Gå til innhold

Feminisme er en hat gruppe


Kanne211

Anbefalte innlegg

Gjest ByeByeLove
1 hour ago, Geirfuglen said:

Jeg har aldri hørt en eneste feminist, inkludert meg selv, legge seg opp i fordeling av bleieskift. Sånt blir en konstruert problemstilling. Når det er sagt, forsøker vi å leve et ganske likestilt liv her hjemme, og jeg kan glatt si at pappaen her i huset generelt tok altfor lite initiativ til alt som hadde med spedbarn å gjøre. Så det hender at konstruktiv kritikk kan være på sin plass. 
 

Når det gjelder likelønn ser jeg store forskjeller i min bransje. Vi har små virksomheter rundt om i Norge, og ofte ser det ut til å variere ut i fra om det er kvinnelig eller mannlig sjef, hvilket kjønn som er høyest representert på søkerlisten når nye jobber legges ut. Jeg har kvinnelig leder, og hos oss har vi flest kvinnelige ansatte. I nabofylket og i en større by ikke så langt unna, er de flest menn. De siste årene har de tjent ca 150.000 mer enn oss. Det er vanskelig å vise til at det kun er kjønn som har noe å si, men vi kan ikke se noen andre forklaringer. Ikke mer utbytte, ikke stor forskjell på området, oppgavene eller tilsvarende. Faktisk har min virksomhet gjort seg mer bemerket. Ser jeg på lønnsstatistikken ser jeg også forskjell mellom kjønnene. 

Er du tøff i lønnsforhandlingene? Er du villig til å bytte jobb for å få bedre lønn? Er du villig til å ta mer risiko for å tjene bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 10/23/2019 at 7:30 PM, Sirkelen said:

Slike ytterligående og ekstreme feminister som du referer til finnes, klart det. Men jeg tror faktisk de er et mindretall.

Nei disse feministene er ikke i mindretall, der jeg sier at interseksjons feminisme og god gammeldags ekstrem feminisme er normen i dag blant akademikere og media klassen. Der interseksjons feminisme utgjør nå ca 60% av akademisk feminisme, og utgjør omtrent samtlige feministiske kurs og forelesninger. Rasjonelle feminister har blitt kastet ut og er ikke eksisterende i dag.         

On 10/23/2019 at 7:30 PM, Sirkelen said:

At de finnes betyr bare at moderate og fornuftige feminister har en jobb å gjøre med å luke disse ytterligående folkene ut fra sine organisasjoner.

Det motsatte skjedde, gå ned til kretsen i Oslo og ta opp selvmord og frafall statistikken av gutter og se hva som skjer.  

On 10/23/2019 at 7:30 PM, Sirkelen said:

Dessverre finnes slike ultraradikale folk i veldig mange ideologiske leirer, de skaper bråk og polarisering overalt.

Ja, men problemet i dag er de setter dagsorden. Forestill deg at du har en klubb og du har en liten gruppe nazier eller morderiske sosialister som tar over lederstillingene ved å rope og skrike. Det var det som skjedde med Feministene i Norge. Feks Kvinnefronten i dag ønsker å begrense rettsikkerheten av menn og gutter, jeg ser ingen i media eller statelig si noe som helst.      

On 10/23/2019 at 7:30 PM, Sirkelen said:

Alle nasjonalister er ikke Hitler, alle sosialister er ikke Stalin, alle konservative er ikke Donald Trump, alle muslimer er ikke Taliban. Man kan ikke dra alle over en kam.

Du kan det når lederen er Hitler og Stalin som er valgt inn av folket. Donald Trump er jeg lei av og lei av å forsvare pga løgn og pedantisk argumentasjon mot han. 

Alle muslimer er ikke for Taliban, men i Afghanistan er de fleste ok med det. Alle normen er ikke for iskrem, så ikke dra dem over en kam heller. Angående muslimer hvormange % av dem støtter ISIS i 2015 i følge PEW i mitt-østen?         

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/23/2019 at 7:36 PM, 007_008_007 said:

Kampen for likestilling mellom kvinner og menn er langt fra over.

Kanskje at det faktisk er en likestillings kamp mellom menn og kvinner er lite problem, der menn ikke møter opp og rabiate feminister setter opp reglene for likestilling?  

Quote

Og ekstremister finner man i alle leire. Jeg skrev dette til TS, men har ikke fått noen svar:

Vel når samtlige er ekstremister det lover ikke spesielt godt for norsk feminisme.  

Quote


"Moren din er en kvinne. Ved å stemple alle kvinner som onde feminister sier du også indirekte at moren din er ond. Vil du nekte henne rettigheter som du nekter andre kvinner?

Kvinne er ikke det samme som en feminist, du har mannlige feminister også. Hvilken rettigheter er du snakker om? Med mindre du snakker at kvinner var omtrent slaver før feminisme gir ikke dette så mye mening for meg.      

Quote

Ville du likt at hun ikke fikk lov til å jobbe, bevege seg utendørs, ha egne meninger?

Dette har aldri vært sant for kvinner i Norge, vi har eksempler på kvinner som har jobbet som mestere både i håndverk og litteratur. Bevege seg utendørs, mener du faktisk at kvinner var lenket fast i oven hjemme? Kvinner har meninger i Norge som dagens feminister ikke ønsker å vite eller høre: kvinner ønsker generelt 2,6 barn, og deltidsjobb eller ingen jobb, svært få kvinner ønsker å ha en fulltidsjobb.         

Quote

Hvis ja, så har du valgt å tenke slik og må akseptere at du vil få kritikk fordi majoriteten av dette landets borgere ikke tenker det samme som deg.

Siden dette har aldri skjedd i vestlig verdenhistorie, bortsett ifra mannlige treller for 1090 år siden i Norge. Så er det svært vanskelig å gi svar selv som et retorisk konstrukt.    

Quote

Hvis nei, er du da ikke dobbeltmoralsk?

Selv i dette stråmannen du har konstruert opp så er ikke personen som er ansvarlig for dette, siden det er norm og regler i samfunnet som la opp retningslinjene.    

Quote

Kanskje har du en søster?

Semantisk argumentasjon, appell til følelser. 

Quote

Vil du like at hennes kjæreste stempler henne som feminist fordi hun ikke finner seg i maskulint tullball?

Hva er maskulint tullball? Om det er snakk om ikke være utro eller noe viktig for menn generelt så tror jeg at det er viktig. Menn har preferanser og grenser og kvinner må rette seg etter de akkurat som menn må. 

Quote

Eller tenker du at hun fortjener juling av kjæresten sin fordi hun er mindre klok og trenger patriarkalsk styring?

Det er ganske uredelig, menn i Norge før 1945 fikk pisk og gapestokk for ha banket konen eller datter. Patriarkatet er en konspirasjonsteori i dag som brukte å bety, far bestemte i huset.   

Quote

Kanskje har du en datter?

Semantisk argumentasjon, appell til følelser. Jeg føler at du bruker dette til å få et "Got ya"

Quote

Ønsker du at hennes kjæreste stempler henne som en ond feminist fordi hun er seg bevisst sin egenverdi, ikke finner seg i bullshit og krever sin rett?"

Dagens feminister har en arbitrær offerpyramide som de kan definere seg som offer for "historisk patriarkal undertrykkelse" eller som du sier selv bullshit, feminister i dag er ikke onde de tror på feminisme som en religion med dogmatiske holdninger til "fienden". Feminister på 90 tallet hadde debatter om abort med prester og abortmotstandere jeg blant dem, i dag så hadde abortmotstandere ikke fått foten inn dørstokken i UNI uten at feminister hadde med kvinnefronten gjort demonstrasjon og kastet tomat.         

Endret av ElinX0Xpoliti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/23/2019 at 8:53 PM, NymeriaRhoynar said:

Nå har TS selv valgt å sentrere HI om en historisk avisartikkel, da er det naturlig at vi andre holder oss til det han ønsker å snakke om.

Sufragister eller sufragatter var ikke feminister, vi snakker om tolkingen ifra dagens feminister og 60 talls feminister. Misandri fra kvinner ble tatt opp, å snakke om misandri ifra moderne feminister er innenfor det.      

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 007_008_007
12 timer siden, ElinX0Xpoliti skrev:

Kanskje at det faktisk er en likestillings kamp mellom menn og kvinner er lite problem, der menn ikke møter opp og rabiate feminister setter opp reglene for likestilling?  

Vel når samtlige er ekstremister det lover ikke spesielt godt for norsk feminisme.  

Kvinne er ikke det samme som en feminist, du har mannlige feminister også. Hvilken rettigheter er du snakker om? Med mindre du snakker at kvinner var omtrent slaver før feminisme gir ikke dette så mye mening for meg.      

Dette har aldri vært sant for kvinner i Norge, vi har eksempler på kvinner som har jobbet som mestere både i håndverk og litteratur. Bevege seg utendørs, mener du faktisk at kvinner var lenket fast i oven hjemme? Kvinner har meninger i Norge som dagens feminister ikke ønsker å vite eller høre: kvinner ønsker generelt 2,6 barn, og deltidsjobb eller ingen jobb, svært få kvinner ønsker å ha en fulltidsjobb.         

Siden dette har aldri skjedd i vestlig verdenhistorie, bortsett ifra mannlige treller for 1090 år siden i Norge. Så er det svært vanskelig å gi svar selv som et retorisk konstrukt.    

Selv i dette stråmannen du har konstruert opp så er ikke personen som er ansvarlig for dette, siden det er norm og regler i samfunnet som la opp retningslinjene.    

Semantisk argumentasjon, appell til følelser. 

Hva er maskulint tullball? Om det er snakk om ikke være utro eller noe viktig for menn generelt så tror jeg at det er viktig. Menn har preferanser og grenser og kvinner må rette seg etter de akkurat som menn må. 

Det er ganske uredelig, menn i Norge før 1945 fikk pisk og gapestokk for ha banket konen eller datter. Patriarkatet er en konspirasjonsteori i dag som brukte å bety, far bestemte i huset.   

Semantisk argumentasjon, appell til følelser. Jeg føler at du bruker dette til å få et "Got ya"

Dagens feminister har en arbitrær offerpyramide som de kan definere seg som offer for "historisk patriarkal undertrykkelse" eller som du sier selv bullshit, feminister i dag er ikke onde de tror på feminisme som en religion med dogmatiske holdninger til "fienden". Feminister på 90 tallet hadde debatter om abort med prester og abortmotstandere jeg blant dem, i dag så hadde abortmotstandere ikke fått foten inn dørstokken i UNI uten at feminister hadde med kvinnefronten gjort demonstrasjon og kastet tomat.         

Du kommenterer det jeg skrev, men likevel klarer du ikke å si noe om det jeg spurte TS. Spørsmålet var enkelt og tanken var at det man ikke ønsker sine egne, bør man heller ikke ønske andre. Så enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, 007_008_007 said:

Du kommenterer det jeg skrev, men likevel klarer du ikke å si noe om det jeg spurte TS.

Tull, jeg svarte det du sa til TS. Men å lukke øra for de folk sier hjelper ikke. Det var du som kvoterte det inn, da svarte jeg. 

Quote

Spørsmålet var enkelt og tanken var at det man ikke ønsker sine egne, bør man heller ikke ønske andre. Så enkelt.

Ja den skjønte jeg med "Kanskje har du en datter?" og "Kanskje har du en søster?", men kjære deg det er ikke så enkelt. Feminisme er ikke enkelt, det er ikke et binært valg det er komplekse sosiale normer der feminister idag ønsker særstilling og ønsker ekstrem sensur. Redusere det ned til godt eller ondt er å kaste bort 99% av problemstillingen. Vi kan ikke ha feminister som satt som sjef redaktør ved Norges største avis ved å likestille alle menn med voldtektsmenn eller frilanser inn feminister som unnskylder kvinnelige pedofile. Vi kan ikke ha feminisme som bokstavelig talt gjør menn til andreklasse borgere og faktisk tar bort rettigheter for menn ala kvinnefronten.   

Jeg tror at du ikke vet hva feministene akademisk, aktivistisk og i media er. De poengene du tar frem om feminisme er såkalt kaffe-feminisme og facebook feminisme, noe som er sett ned av spesielt akademisk feminisme som bruker disse navnene negativt.

 

Bare for si det rett ut kvinner er ikke like sterk som menn, norske kvinner er 36% svakere enn menn og ca 10 cm lavere. Kan feminister i dag løse dette problemet? Menn kan ikke bære barn som gir de en fordel i jobb, hvordan kan feminister løse dette problemet ved likestilling? Norske kvinner ønsker en deltids jobb og ikke en fast jobb, hva sier feminister om dette?           

Endret av ElinX0Xpoliti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sirkelen
På 25.10.2019 den 21.10, ElinX0Xpoliti skrev:

Nei disse feministene er ikke i mindretall, der jeg sier at interseksjons feminisme og god gammeldags ekstrem feminisme er normen i dag blant akademikere og media klassen. Der interseksjons feminisme utgjør nå ca 60% av akademisk feminisme, og utgjør omtrent samtlige feministiske kurs og forelesninger. Rasjonelle feminister har blitt kastet ut og er ikke eksisterende i dag.         

Det motsatte skjedde, gå ned til kretsen i Oslo og ta opp selvmord og frafall statistikken av gutter og se hva som skjer.  

Ja, men problemet i dag er de setter dagsorden. Forestill deg at du har en klubb og du har en liten gruppe nazier eller morderiske sosialister som tar over lederstillingene ved å rope og skrike. Det var det som skjedde med Feministene i Norge. Feks Kvinnefronten i dag ønsker å begrense rettsikkerheten av menn og gutter, jeg ser ingen i media eller statelig si noe som helst.      

Du kan det når lederen er Hitler og Stalin som er valgt inn av folket. Donald Trump er jeg lei av og lei av å forsvare pga løgn og pedantisk argumentasjon mot han. 

Alle muslimer er ikke for Taliban, men i Afghanistan er de fleste ok med det. Alle normen er ikke for iskrem, så ikke dra dem over en kam heller. Angående muslimer hvormange % av dem støtter ISIS i 2015 i følge PEW i mitt-østen?         

 

Jeg forstår jeg har tatt endel feil om feminismen, og beklager det. Det er skremmende hvor fort en i utgangspunktet positiv bevegelse som feminismen kan radikaliseres og talibaniseres på den måten du beskriver.

Verden blir tydeligvis galere for hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...