Gå til innhold

Feminisme er en hat gruppe


Kanne211

Anbefalte innlegg

Til og med før i tiden var det det.

Å være for likestilling å like muligheter er bare fornuftig bare. Hvis man ikke støtter det er man ondskapsfull.

Men bare se her, noe skrevet ifra mannehatere ifra 1916 eller misandrist mentale folk som jeg kaller det

""his being a male hinders his being human more than her being a female does"

1280px-Articles_by_and_photo_of_Charlott

https://en.wikipedia.org/wiki/Progressive_Era

Lololololol

Synes også det er litt.... latterlig at de som kalte seg progressive var også for rasistisk vitenskap kalt eugenikk. Men hva er din mening?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du noen gang lest noe av det Charlotte Perkins Gilman har skrevet? 🤨Vet du noe som helst om denne kvinnen? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkelen
På 19.10.2019 den 17.13, Kanne211 skrev:

Til og med før i tiden var det det.

Å være for likestilling å like muligheter er bare fornuftig bare. Hvis man ikke støtter det er man ondskapsfull.

Men bare se her, noe skrevet ifra mannehatere ifra 1916 eller misandrist mentale folk som jeg kaller det

""his being a male hinders his being human more than her being a female does"

1280px-Articles_by_and_photo_of_Charlott

https://en.wikipedia.org/wiki/Progressive_Era

Lololololol

Synes også det er litt.... latterlig at de som kalte seg progressive var også for rasistisk vitenskap kalt eugenikk. Men hva er din mening?

Ditt innlegg virker svært lite reflektert. Du må begrunne dine meninger, ikke bare bruke negative adjektiver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordet "feminisme" har en negativ klang. For blir det mer rettet mot kvinner enn menn, selv om det skal være for begge kjønn. Derfor, i stedet for feminist, er jeg "equalist".

 

An equalist is somebody who believes in equality for all people regardless of sex, race, religion, sexualality or any difference from others.

 

" Feminism indeed started as the principle of equality for women compared to men, which then evolved into gender equality.

Equalism is the principle that all humans are equals regardless of race, gender, ideology etc. "

 

https://www.quora.com/What-is-the-difference-between-being-a-Feminist-and-being-an-Equalist-If-Feminism-is-about-gender-equality-then-what-is-Equalism

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ByeByeLove

Ja til likestilling, og la mann være mann og kvinne være kvinne. Det blir for dumt at et samboende par ikke får fordele oppgavene seg imellom uten at rødstrømper skal ha meninger om det. "HVA?!?! Bytter ikke far bleier nøyaktig 50% av gangene?!? For en sjåvinist!!!"

Det er ikke dette likestilling handler om, men at man skal ha like muligheter og få velge selv. Og det får man i Norge i dag. Jeg har forklart hvorfor man ikke har likelønn i en annen tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Krølle-frøkna skrev:

Ordet "feminisme" har en negativ klang. For blir det mer rettet mot kvinner enn menn, selv om det skal være for begge kjønn. Derfor, i stedet for feminist, er jeg "equalist".

Kan det muligens ha noe å gjøre med at det var kvinner som trengte likestilling? Feminisme er en ideologi som oppsto i et patriarki hvor kvinner hadde få rettigheter. Det handlet ikke om menn, målet var å fremme kvinnen slik at menn og kvinner hadde like rettigheter. 
Jeg bryr meg ikke hva du vil kalle det for, men ordet reflekterer hvorfor det oppsto.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Kognosøren skrev:

Ja til likestilling, og la mann være mann og kvinne være kvinne. Det blir for dumt at et samboende par ikke får fordele oppgavene seg imellom uten at rødstrømper skal ha meninger om det. "HVA?!?! Bytter ikke far bleier nøyaktig 50% av gangene?!? For en sjåvinist!!!"

Det er ikke dette likestilling handler om, men at man skal ha like muligheter og få velge selv. Og det får man i Norge i dag. Jeg har forklart hvorfor man ikke har likelønn i en annen tråd.

Hva ligger du i dette? 🤔 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kognosøren skrev:

Er du bergenser?

Ja. 

Hva mener du med at kvinner skal være kvinner og menn skal være menn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 007_008_007
På 19.10.2019 den 17.13, Kanne211 skrev:

Til og med før i tiden var det det.

Å være for likestilling å like muligheter er bare fornuftig bare. Hvis man ikke støtter det er man ondskapsfull.

Men bare se her, noe skrevet ifra mannehatere ifra 1916 eller misandrist mentale folk som jeg kaller det

""his being a male hinders his being human more than her being a female does"

1280px-Articles_by_and_photo_of_Charlott

https://en.wikipedia.org/wiki/Progressive_Era

Lololololol

Synes også det er litt.... latterlig at de som kalte seg progressive var også for rasistisk vitenskap kalt eugenikk. Men hva er din mening?

Å du unnskyldning av en mann...Ta deg en kopp kaffe og pust ut. Tenk over det du skrev.

Endret av 007_008_007
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ByeByeLove
1 minutt siden, Chiyo said:

Ja. 

Hva mener du med at kvinner skal være kvinner og menn skal være menn?

Hvordan er det uklart for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Chiyo skrev:

Kan det muligens ha noe å gjøre med at det var kvinner som trengte likestilling? Feminisme er en ideologi som oppsto i et patriarki hvor kvinner hadde få rettigheter. Det handlet ikke om menn, målet var å fremme kvinnen slik at menn og kvinner hadde like rettigheter. 
Jeg bryr meg ikke hva du vil kalle det for, men ordet reflekterer hvorfor det oppsto.

Nei? Det har noe å gjøre med dagen i dag. Det er så mye hat, hets og elendighet rettet mot feminister. Feminisme handler i dag om rettighetene til både kvinner og menn. "Equalist" er ikke det samme som "feminist", så jeg kan ikke kalle det noe annet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sirkelen

Feminisme har gjort enormt mye for å bringe verden videre, ved å sette fri halve befolkningen fra et liv i undertrykkelse. Som mann ser jeg på dette med stor beundring.

Menn som snakker ned feminisme vet ingenting om hva de snakker om. Denne bevegelsen har gavnet oss alle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkelen
20 minutter siden, 007_008_007 skrev:

Å du unnskyldning av en mann...Ta deg en kopp kaffe og pust ut. Tenk over det du skrev.

TS fremstår som en neanderthaler. Ikke rart han er redd både feminister og eugenikk.

Endret av Sirkelen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Kognosøren skrev:

Hvordan er det uklart for deg?

Det er ofte en kommentar folk slenger ut når en liten gutt får lov til å leke med dukker, eller noen lar en jente arve klærne til storebror. Jeg bare ønsker å vite hva det betyr for deg at en mann skal få være mann, fordi jeg mener at hva det vil si å være mann eller kvinne er veldig tvetydig. Det er ikke noe oppskrift på det. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest ByeByeLove
2 minutter siden, Chiyo said:

Det er ofte en kommentar folk slenger ut når en liten gutt får lov til å leke med dukker, eller noen lar en jente arve klærne til storebror. Jeg bare ønsker å vite hva det betyr for deg at en mann skal få være mann, fordi jeg mener at hva det vil si å være mann eller kvinne er veldig tvetydig. Det er ikke noe oppskrift på det. 

Det som er problemet er at menn blir fortalt hva de skal gjøre, og kvinner blir fortalt hva de ikke skal gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kognosøren skrev:

Det som er problemet er at menn blir fortalt hva de skal gjøre, og kvinner blir fortalt hva de ikke skal gjøre.

Helt enig. Jeg jobber på barneskole, og prøver å vri om situasjonen der. Gutter får aldri ros om hva de gjør i timene og hvor flinke de er til å sitte stille, men det gjøre ofte jentene. Derimot så er det alltid de samme to guttene som får konsekvenser, - selv om andre, ofte ei jente, var den som kom og provoserte. Den første dagen på skolen ble jeg kastet sand på fordi jeg sa ifra til en gjeng gutter at de måtte inn, fordi friminuttet var slutt. Hadde jeg forsøkt et mer positivt og lysere tonefall i stedet for "den autoritære", ville de ha gått inn. Heldigvis lærte jeg av denne av denne tabben og har i dag nokså gode relasjoner til alle elever i klassen, - både jenter og gutter. 

Bare tenk det. Jeg er i andre klasse mesteparten av tiden og guttene der tror lærerne hater dem. Da den ene læreren endelig skulle rose en gutt, ble denne gutten såpass redd fordi han var vandt til konsekvens og trodde han hadde gjort noe galt, at han sprang av sted. Dette er ikke greit! Gutter har på lik linje som jenter behov for omsorg og anerkjennelse.

 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.10.2019 den 17.13, Kanne211 skrev:

Til og med før i tiden var det det.

Å være for likestilling å like muligheter er bare fornuftig bare. Hvis man ikke støtter det er man ondskapsfull.

Men bare se her, noe skrevet ifra mannehatere ifra 1916 eller misandrist mentale folk som jeg kaller det

""his being a male hinders his being human more than her being a female does"

1280px-Articles_by_and_photo_of_Charlott

https://en.wikipedia.org/wiki/Progressive_Era

Lololololol

Synes også det er litt.... latterlig at de som kalte seg progressive var også for rasistisk vitenskap kalt eugenikk. Men hva er din mening?

Har du vært original og funnet på dette innlegget selv, TS? Eller gjengir du bare noe som du har lest på favorittstedet ditt?

Til orientering så kan ikke en isme være en gruppe, ikke en gang en "hat gruppe". En isme er en lære; https://snl.no/-isme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Kognosøren skrev:

Det som er problemet er at menn blir fortalt hva de skal gjøre, og kvinner blir fortalt hva de ikke skal gjøre.

Kan du komme med eksempler på det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...