Gå til innhold

Volkswagen ID.3 til 330.000 kr skal liksom være billig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner ikke at folk synes prisen er så god. Det er mye det samme som nåværende e-Golf. Den billigste V70 diesel kostet 350.000 kr da dette var siste nytt på avgiftsfronten for noen år siden. Og Kia og Hyundai er i samme prisklasse, men med garantert færre feil enn Volkswagen. Så hvorfor synes folk at denne prisen er noe å skryte av?

Anonymkode: 38ef8...a80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke at folk synes prisen er så god. Det er mye det samme som nåværende e-Golf. Den billigste V70 diesel kostet 350.000 kr da dette var siste nytt på avgiftsfronten for noen år siden. Og Kia og Hyundai er i samme prisklasse, men med garantert færre feil enn Volkswagen. Så hvorfor synes folk at denne prisen er noe å skryte av?

Anonymkode: 38ef8...a80

Når kostet en ny V70 350'000?

Anonymkode: 2bcac...a53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når kostet en ny V70 350'000?

Anonymkode: 2bcac...a53

Det er vel en 7-8 år siden? Gjaldt den minste PSA-dieselen på 109hk eller noe slikt. Jeg så på bilen der og da, fikk et leasingoverslag og et finansieringstilbud, men fant fort ut at motoren var for liten for meg.

Anonymkode: 38ef8...a80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette er latterlig mye for en så liten bil TOTALT strippet for avgifter. Om man skal sammenligne med fossilbiler snakker man altså om biler til omtrent 500 000 for å komme opp i samme pris uten avgifter. Detter er ikke annet en griskhet fra VW, men de vet jo at disse bilene uansett kommer til å gå unna raskere enn de klarer å produsere dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I samme prisklasse som den billigste versjonen av model 3, men mye kjipere. Høres ikke ut som noe å vente på..

Anonymkode: 941cb...ead

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Traktor skrev:

Jeg synes dette er latterlig mye for en så liten bil TOTALT strippet for avgifter. Om man skal sammenligne med fossilbiler snakker man altså om biler til omtrent 500 000 for å komme opp i samme pris uten avgifter. Detter er ikke annet en griskhet fra VW, men de vet jo at disse bilene uansett kommer til å gå unna raskere enn de klarer å produsere dem. 

Du vet at elbiler er langt dyrere å produsere enn fossilbiler ikkesant? Id3 er faktisk ok priset i forhold til tilsvarende konkurrenter. Se på Leaf e+ f.eks...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke billig og ikke dyr er min tanke. Skal kjøpe elbil om ikke så lenge. Ikke sertifisert for taklast. Helt sikkert utmerket som pendlerbil, men mitt minstekrav er at man i det minste må kunne frakte ski på taket så den utgår.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er interessert i en Kia Soul. Den går lengre, koster omtrent det samme, og har vært på markedet en stund.

Anonymkode: 38ef8...a80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er billig. VW har overprisede biler etter min mening, kvaliteten står ikke i stil med prisen. Heller enn å kjøpe VW kan man gå litt opp i pris og få bedre kvalitet, eller gå litt ned i pris og få et bedre kjøp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Id.3 virker greit priset, men mangler elementære utstyrspakker i den billige utgaven. Problemet er da at ekstrautstyr gjør at totalprisen for en ok utstyrt bil vil havne ca. 100k eller mer. Da tipper jeg mange velger noe annet. Selv ville jeg valgt å se på Kina biler som kommer nå hvis pris er viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VW selger uansett hva de tilbyr. og de veit det. Vil tro at det er mulighet for en bedre deal hos omtrent alle andre. VW er priset høyt i forhold til det man får. Og spesielt god kvalitet har ikke preget VW siste 10 årene.

Elbilen heter VW slik at journalister oppskriftsmessig kan spå at den blir en bestselger, ikke fordi den er bra, men fordi det er VW.

 

Anonymkode: aa790...6bd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalitet på mine siste VAG biler har vært mye bedre enn tidligere, men de er nok ikke på nivå med de beste Asia bilene. Allikevel hadde jeg ikke vært redd for å kjøpe en ide.3 av den grunn. Pass på å velge en forhandler som er kjapp til å fikse garantisaker så går det nok bra:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.10.2019 den 13.35, Gjest Kol skrev:

Kvalitet på mine siste VAG biler har vært mye bedre enn tidligere, men de er nok ikke på nivå med de beste Asia bilene. Allikevel hadde jeg ikke vært redd for å kjøpe en ide.3 av den grunn. Pass på å velge en forhandler som er kjapp til å fikse garantisaker så går det nok bra:-)

Lykke til med å finne en Møller som ikke kjemper mot å ordne garantisaker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Krating Daeng skrev:

Lykke til med å finne en Møller som ikke kjemper mot å ordne garantisaker.

Har ikke hatt noe problem det nei.

Anonymkode: 06861...09b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Oslo har jeg bare opplevd god oppfølging av garantisaker hos Møller. Særlig Skoda delen har vært kjempeflinke og gitt suveren service, men og Møller Grorud har vært bra:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.10.2019 den 5.36, skrue skrev:

Ikke billig og ikke dyr er min tanke. Skal kjøpe elbil om ikke så lenge. Ikke sertifisert for taklast. Helt sikkert utmerket som pendlerbil, men mitt minstekrav er at man i det minste må kunne frakte ski på taket så den utgår.

Trodde det bare var Model X som faktisk kunne ha taklast? 

Anonymkode: 8c1d9...6ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trodde det bare var Model X som faktisk kunne ha taklast? 

Anonymkode: 8c1d9...6ef

Hæ?? Den går jo ikke an å ha noe på taket, som har måkevinger

Anonymkode: 06861...09b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...