Gå til innhold

Wellbutrin, dose og virkning

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei 

Jeg ble i år diagnostisert med PTSD og kompleks PTSD. Sykemeldt i snart halvt år og går i terapi, men det er ikke kontinuitet i denne.

Forsøkte Cipralex tidligere mot angsten, men ønsker ikke å bruke medisin for å overkomme traumene så jeg kuttet de ut. Får leve med angsten...men har også depresjon så legen foreskrev Wellbutrin Retard.

Etter 5 uker på 150mg og nærmest ingen virkning bortsett fra de første dagene, økte han nå til 300mg. 

Dere som har økt dosen av Wellbutrin Retard, hvor lang tid tar det til virkningen inntreffer? Når man begynner, sier de at man skal merke virkning etter 2 uker...men hva skjer når en øker dosen?

Jeg merker selvføgelig at søvnen er veldig forstyrret og den småkvalmen. Veldig uro og økt angst akkurat nå, men det er jeg klar over og vet er forbigående. Men jeg ønsker meg den effekten av økt energi og bedre stemning. Da kan jeg begynne å trene igjen og det vet jeg kan føre meg inn i en god sirkel :)

Takker for all hjelp på forhånd. 

Anonymkode: b48bf...929

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg merket at mørket forsvant litt. Jeg hadde korte perioder hvor jeg var nesten glad. Det husker jeg var veldig rart, etter å ikke ha hatt en eneste glad tanke på to år.

Jeg fikk mer energi, men det tok et par mnd.

Bivirkningene som uro, skjelvinger og kvalme gikk over etter et par uker hos meg. Munntørrheten ble i mange mnd dessverre.

Anonymkode: 8e3fe...769

Skrevet

Tråden stenges da det ikke er tillatt å diskutere dosering av medisiner.  Vi minner om Retningslinjene for Kropp og helse

Sitat

Diskusjon rundt dosering av medisiner og "medisintips" slettes. Kvinneguiden har ikke nødvendig kompetanse til å luke ut potensielt farlige råd og tips, og vi vil derfor ha en nulltoleranse på dette. Erfaringer knyttet til medisinbruk, som ikke går på diskusjon av dosering og "tipsing" kan ved noen tilfeller bli stående, dette blir vurdert av moderatorene fra gang til gang. Er man usikker på noe i forhold til medikamenter/dosering kan man konferere med felleskatalogen, eller aller best; ta kontakt med apotek eller lege.

Perelandra, mod. 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...