Gå til innhold

Har du sett en overvektig vegetarianer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kjenner ti vegetarianere og av de er åtte overvektige og de to siste ekstremt undervektige.
Sannsynligvis mye fordi de spiser feil mat, eller ikke vet hvor de skal få næringen fra.
Kresenhet er også en stor del av utregningen, særlig for de to undervektige.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Faktisk er alle vegetarianerne og veganerne jeg kjenner overvektige. Det trenger ikke å bety at hver eneste vegetarianer og veganer er overvektig.
Mennesker uten disse livsstilene er faktisk også under-, -normal og overvektige. Alle er mennesker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg kjenner endel vegetarianere som er overvektige og har B12 mangel ++. Det de har felles er at de ikke liker grønnsaker, ensidig og usunn kost. Men dette gjelder jo ikke alle. 

Anonymkode: cf9d5...5e6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.10.2019 den 19.15, AnonymBruker skrev:

Hun som driver Norges største vegetarblogg er veganer og sykelig overvektig. 

Anonymkode: 178e3...7c3

Hva heter bloggen?😊

Anonymkode: 6b0bf...317

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange. Mange vegetarianere i India, Malaysia... Mange store folk også, særlig trillende damer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geirfuglen

Jeg kjenner ikke så mange vegetarianere, Hm.. Fire? Av disse er tre normalvektige og den siste bittelitt overvektige. Den ene normalvektige er meg selv, men jeg har akkurat vært overvektig pga at jeg hadde det tøft psykisk. Har stort sett alltid spist ganske sunt, men da trøstespiste jeg snop til tider. Hadde egentlig ikke noe med vegetarkostholdet å gjøre, for jeg har spist sunt i de snart ti årene jeg har vært vegetarianer, og da jeg spiste vegansk var jeg ekstra slank.

Alt i alt viser forskningen at vegetarianere er sunnere og har lavere kroppsmasseindeks enn befolkningen for øvrig.

Jeg tror likevel dette kan endre seg. De første årene jeg spiste vegetar brukte vi veldig mye tid på å lage mat, for vi måtte lage alt fra bunnen. Nå får man kjøpt prosessert vegetarmat i alle butikker. Selvfølgelig kjekt at enkle løsninger er blitt tilgjengelig, men ferdigmaten er jo ikke nødvendigvis bedre enn annen ferdigmat. 
 

F.eks har Grandiosa kommet med vegetarpizza nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.10.2019 den 23.42, AnonymBruker skrev:

Da misforstod du innlegget ganske grovt. Jeg sa ikke at han skulle slutte spise kjøtt, jeg skrev at det er tåpelig å tro man ikke hadde klart å leve uten kjøtt, som om det ikke finnes mennesker med verre skjebner som overlever. Er lei av mennesker som er så fintfølende at de emener de hadde bukket under ved den minste motgang, for eksempel om man måtte kutte ut kjøtt. Det finnes mennesker som alvorlige lidelser som biter tennene sammen og tilpasser seg, de hadde himlet med øynene om de leste om privligerte nordmenn som ikke hadde klart en endring i kosthold en gang. Vi tåler jo ingenting lengre. Fattige mennesker rundtom i verden har ikke råd å spise kjøtt til vanlig en gang. Skal de alle gå å henge seg for mangel på kjøtt er selvsagt det største problemet de har i livet? Å klare overleve, ta vare på barna sine, skaffe medisiner til de syke, få tak i jobb og den slags trivielle greier er ikke så viktig som å ha tilgang på kjøtt. Nordmenn altså

 

Du hadde i det minste gått ned 15kg om du kuttet kjøtt slik som du spiser. 

Anonymkode: a9a0d...fe3

Da har du misfortått no. 

Om han er overvektig, er det nok pga sauser, snør osv for kjøtt i seg selv gjør en ikke overvektig med mindre man.spiser svært store mengdee om gangen. Viltkjøtt er mettende, så er nok ikke kjøttet som er et problem. 

Anonymkode: 6290a...97d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.10.2019 den 0.17, AnonymBruker skrev:

Ja, selvsagt, de fleste som spiser sånn er lubne og overvektige. Hvorfor tror du vi har så mange feite i Norge? Selv de som har fysiske jobber har ofte overflødige kilo på kroppen, har mange arbeidere i slekta som er lubne og overvektige, så kjenner godt til det. 

Så du mener det er verre å ikke spise kjøtt enn å kaste bort 15 år på å være rusavhengig og ha sykdommer type bipolar og adhd der du aldri vil kunne oppnå det en frisk versjon av deg ville klart? Om du kunne velge, så ville du valgt livet ditt med alt det drittet, der du vil alltid slite mer med det andre klarer enkelt grunnet sykdommene dine, enn å gå uten å spise kjøtt? Det er ganske spesielt, i så fall. 

Jeg hadde enkelt byttet ut en matvaregruppe på sekundet om jeg fikk et slikt valg. 

Eventuelt kan du innrømme at du faktisk hadde klart å leve uten kjøtt, at du hadde ikke gått og hengt deg av den grunn, men du hadde funnet en måte å overleve på, akkurat slik alle andre gjør når noe i livet deres ikke går som de skulle ønske. 

Anonymkode: a9a0d...fe3

Du vet da egentlig ingen ting om hvordan han spiser? 😂 

Du blir ikke feit av å spise kebab i ny og ne, og sopp med kjøtt noen ganger i uke, for å si det slik.. 

Anonymkode: 6290a...97d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vanskelig for å se på folk hvorvidt de er vegetarianere, men neste gang jeg ser en som er overvektig, så skal jeg spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sjekket ut mange av de nye vegetarproduktene som selges nå. Og rygger når jeg ser kalorinnholdet i mye av det. Det er faktisk mer enn i normalt kjøtt. 

Så jeg tviler på at vegetarianere er underernært på kalorier. Det er virkelig ikke slik at de sitter og pirker borti en salatkvast. Og de kan da stort sett spise potetgull og sjokolade som alle andre. 

Anonymkode: f02db...29c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...