Gå til innhold

Har du sett en overvektig vegetarianer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det har ikke jeg. 

Burde alle som søker slankeoperasjon heller bli pushet til å bli vegetarianere? 

Anonymkode: 0e923...e4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange ganger vet om en skikkelig tjukk veganer også. Selv spiser jeg masse kjøtt (og masse grønt), og er slank og fit. 

Vegetarkosthold er ikke noen fasit på en slank kropp. 

Anonymkode: 2af92...788

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan fortsatt spise mye pasta, sjokolademelk og ost som vegetarianer, så det er fortsatt stor sjanse for å holde seg tjukk om man er tjukk. Vanskeligere være tjukk som veganer fordi det er mindre prosessert kaloririk mat. Men erstatningene kommer der også, så da kan man bli god og tjukk også som veganer

Anonymkode: a9a0d...fe3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Forvirra_kar
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har ikke jeg. 

Burde alle som søker slankeoperasjon heller bli pushet til å bli vegetarianere? 

Anonymkode: 0e923...e4c

Skal man bli pusha til ett mindre verdig liv istedefor at man får en slankeoperasjon ? 

For noen av oss, så er tanken på ett liv uten kjøtt grunnlag nok til deperisjon. Trur jeg heller ville dødt enn og gå glipp av alt det gode kjøttet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke vegetarianere spise kake, sjokolade, potetgull eller drikke brus og alkohol? Det var ikke jeg klar over. Eller tror du bare at det er bacon som fører til vektøkning? 

Anonymkode: b1e26...162

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vet om en som var så flott og slank. La om til vegansk kosthold og er nå overvektig. 

Anonymkode: 0e01c...fa6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, to faktisk. Ei jeg gikk i klassen med var overvektig og vegetarianer. Men så var hun avhengig av coca cola da, så det var nok grunnen. Ei i slekta er også overvektig veganer, hun er størst på godteri og potetgull. 

De to er de eneste jeg vet om som er vegetarianere og veganere også. 

Man kan lett være vegetarianer/veganer og overvektig. 

Anonymkode: a58aa...408

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Forvirra_kar said:

Skal man bli pusha til ett mindre verdig liv istedefor at man får en slankeoperasjon ? 

For noen av oss, så er tanken på ett liv uten kjøtt grunnlag nok til deperisjon. Trur jeg heller ville dødt enn og gå glipp av alt det gode kjøttet 

Nei, det ville du ikke, du hadde tilpasset deg. Det finnes mennesker i landet som har alvorlige sykdommer og smerter som klarer seg. Du hadde klart deg uten burgere og bacon, skal du se, du er ikke en verre svekling enn alle andre og hadde bukket under ved den minste endring i livsstil og liv. 

Anonymkode: a9a0d...fe3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det har jeg. Man kan være vegetarianer eller veganer og fortsatt ha et elenig kosthold. 

Anonymkode: beb0f...84f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vegetarianere og veganere kommer i alle farger og fasonger, akkurat som folk flest. 

Men, innspillene om tvangspålagt spiseregime byr meg totalt imot. Det er enkelte tendenser i denne tråden som minner om ønket diktatur: 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det ville du ikke, du hadde tilpasset deg. Det finnes mennesker i landet som har alvorlige sykdommer og smerter som klarer seg. Du hadde klart deg uten burgere og bacon, skal du se, du er ikke en verre svekling enn alle andre og hadde bukket under ved den minste endring i livsstil og liv. 

Anonymkode: a9a0d...fe3

 

Anonymkode: 2000b...826

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Forvirra_kar

Aldri mer varmrøkt rådyrlår, kaldrøkt ribbe (bacon), grilla biff, flintstek, grillskiver, aldri mer sopp som er fylt med smør, bacon, salt & pepper med litt ost på toppen, aldri mer tacokjøttdeig, kjipe pizza'r uten pepperoni/biff/kjøttdeig/skinke. Aldri mer villtgryte med elg/rådyr/hare, aldri mer fersk rype på fjellet. Aldri mer en kjapp burger eller pølse, aldri mer ost & skinke på brødskiva, aldri mer kebab, aldri mer thaimat med innbakt kylling/svin. 

Nei det er ikke ett verdig liv i mine øyne, hvis man går glipp av alt det der. Så får heller du mene det ikke er ett verdig liv hvis man må spise døde dyr 

For meg, så er mat en ekstrem viktig faktor med tanke på livsglede. Kan stå på kjøkkenet i 12timer å lage mat som spises opp på 20min. Men andre er jo fornøyd med litt salat eller en grandis.

Endret av Forvirra_kar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, mange. Er ikke kjøtt de blir tykk av. Godteri, kaker og brus spiser de mye av 

Anonymkode: 75962...ab5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Vegetarianere og veganere kommer i alle farger og fasonger, akkurat som folk flest. 

Men, innspillene om tvangspålagt spiseregime byr meg totalt imot. Det er enkelte tendenser i denne tråden som minner om ønket diktatur: 

 

Anonymkode: 2000b...826

Da misforstod du innlegget ganske grovt. Jeg sa ikke at han skulle slutte spise kjøtt, jeg skrev at det er tåpelig å tro man ikke hadde klart å leve uten kjøtt, som om det ikke finnes mennesker med verre skjebner som overlever. Er lei av mennesker som er så fintfølende at de emener de hadde bukket under ved den minste motgang, for eksempel om man måtte kutte ut kjøtt. Det finnes mennesker som alvorlige lidelser som biter tennene sammen og tilpasser seg, de hadde himlet med øynene om de leste om privligerte nordmenn som ikke hadde klart en endring i kosthold en gang. Vi tåler jo ingenting lengre. Fattige mennesker rundtom i verden har ikke råd å spise kjøtt til vanlig en gang. Skal de alle gå å henge seg for mangel på kjøtt er selvsagt det største problemet de har i livet? Å klare overleve, ta vare på barna sine, skaffe medisiner til de syke, få tak i jobb og den slags trivielle greier er ikke så viktig som å ha tilgang på kjøtt. Nordmenn altså

 

Just now, Forvirra_kar said:

Aldri mer varmrøkt rådyrlår, kaldrøkt ribbe (bacon), grilla biff, flintstek, grillskiver, aldri mer sopp som er fylt med smør, bacon, salt & pepper med litt ost på toppen, aldri mer tacokjøttdeig, kjipe pizza'r uten pepperoni/biff/kjøttdeig/skinke. Aldri mer villtgryte med elg/rådyr/hare, aldri mer fersk rype på fjellet. Aldri mer en kjapp burger eller pølse, aldri mer ost & skinke på brødskiva, aldri mer kebab, aldri mer thaimat med innbakt kylling/svin. 

Du hadde i det minste gått ned 15kg om du kuttet kjøtt slik som du spiser. 

Anonymkode: a9a0d...fe3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du hadde i det minste gått ned 15kg om du kuttet kjøtt slik som du spiser. 

Anonymkode: a9a0d...fe3

Hvordan vet du at det er et mål for ham? Kanskje han er helt normalvektig, frisk, og fornøyd med det? 

Jeg har f.eks ingen ønsker om å gå ned en eneste kg, har holdt denne vekten stabilt i 12 år, med unntak av et år med graviditet (og 3 mnd på å gå ned alt igjen). 

Anonymkode: 2af92...788

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Forvirra_kar

Hva vet du om at jeg hadde mista 15kg? Hva vet du om kroppen min faktisk hadde tålt og gå ned 15kg ? Hva vet du egentli om kroppen min i det hele tatt? 

Hvis jeg går ned 15kg, så vil nok mange av de rundt meg ringe sykehuset.

Nei ett liv uten kjøtt er ikke noe jeg er villig til å leve, selv om andre med større lidelser hadde hatt lyst. Folk er forskjellige, innse det og respekter det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Hvordan vet du at det er et mål for ham? Kanskje han er helt normalvektig, frisk, og fornøyd med det? 

Jeg har f.eks ingen ønsker om å gå ned en eneste kg, har holdt denne vekten stabilt i 12 år, med unntak av et år med graviditet (og 3 mnd på å gå ned alt igjen). 

Anonymkode: 2af92...788

Har ikke antatt at han vil gå ned i vekt, men mtp hva tema er så falt den tanken ganske naturlig når man ser hvilken mat han spiser til vanlig. Det er mye kaloririk mat der kiloene kommer raskt. Er han eldre enn 30 vil han begynne slite ved å spise slik, om han ikke allerede er overvektig. 

1 minutt siden, Forvirra_kar said:

Nei ett liv uten kjøtt er ikke noe jeg er villig til å leve, selv om andre med større lidelser hadde hatt lyst. Folk er forskjellige, innse det og respekter det. 

Lykke til med å møte den minste motgang i livet, antar jeg. Så lite som du tåler kommer du til å krepere om du får en liten kjærlighetssorg eller ikke rekker bussen til jobb. 

Anonymkode: a9a0d...fe3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har ikke jeg. 

Burde alle som søker slankeoperasjon heller bli pushet til å bli vegetarianere? 

Anonymkode: 0e923...e4c

Mange, både vegetarianere og veganere. Å spise vegansk betyr ikke nødvendigvis sunt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...