Gå til innhold

Milio vurderer en til - men har fått diagnosen PCOS!


Milio

Anbefalte innlegg

Vi ønsket oss alltid to barn. Det var planen. 
Førstemann kom i juli 2018 og nestemann skulle forhåpentligvis komme i 2020/2021. Men dette ser altså ut til å kunne bli vanskelig 🤔

Etter en svært uregelmessig menstruasjon etter fødsel, som jeg lenge trodde skyldes amming, så ante jeg ugler i mosen. Det gikk flere måneder mellom hver mens, og iløpet av de siste 15 mnd har jeg kanskje hatt det 6-7 ganger. 

Symptomene har alltid vært der, godt skjult med p-piller. Likevel skulle det bare 3 forsøk til forrige gang. Da hadde jeg riktignok sykluser på 35-40 dager. Nå.. aner jeg ikke. 

Så nå står vi her da. What to do? Prøve uten hjelp og se hva som skjer? Gå aktivt inn for å prøve på en ny, selv om det er tidlig, med hjelp av medisiner? Eller si at det var det?

Med mine 160 cm og 60 kg har jeg fått beskjed om å «legge om livsstilen» aka «slanke meg», selv om jeg absolutt ikke er overvektig. Riktignok har jeg fortsatt 5 kg hengende fra graviditeten, men var det alt som skulle få begeret til å renne over? 😅

Mange tanker, heldigvis ingen sorgfølelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Heisann.. spesielt å lese om deg igjen her! Var så spennende å følge dere andre da vi fikk juli- og augustbabyer 😍 

Jeg for min del vet at jeg (vi) skal ha et barn til, men jeg tror det holder også.. tre er for mye 😂  nå har jo jenta vår blitt så stor at dersom jeg skulle bli gravid nå er det likevel to år imellom. Men det er kanskje ikke så mye..? 

Hvordan går det med hverdagen som foreldre nå? Går gutten deres i barnehage? Sover han på natten? 

Tenker du noe på tidspunkt på året du vil ha barn? Vi har snakket om at vi vil ha tidlig på året, men da må vi jo vente litt, og så er det ingen garanti for at det klaffer da heller.. 

Hvordan fikk du diagnosen? Godt å høre at du ikke har en sorgfølelse:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...