Gå til innhold

Kjøpt meg epilator


Yuumi

Anbefalte innlegg

Og jeg tenkte jeg skulle prøve den nå, men jeg kjenner at jeg gruer meg litt 😂

Begynner med underlivet også tenker jeg å prøve leggene. Under armene må jeg nok vente ett par dager siden jeg barberte igår 🙊

 

Er det noen som er erfarne og kan gi noen gode råd før jeg begynner? Kjøpte Braun Silk Epil 9, den var litt dyr så håper den er bra 🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Underlivet bør du la være. Er tykkere hår der og fare for blødninger i hårsekken( been there done that) legger gjør ikke vondt i heletatt. Etter 1 år med epilering trenger jeg vedlikeholde kanskje 1 gang annenhver mnd. Håret er lyst og mykt.

Anonymkode: b2c9b...10f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, lykke til! For min del ble det for vondt, mye bedre å vokse selv enn å nappe ut ett og ett hår på den måten. Anbefaler ikke å begynne med underlivet ... 

Anonymkode: 3f2bd...d4d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke begynn med underlivet og du kan ikke ta under armene før de har vokst ut litt.  Hårene må være noen mm for å nappes ut. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynn på yttersiden av leggene, der er huden bittelitt tykkere. Strekk ut huden godt. 

Anonymkode: 26905...6d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gi dere a jenter? Jeg kjøpte en epilator spesielt fordi jeg vil ha vekk håret nedentil :') 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt den på bikinilinjen og det fungerer bra. Men skrubber alltid først og bruker krem mot inngrodde hår etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krampus

Syns underlivet er mindre vondt enn leggene. Men tar bare bikinilinjen+litt ekstra. Holder den langt unna kjønnslepper. Armhulene er helvete, går ikke nær armhulene med epilatoren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg tatt legger og armer, det var virkelig ikke vondt. Prøve med litt nedentil, det var mye vondere 😂 MEN, jeg føler ikke at den tar noe særlig, syntes omtrent det er like mye hår der nå som jeg begynte 😧

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Yuumi skrev:

Nå har jeg tatt legger og armer, det var virkelig ikke vondt. Prøve med litt nedentil, det var mye vondere 😂 MEN, jeg føler ikke at den tar noe særlig, syntes omtrent det er like mye hår der nå som jeg begynte 😧

Du blir ikke helt glatt med epilator, for den tar ikke de minste hårene. Men de skal ta det som syns. 

Anonymkode: d9164...9de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kun brukt epilator i mange år. 

Jeg ville ikke begynt med underlivet, det gjør vondt. Begynne med leggene og finn en teknikk som passer for deg før du prøver deg på underlivet. 

Det som er essensielt (i hvertfall for meg) er å ikke barbere noe mellom epileringer. Da blir det mye vondere igjen neste gang du skal epilere. 

Under armene er greit å vedlikeholde relativt ofte, er ikke så gale når det er lite hår. Men når det er mye hår er det skikkelig vondt. 

Lykke til 🙂

Anonymkode: 33bc4...44f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har kun brukt epilator i mange år. 

Jeg ville ikke begynt med underlivet, det gjør vondt. Begynne med leggene og finn en teknikk som passer for deg før du prøver deg på underlivet. 

Det som er essensielt (i hvertfall for meg) er å ikke barbere noe mellom epileringer. Da blir det mye vondere igjen neste gang du skal epilere. 

Under armene er greit å vedlikeholde relativt ofte, er ikke så gale når det er lite hår. Men når det er mye hår er det skikkelig vondt. 

Lykke til 🙂

Anonymkode: 33bc4...44f

Tusen takk :0)

Tror du det kan lønne seg å klippe håret i underlivet før man epilerer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God Morgen! Ga litt opp på underlivet igår da jeg følte jeg dro og dro men jeg kom ingen vei. Har sykt mye hår og det er mega 'coarse'.. Så idag brukte jeg en lady shaver og gikk over, og nå prøver jeg å eoilere subbene. Herregud haha det gjør vondt 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OMG, det er bare enda vondere når jeg gjør det rett 😂 90 graders vinkel mot hårene, står å hyler hahaha.. Dette skal jeg venne meg til! Aldri mer voksing 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Yuumi skrev:

OMG, det er bare enda vondere når jeg gjør det rett 😂 90 graders vinkel mot hårene, står å hyler hahaha.. Dette skal jeg venne meg til! Aldri mer voksing 

I mitt hode virker det mye mer brutalt å epilere hårene i underlivet enn å vokse dem? Men det er kanskje bare innbilning? Ble du ikke veldig rød etterpå? 

Anonymkode: 189c2...1ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I mitt hode virker det mye mer brutalt å epilere hårene i underlivet enn å vokse dem? Men det er kanskje bare innbilning? Ble du ikke veldig rød etterpå? 

Anonymkode: 189c2...1ca

Nei gud bedre, hodet ditt har rett. Det er mye verre å epilere enn å vokse :') Det tar så mye lengre tid. Jeg er fortsatt ikke ferdig :')

MEN, jeg ville ikke utsatt meg for torturen om jeg ikke trodde det kom til å bli bedre etterhvert ^^ Alle sier at dersom du holder ut epilering så vil det bli bedre etterhvert. OG DA skjønner du, da blir det billigere enn å vokse (hvertfall for meg som har gjort det på salong) og det skal vare lenger (den stiller jeg spørsmålstegn med da jeg syntes voksing varer lenge og) og håret skal etterhvert gro tilbake tynnere (dette har jeg også hørt skjer når du vokser.)

Så egentlig så er det bare billigere :') Men syntes det var helt greit å epilere bena og armene så jeg kommer til å fortsette med epilering! 

Og for å svare på spørsmålet ditt, idag er jeg litt for glad i å prate merker jeg. Nei jeg ble ikke rød og nuppete, faktisk ser der bare helt glatt ut der jeg har fått det til 100% (Kan si jeg ser litt ut som en dalmatiner nedentil) :')

 

OMG, er det bare meg som tenker det ville vært så kult om man friserte seg nedentil så man fikk mønster. Leopard eller tiger feks! Jeg ville lett testet ut geopard mønster, tror det kunne blitt sexy:O

Endret av Yuumi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt epilator på leggene i mange år. Bruker kun på sommerstider. De første 2-3 gangene på våren er det litt vondt, resten av sesongen synes jeg faktisk det er godt! 
Men selv etter 7 år med epilatoren, så har jeg ikke sjanse til å ta bikinilinjen eller under armene med den...

Anonymkode: 064f2...ea3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har brukt epilator på leggene i mange år. Bruker kun på sommerstider. De første 2-3 gangene på våren er det litt vondt, resten av sesongen synes jeg faktisk det er godt! 
Men selv etter 7 år med epilatoren, så har jeg ikke sjanse til å ta bikinilinjen eller under armene med den...

Anonymkode: 064f2...ea3

Haha, jeg kjøpte den igår, og har tatt nesten hele venusberget! Men får det ikke til i bikinilinjen. Må skryte litt da :')  Armhulene er jeg spent på, jeg skriker også bare gjør jeg det! Smerte går jo over :')

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...