Gå til innhold

Fikk ikke utdrikningslag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min samboer bestemte oss i hui og hast for å gifte oss for 4 uker siden. Bryllupet står om én uke. 

Min forlover var tidlig ute med å si at nå rakk hun ikke å planlegge noe utdrikningslag. Hun foreslo en venninnekveld isteden, og det er imorgen, altså på en søndag. Pepsi max i glasset, og det kommer 6 stykker. 

Min samboer sin forlover bestemte seg for 2 dager siden for å ha utdrikningslag for ham idag. De fikk fikset ham fri fra jobb, jeg var med å planlegge og syns det var stas å få hjelpe til. Invitasjon ble sendt på sms 18 timer før det skulle begynne og det er 12-15 personer med. De har hatt kostymer, aktiviteter, og en plan på hele dagen og kvelden. 

Nå kjenner jeg at jeg er superskuffet over min forlover. Jeg hadde faktisk et lite håp om at hun og et par andre hadde stelt i stand noe surprise til meg hjemme da jeg kom hjem fra å ha kjørt sambo dit han skulle idag, og så kunne begge lagene møtes på det lokale utestedet ikveld. Jeg har alltid hatt lyst på et gøy utdrikningslag, men vi så jo for oss at det ikke ble noe nå siden det ble så kort varsel før vi giftet oss, men jeg kjenner nå at jeg er skikkelig skuffet likevel, når sambo sin forlover fikk det til på et døgn. At de ikke kunne snakket sammen og ordnet litt, jeg vet at alle har fri i helgen og mann hjemme til å ta seg av ungene :(

Vet ikke hvor jeg vil med dette, kanskje dere syns jeg er urimelig, men jeg vil bare få det ut. Er så skuffet at jeg gråter. Syns det er stas at sambo får oppleve utdrikningslag, men samtidig veldig sårt at jeg ikke får det når jeg alltid har gledet meg til det :(

Anonymkode: 4c54b...eaf

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men hvis du ikke var fornøyd med forslaget hennes, så måtte du jo si det? Om hun foreslo venninnekveld og du takker ja, så har hun alt på det rene. Hun kan jo ikke vite at du ikke mente det da su ja, om du da ikke snarlig kontaktet henne etter avtalen og forklarte at du hadde ombestemt deg?

Hvis det var så viktig med utdrikningslag, måtte du nesten ha tatt mer ansvar for det selv, ihvertfall siden det var kort tid.

Anonymkode: e1e9b...ece

• Liker 49
Skrevet

Du fikk jo en koselig jentekveld da. Det er jo mye bedre en ingenting. 😊

• Liker 11
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men hvis du ikke var fornøyd med forslaget hennes, så måtte du jo si det? Om hun foreslo venninnekveld og du takker ja, så har hun alt på det rene. Hun kan jo ikke vite at du ikke mente det da su ja, om du da ikke snarlig kontaktet henne etter avtalen og forklarte at du hadde ombestemt deg?

Hvis det var så viktig med utdrikningslag, måtte du nesten ha tatt mer ansvar for det selv, ihvertfall siden det var kort tid.

Anonymkode: e1e9b...ece

Du tenker at jeg skulle arrangert mitt eget utdrikningslag? Det er jo halve poenget, at man skal slippe å styre med noe. Jeg sa jo ja før jeg visste at han skulle få et skikkelig lag, nå føles det veldig sårt at det ikke ble noe sånt på meg, jeg har jo alltid ønsket meg det og det vet forloveren min godt. 

Skrevet

Du må jo si hva du ønsker, om du har gitt uttrykk for at dette var greit så er det jo ikke rart om hun ikke gjør noe mer ut av det. Syns du er litt nærtagen, du burde sagt at du ønsker deg et skikkelig utdrikningslag. 

Anonymkode: b34c7...eb2

• Liker 13
Skrevet

Kan du forklare hvordan dere har klart å rekke alt på fire uker? Attester o.l. 

Anonymkode: 2aeaa...1c6

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du må jo si hva du ønsker, om du har gitt uttrykk for at dette var greit så er det jo ikke rart om hun ikke gjør noe mer ut av det. Syns du er litt nærtagen, du burde sagt at du ønsker deg et skikkelig utdrikningslag. 

Det var hun som sa hun ikke rakk å lage i stand på 4 uker, da vil jo ikke jeg være en bridezilla som absolutt måå ha et utdrikningslag. Men kompisen til sambo fikk det til på et knapt døgn.. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke Ts, men dersom man gifter seg borgerlig er det mulig å få ting i boks på få uker.

Anonymkode: a29c6...3d5

• Liker 9
Skrevet

Se på det som en øvelse til ekteskapet. I ekteskapet kommer det til å oppstå situasjoner der du og din mann snakker forbi hverandre, at ingen av dere helt skjønner hva den andre snakker om. Når det skjer, så husk da på dette, og ta ditt ansvar i de kommende situasjonene. Sørg for at begge parter har like forventninger til situasjonen før den skjer, at begge er klar over hva det prates om, og snakk sammen etterpå om hvordan det gikk. 

Lykke til i ekteskapet. 😊 

Hilsen en som har vært gift i flere år. 😊 

Anonymkode: 7911a...304

• Liker 11
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Litt usikker på hva du tenker på, men prøvingsattest tok ca 30 sekunder å få godkjent på altinn ihvertfall 😊

Skrevet

Det er typisk forskjell på kvinner og menn (generelt da, ikke alltid). Menn tenker GUTTA! og bare fikser, kvinner får ikke til å møtes uten at det er planlagt mange måneder i forveien. Det er ganske gjennomgående. Vi kvinner må skjerpe oss, rett og slett. 

• Liker 20
Skrevet

I dagens samfunn ordner de fleste sitt eget utdrikkingslag. Jeg og mannen gjorde også det. 

Anonymkode: bfa7e...358

Skrevet

Jeg syntes virkelig ikke du har noe å gråte over her. Dere skal gifte dere på 4 ukers varsel, og det ER faktisk ikke lett å planlegge noe på så kort tid. Dersom forloveren din i tillegg har hendene fulle med egne barn osv. så vil jeg si at fritiden til å planlegge noe slikt på så kort varsel er svææært begrenset. Og du fikk jo venninnekveld, så det er ikke som om du ble glemt. 

Anonymkode: a7376...320

• Liker 20
Skrevet

Samtidig skjønner jeg jo forloveren din også, ts. Det er veldig krevende å skulle samle en gjeng på så kort varsel. 

• Liker 26
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var hun som sa hun ikke rakk å lage i stand på 4 uker, da vil jo ikke jeg være en bridezilla som absolutt måå ha et utdrikningslag. Men kompisen til sambo fikk det til på et knapt døgn.. 

Men da skulle du kanskje tilbudt deg å hjelpe til med å ordne noe? Hvor mye ville det krevd av deg å si at dere feks kunne tatt en spa dag? 

• Liker 3
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I dagens samfunn ordner de fleste sitt eget utdrikkingslag. Jeg og mannen gjorde også det. 

Anonymkode: bfa7e...358

10 venninner de siste to åra, ikke en av de har ordnet selv. Heller ingen av de 10 før det, utover flere år, som jeg kjenner...

Jeg kan til en viss grad skjønne skuffelsen til TS, men med så kort frist kan man ikke forvente stort, spesielt med venninner med barn etc. Gutta kaster seg for rundt, jenter er det ikke så lett for. Jeg har selv ordnet et utdrikkingslag et gang som jeg følte var veldig "halvveis", og det følte jeg mye på.. men prøvde så godt jeg kunne og bruden var helt ok med at vi rakk noe i det hele tatt 

Anonymkode: 0bc40...a22

• Liker 5
Skrevet

Du er så skuffa at du gråter? Kjære vene, det er jo dere som valgte å gifte dere på fire uker. Selv om forloveren til mannen fikk det til, så er det to forskjellige mennesker med forskjellige forutsetninger, tidspress osv. 
hvorfor er et utdrikningslag så viktig for deg? 

Anonymkode: 8741e...212

• Liker 31
Skrevet

Bli sur for å ikke få utdrikkingslag når man ikke har gitt forlover skikkelig med tid til å planlegge noe, folkens...

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og min samboer bestemte oss i hui og hast for å gifte oss for 4 uker siden. Bryllupet står om én uke. 

Min forlover var tidlig ute med å si at nå rakk hun ikke å planlegge noe utdrikningslag. Hun foreslo en venninnekveld isteden, og det er imorgen, altså på en søndag. Pepsi max i glasset, og det kommer 6 stykker. 

Min samboer sin forlover bestemte seg for 2 dager siden for å ha utdrikningslag for ham idag. De fikk fikset ham fri fra jobb, jeg var med å planlegge og syns det var stas å få hjelpe til. Invitasjon ble sendt på sms 18 timer før det skulle begynne og det er 12-15 personer med. De har hatt kostymer, aktiviteter, og en plan på hele dagen og kvelden. 

Nå kjenner jeg at jeg er superskuffet over min forlover. Jeg hadde faktisk et lite håp om at hun og et par andre hadde stelt i stand noe surprise til meg hjemme da jeg kom hjem fra å ha kjørt sambo dit han skulle idag, og så kunne begge lagene møtes på det lokale utestedet ikveld. Jeg har alltid hatt lyst på et gøy utdrikningslag, men vi så jo for oss at det ikke ble noe nå siden det ble så kort varsel før vi giftet oss, men jeg kjenner nå at jeg er skikkelig skuffet likevel, når sambo sin forlover fikk det til på et døgn. At de ikke kunne snakket sammen og ordnet litt, jeg vet at alle har fri i helgen og mann hjemme til å ta seg av ungene :(

Vet ikke hvor jeg vil med dette, kanskje dere syns jeg er urimelig, men jeg vil bare få det ut. Er så skuffet at jeg gråter. Syns det er stas at sambo får oppleve utdrikningslag, men samtidig veldig sårt at jeg ikke får det når jeg alltid har gledet meg til det :(

Men er jo lettere for menn. De er mer spontane. 

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du tenker at jeg skulle arrangert mitt eget utdrikningslag? Det er jo halve poenget, at man skal slippe å styre med noe. Jeg sa jo ja før jeg visste at han skulle få et skikkelig lag, nå føles det veldig sårt at det ikke ble noe sånt på meg, jeg har jo alltid ønsket meg det og det vet forloveren min godt. 

Jeg tenker at det kanskje måtte blitt konsekvensen når dere bestemmer dere for å gifte dere på så kort varsel. Greit nok at forloveren vet at du alltid har ønsket deg et skikkelig utdrikningslag, men du la jo ikke til rette for å få arrangert noe slikt når alt plutselig skulle skje i hui og hast. Du kunne satt forloverne i kontakt med hverandre, og du kunne vært behjelpelig med å finne på noe. Om du ikke vil styre med noe selv, bør du gi den som skal styre med det, et rimelig tidsrom å få jobben gjort i.

• Liker 17

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...