Gå til innhold

Solas dagbok :)


Gjest sola

Anbefalte innlegg

hei alle sammen:)

ja nå har jeg endelg bestemt meg for å begynne å skrive dagbok her inne..

vi har prøvd å bli gravide en god del måneder nå , men det har jo ikke klaffet enda, så nå skal jeg virkelig prøve å bli flinkere til å studere syklusen min , bruke eggløsningstester osv så får vi håpe det blir 2 blå snart :)

alt ligger egentlig til rette for barn nå, vi er begge i fulle jobber selv om jeg også har endel mer utdannelse jeg skal ta i tillegg, og selv om jeg er forholdsvis nyansatt , og tvilte litt på om jeg egentlig burde vente noen måneder med mer prøving pga ny jobb , så har vi likevel valgt å fortsette med prøvinga , og hvis det skulle klaffe i nærmeste fremtid så får vi bare håpe at sjefen ikke blir så altfor sur... Noen med erfaringer på akkurat det ?

Er nå på dag 2 i syklusen, har altså akkurat fått konstantert at det ikke klaffa denne måneden heller..men nå er det ny syklus og nye muligheter da:)

er det foresten noen her inne som har erfaringer med snart gravid sine eggløsningstester ?

ha en strålende dag alle sammen :)

:P sola :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:D Hei sola!

Jammen er jeg førstekvinne her..

Takk for koselig melding i dagboka mi!

Jeg har prøvd de eggløsningstestene og de viste nå resultat,selv om det ikke funka ellers for oss da..

Du får ha lykke til med prøvingen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit som dagbokskriver, sola.

Håper det blir klaff for dere denne syklusen da, siden det ikke har klaffet enda.

Ønsker dere lykke til med prøvingen.

Klem fra

Cobra 17+3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann :lol::lol::lol:

VELKOMMEN SOM NY DAGBOKSKRIVER HÅPER JAKTEN PÅ DE TO BERØMTE TO BLÅ IKKE BLIR SÅ MYE LENGER!!!!!

Du lurte på om eggløsningstestene på snartgravid var noe....jeg vet ikke,men har fått positivt utslag i dag og i går så nå får vi håpe det klaffer for oss.

De viser ihvertfall EL så da er det opp til kroppen og bestemme resten!!

lYKKE TIL!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Sola ! :)

Velkommen som dagbokskriver !!

Krysser fingrene for at det klaffer ganske snart for dere.

Har du vurdert å begynne å bruke programmet TCOYF. Det er mange som skryter av det!

Uansett Lykke til videre!!! Kommer nok til å titte innom deg! ;)

Klem fra Lille Håp(18+6) og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei igjen og takk for hilsninger i boka mi - koselig det :)

jeg har ikke fått tid til å skrive så mye her denne syklusen, har hattt utrolig mye og gjøre og måneden har gått kjempefort.

har nå kommet til dag 24, og pleier å ha sykluser på 28 dager ( noen ganger 26 dager)

den siste syklusen var på 26 dager , er det da den man skal gå ut i fra denne måneden og ?? så jeg altså kan teste etter 26 dager ? eller er jeg helt på vidda nå??

veit iallefall at vi traff eggløsning så da er det da iallefall et bittelite håp skulle man tro ............

har egentlig ingen spesielle symptomer bortsett fra litt ømme pupper og de siste dagene har det blitt litt lite mat, maten har ikke smakt og jeg har fått en kvalm smak i munnen ved tanken på mat på morgene og formiddagen. sånn har det vært siden mandag morgen. ikke gøy å tvinge ned maten heller da :( men jeg tar ikke det som noe symptom for kroppen min har lurt meg før .....

så det er vel bare å smøre seg med tålmodighet ,vente og se ....

ha en fortsatt fin dag allesammen :P

:P sola :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

GOD MORGEN.....

ER PÅ DAG 26 I SYKLUSEN OG KAN VEL KONSTANTERE AT ALLE TEGN PÅ AT MENSEN ER I SIKTE ER GANSKE KLARE...FØLER MEG SLIK NÅ SOM JEG GJØR HVER MÅNED SÅ DA ER DET VEL BARE Å INNSE AT MENSEN SNART DUKKER OPP VIL JEG TRO ENDA SÅ UØNSKET SOM DEN ER :evil:

VEL VEL MAN SIER JO AT SÅ LENGE DEN IKKE HAR DUKKET OPP SÅ ER DET ENDA HÅP, MEN AKKURAT NÅ TVILER JEG PÅ DET JA....ER LITT PESSIMISTISK PÅ MORGENEN JEG.....

SOLA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GOD MORGEN.....

SELV OM ALLE TEGN PÅ AT DEN EKLE TANTA SKAL KOMME , HAR DEN ENDA IKKE DUKKET OPP...MEN DEN KJENNES UT SOM OM DEN HAR TENKT Å INNTREFFE HVERT ØYEBLIKK....

BRYSTENE ER FORTSATT LITT ØMME MEN DET ER JO GANSKE VANLIG RETT FØR MENSEN..

MERKELIG HVORDAN MAN FÅR GRAVIDITETSTEGN ,MENSTEGN PÅ "HJERNEN" PÅ SLUTTEN AV EN SYKLUS. MAN HÅPER OG HÅPER I DET LENGSTE OG DET ER JO GANSKE TYPISK DET DA..

:P SOLA :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er på dag 29 nå , fortsatt ømme bryster, mensmurring og kvalm med jevne mellomrom, og ingen "tante rød" i sikte... men den dukker sikkert snart opp...

hvis den ikke har kommet innen torsdag tenkte jeg at jeg skulle ta en test...det ligger en CB test å frister på badet... venter i det lengste...

er forberedt på at mensen sikkert dukker opp så jeg skal prøve å IKKE bli så altfor skuffa når den melder sin ankomst.... :-?

men jeg må innrømme at jeg gleder meg noe helt skrekkelig til den dagen jeg står der med 2 blå på en graviditetstest ja...

:P sola :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er da på dag 1 igjen ...

fikk sinnsykt vondt i magen i går og slik holdt det på hele ettermiddagen- følte meg som et vrak mildt sagt....

og i dag kom mensen hardt og brutalt - føler meg fortsatt litt guffen for å si det mildt...

så da er det bar eå begynne på ny frisk og håpe på klaff denne syklusen da ..

:P sola :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sola!!

Takk for hilsen i boka mi, var så koselig!! :ler::ler:

Ønsker dere lykke til med prøvingen, og håper vi snart kan gratulere dere med 2 BLÅ!!! :briller:

Klæm fra oss som i dag er 21+5 uker :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Perser*

Hei Sola :)

Gleder meg masse til å følge med dagboken din og håper at det klaffer for oss alle snart :)

Lykke til :)

Forresten hvordan går det med bryllupsplanleggingen? :)

Kos og klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HEI ...

takk for hilsen Perser, Vinga og Vera :) kjempekoselig å få hilsen :D

er på dag 9 nå ( tror jeg...er i farta ikke helt sikker), og tanta har dratt sin vei for lengst heldigvis. så nå er det bare å prøve videre.. he he ..

vil jo så gjerne at det skal klaffe snart da... så man får bare stå på og krysse fingrene for at alt går vår vei snart. :P

ellers er alt som vanlig , høsten har kommet for fullt og det kjenner jeg litt på kroppen.er ikke så veldig glad i høsten akkurat selv om jeg føler det går mye bedre nå i år. er trøtt og mer sliten og har null energi om dagen- føler meg småsyk. har vært litt ute av rytmen når det gjelder trening de siste par ukene så jeg må nok se å komme i gang igjen, for da blir alt så mye bedre.. :wink:

det går med utrolig mye tid til å lese lekser om kveldene nå for eksamen nærmer seg med stormskritt...og jeg har utrolig mye igjen å lese .....

føler jeg har tatt meg vann over hodet med fulltidsstudier studier og fulltidsjobb... blir litt oppgitt over meg selv men jeg holder da koken enda...men sliten det er jeg nå det begynner jeg virkelig å merke.. :-?

men det er vel bare sånn det skal være???????

bryllupsplanlegginga går relativt greit men også der er det myyye som burde vært ordna snart...hvordan ialledager får dere supermennesker tid til alt sammen????????????????????????????

tips og råd hvordan dere får tida til å strekke til mottas med STOOOOR takk...

dette ble myyyye på en gang ...

har begynt å ligge våken om natta for å tenke på alt jeg har å gjøre og hvordan jeg ialledager skal få gjort alt jeg skulle ha gjort.. sukk....

nå skal jeg værtfall synke nedi skolebøkene mine og prøve å unngå å tenke på alt jeg egentlig burde ha gjort samtidig..

:P sola :P litt sliten akkurat nå...... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Perser*

Heisann :)

Ser at du også føler ta du ikke får tid til alt! Hehehe skal love deg at den følelsen blir ikke bedre når du får barn ;)

men men jeg tror at det er sånn at vi jenter er slik at vi får dårlig samvitighet når vi legger en oppgave på hold for å bli ferdig med noe annet først! Jeg fant ut at hvis jeg skrev ned hva jeg skulle gjøre i løpet av dagen og skrev tidspungt så gikk det faktisk greit! Og når det gjelder bryllupet så kan man ikke gjøre alt på en dag, så da kan du heller bruke en time hver dag!

Dere kommer til å klare dere såå fint så skal du se :)

Ellers angående jobben jeg har søkt det er noe med svenske internett sider å gjøre, så jeg håper virkelig at jeg får den, ringte til dem og de skal at de ringer rundt til alle i denne uken, så jeg krysser fingrene :)

Håper at dere lykkes snart med babyen og du hvis vi blir gravid så har vi termin nesten samtidig :) så gøy da :)

lykke til videre og kos deg så masse :)

Kos og klems

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ENDELIG HELG :)

deilig med fredag og vite at man har to fridager foran seg.. vel vel fri og fri .. skal passe to unger i hele helga, så det blir nok full fart likevel.

har hatt så utrolig mye å gjøre den siste uka så jeg har faktisk ikke hatt tanker om eggløsning og alt babystyr. så denne måneden kan man nok bare glemme alt om at man kanskje blir gravid... for jeg regner egentlig med at eggløsningen er forbi :cry: .. husker ikke engang i farta hvilken dag jeg er på i syklusen... hmmmm.... vel vel man får stå på neste måned istedet da.....

vel nå skal jeg kaste meg over helgevask og klesvask :wink:

ha en god helg allesammen :D

klem fra :P sola :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Endelig en fridag sånn midt i uka :P anspaserer i dag , og skal prøve å få gjort masse fornuftig. har en hel haug med leksebøker jeg bør åpne , og om ikke mage ukene skal jeg ha to eksamener, og jeg er langtfra ferdig med pensumet i de to fagene... lurer på om jeg i det hele tatt blir ferdig til eksamen , men da har jeg iallefall en ny sjanse til våren.

begynner å innse at man bør appsolutt ikke jobbe fullt når man har fulltidsstudier, og spekulerer veldig i om jeg skal søke om å redusere stillingen min eller søke på en deltidsjobb til jeg er ferdig med studiene.......

har på følelsen at alle rundt meg går med stor mage eller triller på barnevogn... blir helt misunnelig jeg.. jeg vil også ha baby :P

vil at dagene skal gå fort slik at denne syklusen snart kan bli over .er ganske sikker på at vi ikke har trefft eggløsning denne måneden så da vil jeg jo helst begynne på ny syklus med det samme ... he he... :D

ha en fortreffelig dag allesammen :P

:P sola :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sola, og takk for hilsen i dagboka mi... :D

Skjønner godt at en fridag er svært velkommen hos deg nå, ja, når du både jobber og studerer fulltid!!!

Jeg skjønner ikke hvordan du får tid til alt!!!

Jeg studerer selv fulltid, og ser ingen mulighet for å jobbe fulltid i tillegg (nå jobber jeg ikke i det hele tatt da, men :oops: )

Forresten, den følelsen du har av at alle tramper rundt med stor mage, eller barnevogn - du er ikke alene!!! Den har jeg hatt nå i over to år... FORFERDELIG plagsomt - jeg blir SÅ missunnelig!!! :wink:

Men det blir vel vår tur en gang også....

*X'er fingrene for at det skjer SNART*

Leit at du tror dere ikke traff EL denne gangen, men det er jo lov å håpe alikevell da - sædcellene kan jo leve opptil 5 dager under optimale forhold, har jeg hørt.... :P

Og jeg har også hørt at det er når man minst tror det, at man får ||bekrefte av egen erfaring :roll: ) *hehe*

Ønsker deg lykke til med lesingen

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei :wink:

er da på dag 1 igjen... "visste" at vi ikke hadde treffi eggløsningen så jeg er bare letta over at denne syklusen er over , og nå kan vi bare begynne på ny frisk :P

alle mulige metoder , tips og gode råd mottas med stor takk for hvordan man øker sjansen for å bli gravid, for den kommende måneden skal alle metoder brukes ja :D vil ha en spire i magen snart jeg og :P:P

så nå skal jeg bestille eggløsningstester og de skal brukes flittig den kommende måneden ja, :P

veit at man ikke skal stresse og tenke på graviditet i hytt og pine men det er sannelig vanskelig å ikke tenke på det og da...

ei venninne av meg skal ha nummer tre nå og hun er like gammel som meg......fikk vite på lørdag at hun er gravid igjen, graviditeten var ikke planlagt ,men hun gleder seg kjempemasse likevel ..syns hun er kjempeheldig jeg :D

ha en fortreffelig dag allesammen.

:P sola :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Perser*

Kjære Sola

Jeg håper at dere lykkes snart....

Jeg har ikke så mange gode råd, mange sier at man må ikke tenke på det! det stemte faktisk med sist svangerskap, men denne gangen har jeg jo tenkt på det lenge og masse, lenge før vi bestemt oss for å prøve igjen.....

Men jeg håper at dere lykkes snart :)

Og tusen takk for koselig PM :)

Lykke til vennen :)

Kos og klem fra *Perser* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...