Gå til innhold

Mamma gjør meg SÅ flau. Namedropper kjendiser.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Moren min er egentlig verdens søteste og hyggelige dame. Men hun er av typen som skravler i ett sett og elsker oppmerksomhet. Jeg er vokst opp med og fortsatt venner med et par stykker som de aller fleste i landet vet hvem er, og mamma ELSKER å namedroppe disse vennene mine til alle hun treffer. Det tar ikke lang tid med nye mennesker før hun fletter inn i samtalen «Ja, datteren min er jo SÅ god venn med *****», osv. Dette mens jeg sitter og hører på. Hun overdriver i tillegg: selv om jeg er sammen med dem med jevne mellomrom er jeg ikke den viktigste personen i livet deres, liksom. Hun utleverer også historier fra de var små, vanskelige familieforhold osv som andre mennesker virkelig ikke har noe med. I tillegg har hun nesten funnet på andre historier om disse fra barndommen, om at de var hjemme hos oss hele tiden og var så glade i henne (når hun egentlig ikke brydde seg noe særlig om dem da...) Det aller flaueste var sist jeg feiret bursdag og en av disse vennene var der. Mamma satt liksom som klistret inntil personen hele kvelden og smisket og innydet seg... Alle la merke til det. Hun er like ille hvis hun møter andre kjendiser i middager osv, da elsker hun å fortelle om det i det vide og brede, overdriver og gjør møtet til mye større enn det er... 

Uff, jeg blir så flau!! Hvorfor oppfører en middelaldrende dame seg på denne måten?? Hva er så spennende med kjente mennesker, liksom? Jeg har forsøkt å snakke med henne og si at jeg ikke liker oppførselen hennes, men det preller av som vann på gåsa...

Anonymkode: f45d3...934

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Namedropper? Hva med å snakke norsk?  Lær deg det du.

Anonymkode: af7f7...8ee

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er namedropper? Det finnes helt sikkert et norsk ord for dette.

Anonymkode: 1021e...402

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er namedropper? Det finnes helt sikkert et norsk ord for dette.

Anonymkode: 1021e...402

Jeg prøvde google translate og namedropping (engelsk, gjenkjent som tysk) ble oversatt til namedropping på norsk. Det betyr å snakke om mennesker med kjente navn som man f.eks. har møtt. Det regnes som en måte å gjøre seg interessant på. Det norske ordet for det er altså "namedropping".

En morsom namedropphistoie jeg fikk servert handlet om Ari Behn. To damer satt på en kafe, og hun ene var veldig opptatt av kjendiser. Ari kom nærmere og hilste på hun første. Den kjendisinteresserte ble forfjamset og spurte hvor hun kjente Ari fra. "Jeg kjenner han gjennom Marta"

Endret av I Grosny
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du forsøkt snakke med moren din og forklart at du syns det er ubehagelig og at de er vanlige folk som fortjener at de respekteres på linje med deg og henne? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, I Grosny skrev:

 

En morsom namedropphistoie jeg fikk servert handlet om Ari Behn. To damer satt på en kafe, og hun ene var veldig opptatt av kjendiser. Ari kom nærmere og hilste på hun første. Den kjendisinteresserte ble forfjamset og spurte har hun kjente Ari fra. "Jeg kjenner han gjennom Marta"

😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun fikk vel aldri utviklet en trygg selvtillit sev da hun vokste opp, så en måte hun føler seg akseptert på er å kjenne kjendiser. Hun tenker at andre mennesker syntes det er stas at hun kjenner kjendiser. 

Dette er ikke noe du kan fikse ved å ta opp, da det sitter ganske dypt psykologisk. Vet ikke om det er så mye du kan gjøre, annet enn å innse at moren din er litt som et oppmerksomhetssykt barn, som aldri fikk trygg kjærlighet og oppmerksomhet av foreldre/ venner så hun bruker dette kjendisgreiene for å fylle tomrommet. 

Anonymkode: 0f3ae...fdc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste er som moren din, bare ikke fullt så åpenlyst. Alle liker å kjenne noen som er veldig kjente, men alle innrømmer det bare ikke. Hun kan dempe seg da, så syns hun bør tenke litt mer voksent.

Anonymkode: 22c09...bdc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Namedropper? Hva med å snakke norsk?  Lær deg det du.

Anonymkode: af7f7...8ee

Hva med å droppe innlegg hvor du kun skal sette TS på plass?!?!

Har du snakket med moren din om dette? Eller vil det ikke hjelpe? Kjenner en som er lik, men som kjenner mange i fotballverden.... Det virker som hun er bestevenn med alle fotballkjendisene. I tillegg gjlr hun seg til på bilder med trutmunn og brystene frem... 

Anonymkode: 4f50b...2c3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korriger henne hver gang, så blir det ikke så gøy for henne. Kanskje hun lærer, når hun ikke hører på direkte dialog.

"Nå overdriver du, mamma"

"Det er en privat historie, mamma, som X kan få fortelle selv"

"Jeg kjenner X som privatperson, har ingenting med kjendisdelen å gjøre"

"Kan du ikke heller snakke om dine venner?" 

Anonymkode: 905ed...c0d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Moren min er egentlig verdens søteste og hyggelige dame. Men hun er av typen som skravler i ett sett og elsker oppmerksomhet. Jeg er vokst opp med og fortsatt venner med et par stykker som de aller fleste i landet vet hvem er, og mamma ELSKER å namedroppe disse vennene mine til alle hun treffer. Det tar ikke lang tid med nye mennesker før hun fletter inn i samtalen «Ja, datteren min er jo SÅ god venn med *****», osv. Dette mens jeg sitter og hører på. Hun overdriver i tillegg: selv om jeg er sammen med dem med jevne mellomrom er jeg ikke den viktigste personen i livet deres, liksom. Hun utleverer også historier fra de var små, vanskelige familieforhold osv som andre mennesker virkelig ikke har noe med. I tillegg har hun nesten funnet på andre historier om disse fra barndommen, om at de var hjemme hos oss hele tiden og var så glade i henne (når hun egentlig ikke brydde seg noe særlig om dem da...) Det aller flaueste var sist jeg feiret bursdag og en av disse vennene var der. Mamma satt liksom som klistret inntil personen hele kvelden og smisket og innydet seg... Alle la merke til det. Hun er like ille hvis hun møter andre kjendiser i middager osv, da elsker hun å fortelle om det i det vide og brede, overdriver og gjør møtet til mye større enn det er... 

Uff, jeg blir så flau!! Hvorfor oppfører en middelaldrende dame seg på denne måten?? Hva er så spennende med kjente mennesker, liksom? Jeg har forsøkt å snakke med henne og si at jeg ikke liker oppførselen hennes, men det preller av som vann på gåsa...

Anonymkode: f45d3...934

Det virker som om du også liker å prate om at du omgåes kjendiser. Just saying... 

Anonymkode: fa573...baa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det virker som om du også liker å prate om at du omgåes kjendiser. Just saying... 

Anonymkode: fa573...baa

Ehhh... Ja, når man som anonym bruker uttrykker frustrasjon over skikkelig pinlig namedropping, og kjendisene kunne vært absolutt  hvem som helst, var definitivt hele intensjonen med tråden å skryte... 

Anonymkode: f45d3...934

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...