Gå til innhold

Å farge håret som gravid


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjorde dere det? Er det trygt? 

Har selv farget håret, er ikke bekvem med å bli grå enda. Men prøver å ikke gjøre det så ofte. Bruker også minimalt av andre produkter. 

Anonymkode: 8ee1c...c06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det er helt uaktuelt for meg. Hilsen tidligere frisør 

Anonymkode: 1f90f...e1b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Bleket tuppene en gang rundt uke 30 ish.

rådførte meg med både frisørene og jordmor før jeg gjorde det. Jm mente at det å farge håret en gang ikke vil gjøre noe til eller fra. Men jeg hadde nokk ikke dratt å farget det hver mnd.

Anonymkode: 0aa15...ba3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg har lest meg frem til og venninna mi er frisør så er det ikke farlig å farge håret når man er gravid, men det kan hende håret ditt reagerer anderledes på fargen pga hormonene i kroppen. Har alltid farget håret selv, men har litt spesielt hår så frisørvenninna mi anbefalte ikke meg å farge håret i graviditeten fordi ho ikke trodde det kom til å bli noe bra resultat. Såå jeg har nå ikke farget håret på ett år😅

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anjatapinjata skrev:

Såvidt jeg har lest meg frem til og venninna mi er frisør så er det ikke farlig å farge håret når man er gravid, men det kan hende håret ditt reagerer anderledes på fargen pga hormonene i kroppen. Har alltid farget håret selv, men har litt spesielt hår så frisørvenninna mi anbefalte ikke meg å farge håret i graviditeten fordi ho ikke trodde det kom til å bli noe bra resultat. Såå jeg har nå ikke farget håret på ett år😅

Når jeg googler, så leser jeg også at det ikke skal være darlig, derfor har jeg tatt sjansen. Men mange påstår hardnakket at det ikke er heldig. 

Men jeg tenker at det eventuelt må være mengden kjemikalier man utsettes for under svangerskapet som kan være uheldig. Ikke hårfarging i seg selv. Men om man farger hver tredje uke, bruker masse produkter for hud og hår, parfyme, eksponeres for maling, lakk, mye sterke vaskemidler osv.... 

Anonymkode: 8ee1c...c06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg farget 4-5 ganger tror jeg. Håret reagerte heller ikke noe annerledes for min del. Leste på helseNorge at det skulle gå greit, og regnet med at det var trygt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...