli, 11. september, eller hvilken dato det måtte være. Jeg kjenner noen som har bursdag på alle tre nevnte datoer, men de ble født flere år før det som skjedde skjedde. 

Livet må gå videre uansett hva man opplever, og hvor mye eller lite man er involverte. Kjør på!

Endret av Millimani
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huh, jeg ville ikke hatt 22. juli som bryllupsdag. Blir helt feil assosiasjoner. Dårlig chi! Bringer ulykke.

Anonymkode: d2e87...288

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker vel det bør være greit.

Ville kanskje ikke giftet meg 22. juli 2021, altså på dagen 10 år etter. Deres runde merkedager vil sammenfalle med markeringer av dette. 

Men som sagt, jeg tenker det er greit altså, som gjest hadde jeg ikke syntes det var noe ille eller noe, selv om jeg sikkert hadde valgt en annen dato selv. Og er ikke midt i sommerferien litt kjedelig og? Så må alle planlegge mallorcaturen rundt dere, for de med barn og to foreldre i full jobb med begrenset antall ferieuker så er det ikke alltid like easy peasy å være fleksibel midt i fellesferien.

Anonymkode: d2736...0bf

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livet går videre. Ærlig talt. Man kan ikke ta hensyn til det for evig. Det skjer grusomme ting hver dag. Lykke til med bryllupet. 

Anonymkode: ef66b...c94

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Vi har valgt å ha datoen vi møttes i gifteringen da, vi giftet oss bare på rådhuset uten andre enn vitner / forlover. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er rimelig spessielt. Er det virkelig en dag dere vil feire hvert år? 

Anonymkode: 0f6a6...90c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Tenker vel det bør være greit.

Ville kanskje ikke giftet meg 22. juli 2021, altså på dagen 10 år etter. Deres runde merkedager vil sammenfalle med markeringer av dette. 

Men som sagt, jeg tenker det er greit altså, som gjest hadde jeg ikke syntes det var noe ille eller noe, selv om jeg sikkert hadde valgt en annen dato selv. Og er ikke midt i sommerferien litt kjedelig og? Så må alle planlegge mallorcaturen rundt dere, for de med barn og to foreldre i full jobb med begrenset antall ferieuker så er det ikke alltid like easy peasy å være fleksibel midt i fellesferien.

Anonymkode: d2736...0bf

Det er da bare å sende ut invitasjoner i månedsskiftet desember/januar, si at svar utbedes innen f.eks. 1. mai. Lett å legge opp ferien da hvis du ikke har en syden-tur det overhodet ikke er mulig å endre dato på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke giftet meg 22 juli 2021, men 2020 går fint.

Anonymkode: 7d116...278

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg synes du skal tenke over at du følte at du måtte spørre på nett om det var innenfor å gifte deg den dagen. Det sier litt om dine egne følelser for den dagen.

Jeg selv hadde ikke valgt 22. juli til bryllupsdag - men jeg hadde selvsagt gått i et bryllup jeg ble invitert til på denne dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg ble invitert til et bryllup 22. juli ville jeg nok tenkt "oi, det var litt spesielt" selv om jeg ikke kjenner noen som ble direkte berørt. Jeg ville valgt en annen dato hvis noen av gjestene i bryllupet har traumatiske opplevelser fra den dagen

Anonymkode: 225b5...204

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke reagert på den datoen. Jeg selv ville valgt en annen dato, men det er pga at det er midt i fellesferien. 

Anonymkode: 17621...98c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Halloiuken

Jeg har vært i sikkert 2-3 brylluper den datoen, og søsteren min giftet seg faktisk på den dagen året etter tragedien på utøya. Kynisk og lite omtenksomt? Nei ikke det, fordi... hun har en spesiell grunn for det, det var da 1 år siden de traff hverandre på reise i utlandet, og for de var det ikke mulig å bytte dato da det ikke er flust med lokaler som tar så mange som de skulle ha. Hun giftet seg med en indisk mann og mange av gjestene kom utenlands fra.

 

Jeg tenker at livet må gå videre, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når du har 365 andre dager i året du kan gifte deg på og du spør om det er greit å ta denne dagen, så kunne du jo bare satt datoen på en av de andre 😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, snoren skrev:

Når du har 365 andre dager i året du kan gifte deg på og du spør om det er greit å ta denne dagen, så kunne du jo bare satt datoen på en av de andre 😂

Hvorfor det? Må da være greit å feire kjærligheten akkurat den dagen. Er det noen datoer som det er fint at det fødes barn, kjærligheten feires med bryllup, frieri m.m, så må det nettopp være 22. juli, 9. april, 11. september osv. 

Makan til overtro! Ville gledet meg stort å gå i bryllup nettopp 22. juli. Viktig å ta datoen tilbake til kjærligheten. 

 

Anonymkode: e274a...94f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor det? Må da være greit å feire kjærligheten akkurat den dagen. Er det noen datoer som det er fint at det fødes barn, kjærligheten feires med bryllup, frieri m.m, så må det nettopp være 22. juli, 9. april, 11. september osv. 

Makan til overtro! Ville gledet meg stort å gå i bryllup nettopp 22. juli. Viktig å ta datoen tilbake til kjærligheten. 

 

Anonymkode: e274a...94f

Selvfølgelig er det greit. Men når TS har tenkt såpass mye over det at hu lager et innlegg om det, betyr vel det at det er et lite issue i bakhodet hennes. Hvorfor da velge denne datoen om man er usikker?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå må folk seriøst komme seg videre. Skal man ta hensyn til alle mulige hendelser i historien, så står man etterhvert igjen med 0 mulige dager. Get a grip!

Anonymkode: 01079...523

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hendelsene tett på, og tenker ikke over det. Jeg syns det er rart mtp at det er så få år siden, men ellers er det jo bare en dato. Unntaket ville vært om noen veldig nære meg gifter seg da og forventer at jeg skal være tilstede eller glade for dem den dagen, det hadde jeg reagert negativt på. 

Anonymkode: 26588...bc5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.10.2019 den 21.28, AnonymBruker skrev:

Man kan vel ikke frede en dato forever. Dere har jo deres minner knyttet til den datoen. Det må være greit syns jeg.

Anonymkode: fc9b7...827

Så altfor enig i denne! Hva med alle de som har bursdag den dagen?! Skal ikke de få feire pga grusomheten som skjedde da

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anim92 skrev:

Selvfølgelig er det greit. Men når TS har tenkt såpass mye over det at hu lager et innlegg om det, betyr vel det at det er et lite issue i bakhodet hennes. Hvorfor da velge denne datoen om man er usikker?

Hun laget sikkert et innlegg om det for å få noen innspill.

Anonymkode: e274a...94f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...