Gå til innhold

Bli kjent med noen og skjule at du ikke har venner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal på en date i dag, for første gang på flere år. En av grunnene til at jeg kvier meg til sånt, er at jeg er en usosial person som av ulike årsaker alltid har hatt vanskelig for å skaffe meg venner.

Er nå midt i 30-årene, jobber 100% og har høyere utdannelse. Men, har ingen venner. Har noen bekjente, for eksempel en venninne jeg var bestevenn med på vgs, men etter vgs flyttet vi jo til ulike steder og mister kontakten. De andre bekjente jeg har, er kolleger som jeg ikke møter på fritiden (men mange av kollegene er blitt venner med hverandre og møtes iblant, men jeg er alltid utenfor sånt).

Han jeg skal møte i kveld, liker jeg godt, og ønsker å gjøre et godt inntrykk. Forestiller meg at om vi møtes flere ganger, vil det bli avslørt at jeg ikke har noen venner.

Og hvem gidder vel å date eller bli kjæreste med noen som ikke har venner? Da må han jo tenke at det er noe alvorlig galt med meg, og stikke så fort han kan.

Hva burde jeg gjøre her? Føler at jeg lurer han om jeg ikke sier noe om dette på første date, men samtidig er jeg redd for at han ikke vil møte meg igjen om jeg forteller det som det er. :( 

Hva er alternativene mine her?

Anonymkode: 584f1...88f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva burde jeg gjøre her? Føler at jeg lurer han om jeg ikke sier noe om dette på første date, men samtidig er jeg redd for at han ikke vil møte meg igjen om jeg forteller det som det er. :( 

Hva er alternativene mine her?

Anonymkode: 584f1...88f

Det hadde ikke brydd meg i det hele tatt. Mer slitsomt om man har alt for mange venner. Hvem snakker om vennene sine på date uansett.

Anonymkode: 10486...a81

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som ikke har ekte venner, men bekjentskap.

Men i dag er det tabu, men husk at du er kvinne. Er lettere for en mann å godta at du ikke har noen venner enn hva en kvinne ville gjort.

Kvinner skyr menn som ikke har venner, kvinnen er mest opptatt av sosial status.

Anonymkode: baf2d...026

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det hadde ikke brydd meg i det hele tatt. Mer slitsomt om man har alt for mange venner. Hvem snakker om vennene sine på date uansett.

Anonymkode: 10486...a81

Mente ikke at venner skal være et samtaletema, men det er vel vanlig ettersom man får et forhold at man møter hverandres venner. Jeg har jo absolutt ingen å introdusere han for. Hvem blir tiltrukket av noen som ikke har venner? Kjenner jeg har en stor klump i magen i forhold til daten.

Anonymkode: 584f1...88f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ingen venner. Er i begynnelsen av 40-åra. Tror det er ganske vanlig å ikke ha så mange venner når man er voksen altså. Jeg er i hver fall ikke flau over det. Jeg liker livet mitt sånn som det er og ville ikke hatt noe annerledes. 

Opplever forresten å være svært attraktiv hos menn. De er jo opptatt av meg og hvem jeg er. Ikke eventuelle venner. 

Anonymkode: 22899...ead

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mente ikke at venner skal være et samtaletema, men det er vel vanlig ettersom man får et forhold at man møter hverandres venner. Jeg har jo absolutt ingen å introdusere han for. Hvem blir tiltrukket av noen som ikke har venner? Kjenner jeg har en stor klump i magen i forhold til daten.

Anonymkode: 584f1...88f

Å møte hverandres venner er kanskje noe man gjør i tenåra. Som voksen er ikke dette noe stort poeng. 

Anonymkode: 22899...ead

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Mente ikke at venner skal være et samtaletema, men det er vel vanlig ettersom man får et forhold at man møter hverandres venner. Jeg har jo absolutt ingen å introdusere han for. Hvem blir tiltrukket av noen som ikke har venner? Kjenner jeg har en stor klump i magen i forhold til daten.

Anonymkode: 584f1...88f

Hvis dere innleder et forhold så er han jo allerede tiltrukket. Det forsvinner ikke selv om du ikke har venner. Og du blir jo sikkert kjent med hans venner etter hvert.

Anonymkode: 10486...a81

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke venner og har ikke hatt det på mange år, men har vært i to forhold allikevel.

Ene eksen hadde heller ikke venner, men jeg brydde meg ikke om det og han brydde seg ikke om at jeg ikke hadde det heller. Han andre hadde venner, men brydde seg ikke om det han heller.

Tror det er mer viktig å være litt like på det med det sosiale. Jeg liker å være sosial og gjøre sosiale ting selv om jeg ikke har venner.

Anonymkode: 4ec6d...59f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det hadde ikke brydd meg i det hele tatt. Mer slitsomt om man har alt for mange venner. Hvem snakker om vennene sine på date uansett.

Anonymkode: 10486...a81

Jeg kan forstå tankene til ts veldig godt. Det handler om at over tid, i et langt forhold, ønsker man å gjøre noe annet enn å sitte oppå hverandre. Min x hadde svært få venner, og det var veldig ofte min samvittighet gnagde når jeg var med mine venner, for da satt han alene. 

Derimot kommer det litt an på hvordan man tar det. Han hadde heller ingen problemer med å gi meg dårlig samvittighet for at jeg var med venner, å begynte å bruke det mot meg. Og han var sjalu. Å jeg fikk etterhvert et helvete når jeg kom hjem fra venner. Og slik skal det ikke være. 

Men ts: ikke tenk så mye over det akkurat nå. Akkurat nå, skal du vise din beste side av deg! Så må du dessverre bare vente å se hvordan han eventuelt tar det, for de aller fleste, er det ikke noe problem, så lenge du ikke gjør det til et problem :)

Anonymkode: 274d0...9aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis dere innleder et forhold så er han jo allerede tiltrukket. Det forsvinner ikke selv om du ikke har venner. Og du blir jo sikkert kjent med hans venner etter hvert.

Anonymkode: 10486...a81

Jeg håper du har rett. Men er redd han vil tenke at noe er alvorlig galt med meg, og at det vil være kjedelig å være i forhold med noen som ikke har venner.

Anonymkode: 584f1...88f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Jeg håper du har rett. Men er redd han vil tenke at noe er alvorlig galt med meg, og at det vil være kjedelig å være i forhold med noen som ikke har venner.

Anonymkode: 584f1...88f

Hvis han synes det er så kjedelig uten venner (antagelig er det bare i ditt hode), så har han jo helt sikkert masse venner selv som dere kan omgås og som også blir dine venner. Selv har jeg kun noen få venner gjennom en fritidsaktivitet, og vi omgås ikke utover det. Hvis jeg da treffer en som ikke er interessert i den aktiviteten så blir det ikke naturlig å introdusere dem.

Anonymkode: 10486...a81

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ByeByeLove

Dette er ikke unormalt i dagens samfunn. Du vil uansett være helt avhengig av å komme i kontakt med en mann som liker deg slik du er. Alle frykter avvisning. I et større perspektiv er en avvisning å anse som et steg på veien til det du vil ha. Det er mange menn i en lignende situasjon som deg. Dette ordner seg på sikt, så lenge du fortsetter å prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å ikke ha mange venner og et sosialt nettverk har lite å si for deg når du skal date en mann.

Kravet om å ha venner etc. er langt større for menn

Anonymkode: 43765...e53

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan forstå tankene til ts veldig godt. Det handler om at over tid, i et langt forhold, ønsker man å gjøre noe annet enn å sitte oppå hverandre. Min x hadde svært få venner, og det var veldig ofte min samvittighet gnagde når jeg var med mine venner, for da satt han alene. 

Derimot kommer det litt an på hvordan man tar det. Han hadde heller ingen problemer med å gi meg dårlig samvittighet for at jeg var med venner, å begynte å bruke det mot meg. Og han var sjalu. Å jeg fikk etterhvert et helvete når jeg kom hjem fra venner. Og slik skal det ikke være. 

Men ts: ikke tenk så mye over det akkurat nå. Akkurat nå, skal du vise din beste side av deg! Så må du dessverre bare vente å se hvordan han eventuelt tar det, for de aller fleste, er det ikke noe problem, så lenge du ikke gjør det til et problem :)

Anonymkode: 274d0...9aa

Om det blandes med sjalusi blir det veldig negativt ja, men greia er at om han har mange venner, så vil jeg bare være glad på hans vegne. Om vi får et forhold, og han noen ganger er ute med venner, vil jeg ikke synes det er negativt, for jeg selv liker å være en del alene. Men jeg er redd han vil synes det er kjedelig å ha en kjæreste som er helt uten venner.

Anonymkode: 584f1...88f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har heller ikke venner og har ikke hatt det på mange år, men har vært i to forhold allikevel.

Ene eksen hadde heller ikke venner, men jeg brydde meg ikke om det og han brydde seg ikke om at jeg ikke hadde det heller. Han andre hadde venner, men brydde seg ikke om det han heller.

Tror det er mer viktig å være litt like på det med det sosiale. Jeg liker å være sosial og gjøre sosiale ting selv om jeg ikke har venner.

Anonymkode: 4ec6d...59f

Men hvordan gjør du masse sosiale ting når du ikke har venner? Jeg er ikke sosial, og blir veldig sliten når jeg for eksempel er ute med jobben og lignende, men de gangene jeg har vært i forhold så liker jeg veldig godt å gjøre ting med kjæresten. Men om denne mannen blir kjæresten min, vil jeg ikke ha noe imot at han er sosial med sine venner.

Anonymkode: 584f1...88f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvordan gjør du masse sosiale ting når du ikke har venner? Jeg er ikke sosial, og blir veldig sliten når jeg for eksempel er ute med jobben og lignende, men de gangene jeg har vært i forhold så liker jeg veldig godt å gjøre ting med kjæresten. Men om denne mannen blir kjæresten min, vil jeg ikke ha noe imot at han er sosial med sine venner.

Anonymkode: 584f1...88f

Hva legger du i sosiale ting?

Anonymkode: baf2d...026

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva legger du i sosiale ting?

Anonymkode: baf2d...026

Å omgås andre mennesker, smalltalk, spise sammen etc.?

Anonymkode: 584f1...88f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer litt på om kjæresten min har få venner. Han har visst krangla mye med folk før. Og bytta omgangskrets. Han har snakka om noen venner han f.eks reiser med, men virker som han treffer mest familie i hverdagen. Men han er "sosial" og går f.eks på dansekurs. Noen tips til hvordan jeg kan ta det opp med ham? 

Anonymkode: 4c950...d12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Kvinner skyr menn som ikke har venner, kvinnen er mest opptatt av sosial status.

Anonymkode: baf2d...026

Hva er det for noe BS? Jeg kunne ikke brydd meg mindre. Som usosial/intovert hadde jeg ikke hatt noe imot om han var som jeg selv er. Problemet er vel heller om man dater en veldig sosial person som ikke skjønner seg på dette.

Anonymkode: 9d6a3...421

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvordan gjør du masse sosiale ting når du ikke har venner? Jeg er ikke sosial, og blir veldig sliten når jeg for eksempel er ute med jobben og lignende, men de gangene jeg har vært i forhold så liker jeg veldig godt å gjøre ting med kjæresten. Men om denne mannen blir kjæresten min, vil jeg ikke ha noe imot at han er sosial med sine venner.

Anonymkode: 584f1...88f

Jeg gjør ikke masse sosiale ting, men det er viktig for å gjøre sosiale ting.

Jeg gjør ganske mye alene. Går på kurs, blir med på spillkvelder og er frivillig osv. Går også på kino, går ut og spiser, går på konsert, men der trenger jeg ikke på snakke med andre da. Nå virker det kanskje som jeg gjør slike ting hele tiden, men det gjør jeg ikke.

Så jeg har bekjente og folk jeg ser ofte, men vil ikke kalle dem venner. Det er veldig vanskelig for meg å få venner siden jeg har vanskelig for å åpne opp.

Men ja, det er flere ting som er hyggeligere å gjøre med andre.

Anonymkode: 4ec6d...59f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...