Eowyn Skrevet 23. mai 2005 #1 Skrevet 23. mai 2005 Jeg gjorde det egentlig ikke, men så ble jeg spådd idag av noen som ikke kjenner meg overhodet, og alt hun sa stemte.. :o Litt sånn små-creepy, men veldig fascinerende!
Gjest Cerise Skrevet 23. mai 2005 #3 Skrevet 23. mai 2005 hm,ikke tenkt så mye på det i grunn. Har ikke noen opplevelser med spåing selv, derfor tror jeg vel ikke noe særlig på det, nei
Gjest Moonshadow Skrevet 23. mai 2005 #4 Skrevet 23. mai 2005 Tror på noen. Men det er mange som bare er humbug også da.
Trampe Skrevet 23. mai 2005 #5 Skrevet 23. mai 2005 Jeg kan godt tro at det er noen som vet mer enn andre, og at enkelte mennesker har evner vi andre ikke kan forstå. Men spåing? Vet ikke helt...
Plym Skrevet 23. mai 2005 #6 Skrevet 23. mai 2005 Tror ikke på det, nei. Tror sikkert at noen er flinke til å uttale seg i generelle og flatterende vendinger på en sånn måte at det passer på de fleste.
Laina Skrevet 23. mai 2005 #7 Skrevet 23. mai 2005 Ja, absolutt! Erfaringsmessig vet jeg at f.eks. tarotkort har noe for seg. En aldri så liten oppklaring til dere som tror at spåing/tarot er noe "magisk": Når det gjelder tarotkort, er det ikke mer komplisert enn at det er ens underbevissthet som kommer til uttrykk gjennom kortene. Hvem som tyder kortene har selvfølgelig mye å si. En som kjenner kortene godt og har god erfaring med dem, har selvfølgelig mye større mulighet til å tolke de riktig. Og det er skremmende hvor riktig det kan være. Men alt avhenger av om vedkommende som blir spådd klarer å være åpen for det (slik at underbevisstheten får gjort jobben sin), og tolkeren klarer å tyde kortene, OG formidle det til den det gjelder.
Gjest *Fiona* Skrevet 23. mai 2005 #9 Skrevet 23. mai 2005 Tror ikke på det, nei. Tror sikkert at noen er flinke til å uttale seg i generelle og flatterende vendinger på en sånn måte at det passer på de fleste. Det finnes sikkert de også. Men hva forklarer du det med når et menneske som ikke har noen mulighet til å vite personlige ting om deg, forteller deg helt spesifikke ting?
Gjest Shotgun Skrevet 23. mai 2005 #11 Skrevet 23. mai 2005 Men hva forklarer du det med når et menneske som ikke har noen mulighet til å vite personlige ting om deg, forteller deg helt spesifikke ting? Skyter du med hagle så må da noen av korna treffe målet.
Gjest GreenSky Skrevet 23. mai 2005 #12 Skrevet 23. mai 2005 Nei, men jeg tror på selvoppfyllende profeti. Psyken er rar.
Gjest *Fiona* Skrevet 23. mai 2005 #13 Skrevet 23. mai 2005 Selvoppfyllende profeti forklarer, hvis man tror på det, i så fall fremtiden. Hvis noen har redegjort om fortiden din uten å ha en eneste opplysning om deg, presist ned til personlige detaljer, og truffet med "alle" haglkorna - vel, mulig dere foretrekker å tro på julenissen, men jeg tror heller mennesket har mer og større kapasitet enn det som er "bevist" og satt ord på. Det er vel bare homo sapiens som er såpass arrogante at de mener seg å vite om ALT mellom himmel og jord - og det finnes vel ikke den art som lever MINDRE i pakt med de kreftene som er gitt oss. Uten at jeg kan svare JA eller NEI på spm "Tror du på spåing", da spørsmålet i seg selv er litt upresist ;-)
Plym Skrevet 23. mai 2005 #15 Skrevet 23. mai 2005 Må nesten si meg litt enig i dette. Klart det vil stemme en gang i blant. Jeg ble for eksempel fortalt av en med såkalte evner at jeg hadde et komplisert forhold til min mor. Relativt stor sannsynlighet for at det utsagnet vil treffe. Selvoppfyllende profetier er også en sannsynlig forklaring i mange tilfeller.
Gjest etterpåklok Skrevet 24. mai 2005 #16 Skrevet 24. mai 2005 Jeg fikk en klar advarsel fra en slik "spåing" som jeg burde tatt seriøst. Jeg fikk akkurat de problemene det ble sagt jeg skulle få, og jeg hadde ikke sagt noe om dette på forhånd.
Gjest Sapiens Skrevet 24. mai 2005 #17 Skrevet 24. mai 2005 Det er vel bare homo sapiens som er såpass arrogante at de mener seg å vite om ALT mellom himmel og jord - og det finnes vel ikke den art som lever MINDRE i pakt med de kreftene som er gitt oss. Ja, det er nok bare homo sapiens som er så arrogant at hun ikke tror på mer pragmatiske årsaker til hva hun opplever
Gjest utlogget nå _A_ Skrevet 24. mai 2005 #18 Skrevet 24. mai 2005 Ja, jeg tror på det. Har selv vært hos tre klarsynte personer, og to fortalte eksakt det samme om enkelte ting. f eks hvor mange barn jeg skal få og hva slags kjønn de er. Hun siste jeg var til, var skikkelig flink, og det har hjulpet meg masse å gå til henne. Hun traff på såpass at det gikk kaldt nedover ryggen på meg flere ganger, noe det vanligvis aldri gjør... f eks sa hun ordrett tanker jeg hadde gjort meg etter forskjellige hendelser og gjenfortalte tankene mine, det var helt utrolig, ingen andre personer kan vite akkurat det hun fortalte. Hun fikk se bilder av han jeg var gift med, og hun kunne fortelle om personligheten hans, ting han har gjort, hvordan han var mot meg osv, også der ting som ingen andre kan vite. Hun fortalte hvordan hun "ser", og det syns jeg er greitt å få med seg når en blir "spådd". Nå sier jeg ikke at alle er klarsynte, de som kaller seg "spådame" eller "spåmann", det er nok mange useriøse der ute. Det gjelder å finne noen som virkelig er klarsynt. se f eks på klarsynt.net :rosasmil:
Gjest seroxata Skrevet 24. mai 2005 #19 Skrevet 24. mai 2005 Ja' date=' jeg tror på det. Har selv vært hos tre klarsynte personer, og to fortalte eksakt det samme om enkelte ting. f eks hvor mange barn jeg skal få og hva slags kjønn de er. Hun siste jeg var til, var skikkelig flink, og det har hjulpet meg masse å gå til henne. Hun traff på såpass at det gikk kaldt nedover ryggen på meg flere ganger, noe det vanligvis aldri gjør... f eks sa hun ordrett tanker jeg hadde gjort meg etter forskjellige hendelser og gjenfortalte tankene mine, det var helt utrolig, ingen andre personer kan vite akkurat det hun fortalte. Hun fikk se bilder av han jeg var gift med, og hun kunne fortelle om personligheten hans, ting han har gjort, hvordan han var mot meg osv, også der ting som ingen andre kan vite. Hun fortalte hvordan hun "ser", og det syns jeg er greitt å få med seg når en blir "spådd". Nå sier jeg ikke at alle er klarsynte, de som kaller seg "spådame" eller "spåmann", det er nok mange useriøse der ute. Det gjelder å finne noen som virkelig er klarsynt. se f eks på klarsynt.net :rosasmil:[/quote'] OI! høres jo virkelig interressant ut! Fant du disse på klarsynt.net?? koster det ikke ganske mye? jeg skulle gjerne fått noen tips...
Sheba Skrevet 25. mai 2005 #20 Skrevet 25. mai 2005 Nei! Sånt noe tror jeg virkelig ikke på. Men jeg registrerer til min store forskrekkelse at det er ganske mange som gjør det... :hår: Veien din i livet blir til mens du går - den som tror at det er mulig å ta noen snarveier via kloke koner og diverse andre trollmenn tar feil. Tror jeg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå