Gå til innhold

Gifte oss 22. juli - greit eller ikke?


Pedwig

Anbefalte innlegg

Vi har nettopp forlovet oss, og har allerede begynt å tenke på datoer. Vi møttes for første gang 22. juli (ikke 2011) og vurderer denne datoen, om noen år. Hva tenker folk? Er det innafor å gifte seg på en dato som er så fullt av forferdeligheter?

Kjenner forsåvidt selv folk som var på Utøya, så er ikke slik at jeg er helt utenforstående rundt det, men var ikke der selv. 

Endret av Pedwig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor ikke? Helt grei dato. Spre litt glede på den dagen! 

Om det er noen av gjestene som ble direkte påvirket den dagen så ville jeg kanskje hørt med dem først. 

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Nå i 2019 var jo 22. juni på en lørdag, så var nok mange som giftet seg da. 

Anonymkode: 1bf04...9d5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

 Nå i 2019 var jo 22. juni på en lørdag, så var nok mange som giftet seg da. 

Anonymkode: 1bf04...9d5

Jeg er jo ikke våken, 22. juuuli. Og det var på en lørdag i 2017. Og da var jeg faktisk i bryllup 👍 så venninna min har bryllupdag den dagen. 

Anonymkode: 1bf04...9d5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg visste at noen av gjestene i mitt kommende bryllup hadde mistet noen eller opplevd grusomhetene den dagen i 2011 på kroppen hadde jeg ikke lagt bryllupet til den datoen. 

Det er lov å tenke seg om.

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AthenaRavenLuna
7 timer siden, Pedwig skrev:

Vi har nettopp forlovet oss, og har allerede begynt å tenke på datoer. Vi møttes for første gang 22. juli (ikke 2011) og vurderer denne datoen, om noen år. Hva tenker folk? Er det innafor å gifte seg på en dato som er så fullt av forferdeligheter?

Kjenner forsåvidt selv folk som var på Utøya, så er ikke slik at jeg er helt utenforstående rundt det, men var ikke der selv. 

Da er det ikke greit, bruk hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Midt i fellesferien og attpåtil den datoen? Jeg personlig ville funnet en annen dato til bryllupet mitt :)

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan vel ikke frede en dato forever. Dere har jo deres minner knyttet til den datoen. Det må være greit syns jeg.

Anonymkode: fc9b7...827

  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke la være å leve fordi det skjedde noe helt forferdelig på en dato. 
22. juli er en helt fin sommerdag å gifte seg på. Ser ikke hvorfor den datoen skal være noe verre enn andre. 

Anonymkode: a5334...e12

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, Antoinette skrev:

Hvis jeg visste at noen av gjestene i mitt kommende bryllup hadde mistet noen eller opplevd grusomhetene den dagen i 2011 på kroppen hadde jeg ikke lagt bryllupet til den datoen. 

Det er lov å tenke seg om.

Vedkommende jeg kjenner som var der kommer ikke til å bli invitert i bryllupet. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp til deg, det er jo kkke samme dag og ikke samme årstall! :) 

Men dersom noen av gjestene har traumer etter datoen eller har nære som var involvert, så ville jeg nok styrt unna og valgt en hvilken som helst annen dato. 

Anonymkode: 10b14...7dc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig hvor mye folk legger i datoer. Livet må gå videre.. søsteren min er født 9. April på slutten av 80 tallet. Mamma har fortalt at det var litt sånn Stemning i nabolaget «ååå..  hun ble født på tirsdag altså? 9. April? Oi. Ja.. huff. Ja ja, gratulerer da»

Anonymkode: ec5dd...f5c

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, Pedwig skrev:

Vedkommende jeg kjenner som var der kommer ikke til å bli invitert i bryllupet. 

Er vedkommende en nær person av deg? Isåfall kan det oppleves vondt og som utestenging dersom personen ikke blir invitert og at dere attpåtil velger akkurat den datoen..

Anonymkode: 10b14...7dc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Utrolig hvor mye folk legger i datoer. Livet må gå videre.. søsteren min er født 9. April på slutten av 80 tallet. Mamma har fortalt at det var litt sånn Stemning i nabolaget «ååå..  hun ble født på tirsdag altså? 9. April? Oi. Ja.. huff. Ja ja, gratulerer da»

Anonymkode: ec5dd...f5c

Hva er spesielt med 9. April? 

Anonymkode: 10b14...7dc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er vedkommende en nær person av deg? Isåfall kan det oppleves vondt og som utestenging dersom personen ikke blir invitert og at dere attpåtil velger akkurat den datoen..

Anonymkode: 10b14...7dc

Personen er min eks. Vi er venner i dag, men føler ikke det blir helt greit for forloveden min å skulle ha h*n i bryllupet da de aldri har truffet hverandre. Tror ikke h*n forventer noen invitasjon. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er spesielt med 9. April? 

Anonymkode: 10b14...7dc

Invasjonen av Norge under 2. verdenskrig?

Min sønn er også født den dagen. Det er litt sånn akk og uff fra eldre folk i familien. 

Jeg ville ikke reagert om noen gifta seg 22. juli.

Anonymkode: 76122...b34

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...