Gå til innhold

Har du sett en overvektig vegetarianer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja mange. De får ikke i seg bra nok næring (veganere) og er konstant sulten. For å kunne fungere bra nok i jobb må de ta energien fra et sted og det blir som regel brus, potetgull og selvbakt kake/småkaker med olje sukker og hvetemel

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Forvirra_kar
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke antatt at han vil gå ned i vekt, men mtp hva tema er så falt den tanken ganske naturlig når man ser hvilken mat han spiser til vanlig. Det er mye kaloririk mat der kiloene kommer raskt. Er han eldre enn 30 vil han begynne slite ved å spise slik, om han ikke allerede er overvektig. 

Lykke til med å møte den minste motgang i livet, antar jeg. Så lite som du tåler kommer du til å krepere om du får en liten kjærlighetssorg eller ikke rekker bussen til jobb. 

Anonymkode: a9a0d...fe3

Så du regner med at jeg er feit siden jeg spiser så mye god mat som jeg gjør ? Du innser ikke at forskjellige folk har forskjellig energibehov og forbrenning? Du regner ikke med at folk kan ha en hard fysisk jobb som gjør at man holder seg i form og forbrenner maten man spiser ? 

Og hva vet du om min psykiske styrke bortsett fra at jeg syns ett liv uten kjøtt er uverdig ? 

Bare sånn for og slenge litt realitet rett i tryne på deg. Jeg har vært narkoman i 15år (10år clean), jeg har adhd og er bipolar. Jeg driver eget firma (masse oppturer og nedturer), jeg er kaptein på en redningsskøyte og opplever alt fra "pappa glemte og fylle bensin", til og reise ut på havet på julaften for å søke etter folk som har falt i vannet, men pga storm og at man utsatte mannskapet for fare så måtte vi gi opp søket og la denne personen møte en sikker død og jeg er på jakt/fisketurer 50 dager i året, har en utdannelse som kokk men lager mat kun til meg og mine venner nå.

Jeg bukker vel under av litt motgang som kjærlighetssorg og tap av bussen. Men overaskende nok så har ikke dette fått meg til og hverken ta selvmord eller bytte jobb. Jeg avbrøyt julefeiringa, hva gjorde du? Satt hjemme og leste det på nettavisene?

https://www.aftenbladet.no/lokalt/i/EReM5/28-aaring-falt-i-sjoeen-ved-lindesnes-fyr-soeket-avsluttes

Skjerp deg! Folk er forskjellige 

Endret av Forvirra_kar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Forvirra_kar said:

Så du regner med at jeg er feit siden jeg spiser så mye god mat som jeg gjør ? 

Ja, selvsagt, de fleste som spiser sånn er lubne og overvektige. Hvorfor tror du vi har så mange feite i Norge? Selv de som har fysiske jobber har ofte overflødige kilo på kroppen, har mange arbeidere i slekta som er lubne og overvektige, så kjenner godt til det. 

7 minutter siden, Forvirra_kar said:

Og hva vet du om min psykiske styrke bortsett fra at jeg syns ett liv uten kjøtt er uverdig ? 

Bare sånn for og slenge litt realitet rett i tryne på deg. Jeg har vært narkoman i 15år (10år clean), jeg har adhd og er bipolar. Jeg driver eget firma (masse oppturer og nedturer), jeg er kaptein på en redningsskøyte og opplever alt fra "pappa glemte og fylle bensin", til og reise ut på havet på julaften for å søke etter folk som har falt i vannet, men pga storm og at man utsatte mannskapet for fare så måtte vi gi opp søket og la denne personen møte en sikker død) og jeg er på jakt/fisketurer 50 dager i året, har en utdannelse som kokk men lager mat kun til meg og mine venner nå.

Jeg bukker vel under av litt motgang som kjærlighetssorg og tap av bussen.

Skjerp deg! 

Så du mener det er verre å ikke spise kjøtt enn å kaste bort 15 år på å være rusavhengig og ha sykdommer type bipolar og adhd der du aldri vil kunne oppnå det en frisk versjon av deg ville klart? Om du kunne velge, så ville du valgt livet ditt med alt det drittet, der du vil alltid slite mer med det andre klarer enkelt grunnet sykdommene dine, enn å gå uten å spise kjøtt? Det er ganske spesielt, i så fall. 

Jeg hadde enkelt byttet ut en matvaregruppe på sekundet om jeg fikk et slikt valg. 

Eventuelt kan du innrømme at du faktisk hadde klart å leve uten kjøtt, at du hadde ikke gått og hengt deg av den grunn, men du hadde funnet en måte å overleve på, akkurat slik alle andre gjør når noe i livet deres ikke går som de skulle ønske. 

Anonymkode: a9a0d...fe3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Forvirra_kar

Hva man greier og hva man har lyst til, er 2 helt forskjellige ting. Ett liv uten kjøtt er ikke verdt å leve, selv om man kan overleve uten. Jeg hadde ikke hengt meg, jeg hadde hoppa fra ett stup!

Hvordan vet du at jeg hadde gjort det bedre som "frisk" ? Du tenker ikke på at adhd kan være drivkraft for folk som har lært seg å leve med adhd og kontrollere den? Vil ikke kalle de 15årene bortkasta, jeg lærte svært mye om meg selv og andre mennesker, lærte og tolerere mye forskjellige skjebner, lærte å ikke dømme folk så lett

Men deg skal jeg dømme, du har nylig blitt vegetarianer, er frelst og nå har du blitt en ekstremist versjon av deg selv også prøver du og omvende alle til og mene det samme som deg. Men hell no baby, jeg biter ikke på den dritten der :)

Lær deg og respekter at folk er forskjellige og har forskjellige meninger/syn på livet, så skal du se at du faktisk får økt livskvalitet. 

Jeg har ett meget godt liv som jeg er tilfreds med, skulle ønske du kunne si det samme 

Endret av Forvirra_kar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner tre vegetarianere og en veganer og ingen er overvektige nei. Ikke jeg heller, og jeg spiser vegansk.

Anonymkode: 7581d...ac8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er en overvektig vegetarianer som ikke spiser pizza, pasta, loff, godteri, kjeks, potetgull, iskrem, kaker, brus m.m. Derimot elsker jeg ost, rømme, yoghurt, nøtter, avokado og andre kaloririke matvarer, og spiser meg tykk på dette. 

Anonymkode: 435a0...eea

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.10.2019 den 23.17, AnonymBruker skrev:

Det har ikke jeg. 

Burde alle som søker slankeoperasjon heller bli pushet til å bli vegetarianere? 

Anonymkode: 0e923...e4c

Nå var det en artikkel i VG for litt siden som hadde sjekket kostholdet til vegetarianere. Forskerne var forferdet over hvor mye godteri, potetgull og brus de inntok. 

Har selv to unge kvinner i slekta som er vegetarianere, begge har hatt et problematisk forhold til kroppen sin tidlig tenårene. 

Tjukke er de ikke, men de er begge i øvre normalvekt spekteret. 

Artig å høre på de hvor de snakker om den nye trenden, samtidig som de smugspiser så mye godteri.. 

Anonymkode: 2f791...c25

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg. Og mange som er sykelig undervektig. Medisinsk sett er det mye verre. 

 

Anonymkode: 46398...a34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bivirkninger av vegetarkosthold er "høy-på-pæra-douchbag"-syndrom. Da foretrekker jeg heller noen ekstra kilo på vekta.

Anonymkode: 7d6df...46b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 12.10.2019 den 23.17, AnonymBruker skrev:

Det har ikke jeg. 

Burde alle som søker slankeoperasjon heller bli pushet til å bli vegetarianere? 

Anonymkode: 0e923...e4c

Ja, f.eks. k.d. lang. 

Anonymkode: 6a0a2...d3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.10.2019 den 0.03, Coronas skrev:

Ja mange. De får ikke i seg bra nok næring (veganere) og er konstant sulten. For å kunne fungere bra nok i jobb må de ta energien fra et sted og det blir som regel brus, potetgull og selvbakt kake/småkaker med olje sukker og hvetemel

Lol er veganer, trener flere ganger i uken pluss sykler 20-30 km hver dag og spiser ikke slikt. Spiser kake kanskje 4 ganger i året og har masse energi. 

Anonymkode: f2320...abc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja. Har sett folk leve veldig strikt på div dietter og trene hver eneste dag uten at det synes. 
 

Når det kommer til slankeoperasjoner vet jeg at de blir satt på diett en stund i forveien for å se hvor mye de kan gå ned på egenhånd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun som driver Norges største vegetarblogg er veganer og sykelig overvektig. 

Anonymkode: 178e3...7c3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, ja. Mange.

Da jeg gikk på ungdomsskolen/VGS på 90-tallet var det mange som plutselig ble vegetarianere, man skal finne seg selv, er glad i dyr eller man skal passe inn et sted eller skille seg ut, man er bare kresen og synes kjøtt er ekkelt, og så var det nok også mange som hadde en kanskje lite logisk idé om at man ble slank av vegetarkosthold.

Men uansett, disse folkene hadde jo lite peiling på kosthold (og alternativene før var færre), så de endte jo gjerne med å bare spise pizza, bakst, godteri, pasta, pommes frites osv. Og de spiste sikkert mer enn før, når de ikke fikk metthetsfølelsen av proteiner, men alle de kjappe karbohydratene. "Bolle-vegetarianere" kalte vi dem. 

Har du et kaloririkt kosthold så blir det ikke kalorifattig av å kutte kjøttet. 

Anonymkode: faff5...ee3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...