Gå til innhold

Kvinne 27 og jomfru

Fremhevede innlegg

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det rart? Er nok ganske kresen og er heller ikke så sosial. Så det er bare blitt sånn men synes det er litt synd (og flaut).

Anonymkode: 0a0b2...f9d

Nei det er ikke rart. Har hatt venninner som har vært jomfru til de var 30 og over det. Idag er de gifte og har barn.

Anonymkode: 357f7...531

Videoannonse
Annonse
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ganske stereotypisk det du sier, og passer godt inn i forestillingen om at mange kvinner ser etter grunner til å ikke date menn, mens menn ser etter grunner til å ville date en kvinne. Menn virker i snitt rundere i kantene, og ikke fullt så dømmende og forutinntatte.
Tør jeg spørre hvorfor? Det virker i utgangspunktet litt smålig, men ser ut til å være en nokså vanlig holdning blant kvinner.

Anonymkode: 3f97c...9f9

Hvorfor? Fordi jeg vil ha en erfaren mann. Har hatt sex med en jomfru da jeg var ung og han var ok han, men jeg måtte lære han alt, jeg måtte være den erfarne som viste og styrte. Jeg ville ha en som kunne lære meg, som styrte meg, som visste nøyaktig hva han gjorde. Hadde Ts vært en venn hadde jeg som sagt ikke brydd meg, jeg bryr meg ikke om hvor mange pikker som har vært inne i vennene mine, men jeg bestemmer hvem som skal i meg, og han er ikke jomfru for å si det slik.

Anonymkode: 05c82...c5b

Skrevet
19 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg kjenner ihvertfall ingen jomfuer på min alder (som er rundt 27.) Jeg tenker at om man er jomfru som 27 åring så er det en god grunn til det. Man har ikke sex fordi at det er "kult" som du hinter til her, man har sex fordi alle "normale" mennesker har behov for sex og nærhet. Spesielt hvis man blir forelsket da, som de aller aller fleste har opplevd å være i en alder av 27, gjerne mange ganger også. Har man ikke vært forelsket eller betatt eller fått sjansen med noen før så er det vel fordi det er noe annet galt. Det kan være mye som f.eks utseende da.. 

Anonymkode: ef273...cf7

Jeg kjenner ganske mange, men nesten alle er menn. Det er ikke SÅ uvanlig at menn blir både 30 og 40 uten å få seg noe.

Anonymkode: 0e025...5f9

• Liker 1
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner ganske mange, men nesten alle er menn. Det er ikke SÅ uvanlig at menn blir både 30 og 40 uten å få seg noe.

Jeg tror man må ha et ganske grellt utseende, være kristen eller tilbakestående på en eller annen måte om man ikke har fått seg noe før man er 30-40.. eller ha opplevd å ha blitt missbrukt sånn at man ikke klarer det. 

Jeg tror alle under katogorien gjennomsnittlig og oppover og mange i kategoriene over også får seg noe før den tid. Så jeg tror det er ganske uvanlig. 

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tror man må ha et ganske grellt utseende, være kristen eller tilbakestående på en eller annen måte om man ikke har fått seg noe før man er 30-40.. eller ha opplevd å ha blitt missbrukt sånn at man ikke klarer det. 

Jeg tror alle under katogorien gjennomsnittlig og oppover og mange i kategoriene over også får seg noe før den tid. Så jeg tror det er ganske uvanlig. 

Menn med gjennomsnittlig utseendet får seg noe før de er 30. Menn med under gjennomsnittlig utseendet har absolutt ingen garanti for det altså.

Anonymkode: fddc2...2bc

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Menn med gjennomsnittlig utseendet får seg noe før de er 30. Menn med under gjennomsnittlig utseendet har absolutt ingen garanti for det altså.

Anonymkode: fddc2...2bc

Nei, det var jo det jeg skrev.

Men mange med dårlig utseende får seg noe de også, ikke av hvem som helst så klart så blir vanskligere. 

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Noen er mindre pene, andre har f.eks. aspergers, noen er bare sjenerte. Er mann litt anonym og litt passiv kan det ofte bli litt sånn 40 year old virgin. Finnes masse sånne menn, men de er mer vanlige i enkelte miljøer.

Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor var du jomfru så lenge? 

Sjenanse og manglende sosiale skills, og at jeg sa nei til et par sjanser med jenter jeg helst ikke ville bli sett sammen med.  Lyst hadde jeg vel allerede i førsteklasse..

Anonymkode: 936b0...d48

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er godt voksen dame og har enda ikke "fått" meg noe...og synes ikke at det er noen katastrofe å ikke ha hatt sex.  Mulighetene er alltid til stedet men vil ha en fast partner om det skjer.

Skrevet

Jeg skulle ønske at jeg hadde ventet med å ha sex før jeg selv ønsket det. Jeg var 15 år og følte meg presset av en eldre og populær gutt. Viste seg at han hadde et veddemål med kompisene sine om å ta flest jomfrudommer. Jeg gjorde det for å bli godt likt og håpte at kanskje han ville bli kjæresten min. 

Angrer den dag i dag. Nå er jeg 28 år og hatt mange kjærester. Har også en sønn på 2 år som jeg fikk med min ex samboer. Som viste seg å være notorisk utro. 

Mitt forhold til menn er fullstendig ødelagt. Jeg sparer meg selv nå til jeg møter en mann som kan være ærlig og har tid til å vente med sex til jeg er klar for det. 

Jeg synes du er heldig som har sluppet å oppleve noe slikt som ung. Man er umoden og gjerne ikke klar for det. En voksen kvinne som er moden er mer klar for sex. Ikke gi det bort til hvem som helst. Velg den du ønsker å dele det øyeblikket med, for det minnet kommer du til å bære med deg. Jeg har hatt flere partnere og den første gangen husker jeg godt. De andre etter husker jeg ikke like godt. Betyr ikke at den mannen du velger å ha sex med skal bli framtidig partner, men jeg håper du får en god opplevelse som du kan se tilbake på med et smil. 

Anonymkode: e990f...2d7

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror man må ha et ganske grellt utseende, være kristen eller tilbakestående på en eller annen måte om man ikke har fått seg noe før man er 30-40.. 

Det er akkurat slike holdninger/fordommer jeg synes er så synd. Hvorfor er det så mye negativitet og skam knyttet til det å være mann og jomfru? Jeg er 31 år og jomfru, men tror ikke mine venner ville beskrevet meg som verken grell, kristen eller tilbakestående

Anonymkode: 71154...18a

• Liker 3
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er akkurat slike holdninger/fordommer jeg synes er så synd. Hvorfor er det så mye negativitet og skam knyttet til det å være mann og jomfru? Jeg er 31 år og jomfru, men tror ikke mine venner ville beskrevet meg som verken grell, kristen eller tilbakestående

Men... altså, hvorfor har du ikke fått deg noe da? Det må jo være et eller annet "off" med deg da. 

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men... altså, hvorfor har du ikke fått deg noe da? Det må jo være et eller annet "off" med deg da. 

Jeg har en akkurat passe omgangskrets bestående av både gutter og jenter. Og jeg er ganske sosial så tror noen ville blitt ganske overrasket hvis de fikk vite hemmligheten min. Den korte forklaringen er nok at jeg er mer introvert enn gjennomsnittet (ikke forveksl dette med innadvendthet). Derfor bruker jeg heller tiden min på hobbyer framfor dating og sjekking. 

Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en akkurat passe omgangskrets bestående av både gutter og jenter. Og jeg er ganske sosial så tror noen ville blitt ganske overrasket hvis de fikk vite hemmligheten min. Den korte forklaringen er nok at jeg er mer introvert enn gjennomsnittet (ikke forveksl dette med innadvendthet). Derfor bruker jeg heller tiden min på hobbyer framfor dating og sjekking. 

Nei men da er det jo bare at du ikke har villet ha sex med noen da. Og da blir det jo en annen sak. Selvom det et merkelig å ikke ville det. 

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skulle ønske at jeg hadde ventet med å ha sex før jeg selv ønsket det. Jeg var 15 år og følte meg presset av en eldre og populær gutt. Viste seg at han hadde et veddemål med kompisene sine om å ta flest jomfrudommer. Jeg gjorde det for å bli godt likt og håpte at kanskje han ville bli kjæresten min. 

Angrer den dag i dag. Nå er jeg 28 år og hatt mange kjærester. Har også en sønn på 2 år som jeg fikk med min ex samboer. Som viste seg å være notorisk utro. 

Mitt forhold til menn er fullstendig ødelagt. Jeg sparer meg selv nå til jeg møter en mann som kan være ærlig og har tid til å vente med sex til jeg er klar for det. 

Jeg synes du er heldig som har sluppet å oppleve noe slikt som ung. Man er umoden og gjerne ikke klar for det. En voksen kvinne som er moden er mer klar for sex. Ikke gi det bort til hvem som helst. Velg den du ønsker å dele det øyeblikket med, for det minnet kommer du til å bære med deg. Jeg har hatt flere partnere og den første gangen husker jeg godt. De andre etter husker jeg ikke like godt. Betyr ikke at den mannen du velger å ha sex med skal bli framtidig partner, men jeg håper du får en god opplevelse som du kan se tilbake på med et smil. 

Anonymkode: e990f...2d7

Takk for et voksent innlegg. Trist at du som så mange andre unge jenter må oppleve et "brutalt og kynisk " møte med sex før dere er modne og voksne nok for det. I vårt postmoderne og normløse samfunn så der det desv alt for mange gutter og menn (og også kvinner) som ser på jenter og kvinner som om de skulle være en forbruksvare uten følelser , noe som gjør meg veldig trist, opprørt og sint . Frihet handler overhodet ikke om å tillate seg hva som helst på bekostning av andre og løse seg fra alle samfunnets normer, forpliktelser moral og solidaritet og forfekte en seksuell umoral uten grenser, noe som istedet dessverre er en oppskrift som fører til undergang for hele samfunnet.  

derfor bør vi istedet rette et kritisk blikk mot hedonismens svakhet og naivitet som råder i vårt sekulære samfunn noe som også de gamle greske filosofene advarte mot da de mente at hedonismens legitimering av egoisme i lengden ville medføre til sosial oppløsning og det athenske demokratiets fall. Noe de fikk rett i.

Aristoteles påpekte i Den nikomakiske etikk at de som lever ut hedonismen i lengden vil bli skuffet og ende opp med ubalanse i sjelsdelene.  De blir følelsesmessig uføre av avhengigheten til sterkere og sterkere stimuli, alltid på jakt etter "et sanselig kick"  

Aristotles dydsetikk anbefaler måtehold og sier at veien til lykke ikke ensidig handler om å tilfredsstille sanselig begjær. På samme måte som regelfiksert askese ikke fører til et harmonisk liv, gjør heller ikke hedonistisk egoisme det. 

Tatt fra boken Alarm som jeg anbefaler å lese 

Kritikken mot hedonismen er at den ikke i tilstrekkelig grad tar innover seg at mennesket er et sammensatt vesen. Kroppen er mer en fysisk. Den inneholder dype psykologiske mekanismer og et hav av sårbare følelser. Seksualitetens begrensninger ligger nettopp her. Mennesket består av dypere dimensjoner som ikke lar seg tilfredstille av sex og samleie alene.

Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Nei men da er det jo bare at du ikke har villet ha sex med noen da. Og da blir det jo en annen sak. Selvom det et merkelig å ikke ville det. 

Han sier ikke at han ikke vil, men at hinderet er en kombinasjon av væremåte og innsats. For en mann krever sjekking ofte en hel del jobb, læring og satsing. Det holder ikke å være tilgjengelig, med mindre du har et eller annet ved deg som gjør at jentene tar initiativ. Mange menn tør ikke prøve, eller gir etterhvert opp etter nok avslag.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...