Gå til innhold

Hun vil ikke ha sex lenger.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og svært mange har økt lyst etter overgangsalderen. Men forstår at det er enklere å trekke frem de med problemer og bruke overgangsalderen som en vanntett unnskyldning. 

Anonymkode: 1bb7e...357

Herregud, klarer du ikke å forholde deg til fakta? 40-55% er 40-55%, uansett hvordan du pakker det inn.

Anonymkode: 25bb5...70c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, klarer du ikke å forholde deg til fakta? 40-55% er 40-55%, uansett hvordan du pakker det inn.

Og svært mange har økt lyst!

Du skriver om 40-55% som får problemer.

45-60% har altså ikke noe problem.

De er i FLERTALL.

Forhold deg til fakta!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må for guds skyld ikke lage noe oppstyr av at kvinner mister lysten på sex jo eldre de blir. Selv om det er fakta. 

Det er et kvinnes privilegium å tviholde på at sexlysten bare øker og øker for hvert år, helt til de går i st. Peters fotspor. 

Vi menn som lever med disse kvinnene som har mistet sin libido kan heller ikke ha noen mening om det må du vite, da er vi ikke menn med stor M siden vi ikke viser forståelse av denne problematikken. En problemstilling som egentlig ikke eksisterer. 

Anonymkode: 44602...e9b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og svært mange har økt lyst!

Du skriver om 40-55% som får problemer.

45-60% har altså ikke noe problem.

De er i FLERTALL.

Forhold deg til fakta!

Østrogennivået går ned hos alle kvinner ved tapt menstruasjon. Dette medfører for de aller fleste at de får mindre lyst enn de hadde før. Det betyr ikke at alle får så lite lyst at det blir et problem, men andelen kvinner med så liten lyst at det er et problem øker altså fra 15-25% til 40-55%. At kvinner får økt lyst etter overgangsalderen er et så marginalt fenomen at man nok i praksis kan se bort fra det når man diskuterer lystproblematikk.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Østrogennivået går ned hos alle kvinner ved tapt menstruasjon. Dette medfører for de aller fleste at de får mindre lyst enn de hadde før. Det betyr ikke at alle får så lite lyst at det blir et problem, men andelen kvinner med så liten lyst at det er et problem øker altså fra 15-25% til 40-55%. At kvinner får økt lyst etter overgangsalderen er et så marginalt fenomen at man nok i praksis kan se bort fra det når man diskuterer lystproblematikk.

Tull, det er bare å søke etter historier om hvordan det gikk, selv her på KG ligger det flere tråder hvor kvinner selv forteller om ØKT LYST. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må for guds skyld ikke lage noe oppstyr av at kvinner mister lysten på sex jo eldre de blir. Selv om det er fakta. 

Det er et kvinnes privilegium å tviholde på at sexlysten bare øker og øker for hvert år, helt til de går i st. Peters fotspor. 

Vi menn som lever med disse kvinnene som har mistet sin libido kan heller ikke ha noen mening om det må du vite, da er vi ikke menn med stor M siden vi ikke viser forståelse av denne problematikken. En problemstilling som egentlig ikke eksisterer. 

Anonymkode: 44602...e9b

Vel, det å fortrenge eller benekte ubehagelige fakta gjennom virkelighetsflukt, ønsketenkning, selvbedrag mv.. er jo egentlig ikke noe nytt. Men det at biologisk naturlig aldring oppleves som så intenst ubehagelig er litt rart.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tull, det er bare å søke etter historier om hvordan det gikk, selv her på KG ligger det flere tråder hvor kvinner selv forteller om ØKT LYST. 

🥴

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, der var det kilder og det hele. Og ja, prosentvis oppdeling må naturlig nok bety at det er noenslags mystisk  gruppe som fyller glippa mellom gruppa det er snakk om de magiske 100%.

Jeg må gi meg, og har bare anonyme å diskutere med. Det er i dag ansett som vanlig at overgangsalderen kan medfølge svekket sexlyst hos kvinner, kilde oppgitt av anonym lengre opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sparkling_Pink skrev:

Åh, der var det kilder og det hele. Og ja, prosentvis oppdeling må naturlig nok bety at det er noenslags mystisk  gruppe som fyller glippa mellom gruppa det er snakk om de magiske 100%.

Jeg må gi meg, og har bare anonyme å diskutere med. Det er i dag ansett som vanlig at overgangsalderen kan medfølge svekket sexlyst hos kvinner, kilde oppgitt av anonym lengre opp.

«Ansett som vanlig»? Sammenhengen mellom overgangsalder, østrogennivå og sexlyst har vært velkjent og ukontroversiell i mange, mange tiår.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det mannen som ikke har behov, og han har vært sånn siden før vi møttes selv om han gjorde en innsats i begynnelsen. For meg er sex viktig, men han er såpass perfekt for meg på alle andre måter at jeg faktisk har kommet til at jeg er villig til å leve uten. Vi har også små barn og samarbeider veldig godt om foreldrerollen. Det jeg ikke er villig til å leve uten er nærhet, og han har en tendens til å trekke seg inn i seg selv og glemme alt slikt. Så nå har jeg stilt et ultimatum. Om han vil at jeg skal være trofast mot ham til tross for at han ikke gir meg det ønsker, så må han være med på å snakke gjennom det, og komme til et sted hvor han også har behov for nærhet (det trenger ikke være sex). Ballen er i hans hjørne, han får ta initiativ til å prate eller bestille time til parterapi, for jeg er lei av å mase. Til det skjer anser jeg meg ikke som utro om jeg får dekket mine behov andre steder. Det kommer ikke til å skje noe med det første, jeg blir ikke lett tiltrukket av andre, og jeg er jo gift. Men jeg liker å bare ikke føle mej bunden til en så frustrerende situasjon. 

Anonymkode: 9af49...6e0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Sparkling_Pink skrev:

Jepp, og før overgangsalderen så finnes det også plenty av unnskyldninger;

- PMS, mensen, barnefødsler, små barn

- lavt stoffskifte, stress på jobb, alt er galt

- er for trang, er for vid, kommer ikke av penetrering, er for tjukk, må ha lyset av, må ha tusen komplimenter 

- mannen synes andre damer er pen, mannen kommer ikke med blomster, mannen sier teite ting

- mannen rydder ikke, vasker ikke, ser ikke ut som Brad Pitt bla bla bla

Unnskyldningene er UTALLIGE. Det er aldri deres egen skyld. Alltid noen andre sin skyld. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til det skjer anser jeg meg ikke som utro om jeg får dekket mine behov andre steder.

Du har altså gitt ham beskjed om dette, slik at han evt. kan velge å forlate deg?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sex er så viktig at man er villig til å gjøre barna sine til skilsmissebarn noe som innebærer å se barna sine bare halve tiden og at barna må bo i to forskjellige hjem? Noen burde aldri fått barn.. 

Anonymkode: 1b95f...7ef

EKTESKAPET er så viktig! Funker det ikke så har ingen det bra, heller ikke barna.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Pia Sofia skrev:

EKTESKAPET er så viktig! Funker det ikke så har ingen det bra, heller ikke barna.

Enig,hilsen ei som nettop har dratt 

Anonymkode: 4a85e...54d

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Loff77 skrev:

Enten må du avtale åpent forhold eller skille deg, enkelt og greit spør du meg. 40 år er for tidlig å gi avkall på sex!

Enig. Knuller min digge fyr på nesten 40 år hver dag. Men vi er verken gift eller samboende🤣

Anonymkode: 76694...305

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står om seksuell lyst her, fra nhi:https://nhi.no/sykdommer/kvinne/seksuelle-tema/nedsatt-seksuell-lyst/?page=6

Vi kan lese at problemet er sammensatt og ofte psykososialt. Det trekkes også frem medisiner, rolleforventninger og nok overskudd. 

Så man må nok sette seg ned og tørre snakke om årsaken til redusert lyst. Det vil si at mannen må være villig til å endre seg, og damen må klare å være ærlig. Det er jo en synergieffekt, sex. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som mann så har du eneansvar for at dama fortsatt vil ha sex når forelskelsesperioden har lagt seg? 

Det som er vanskelig med å være mann oppi dette er at vi opplever sex som noe man vil ha fordi man kjenner en betingelsesløs lyst på kvinnen man elsker. Det er trist at kvinner ikke nødvendigvis har denne samme betingelsesløsheten. Det der mannen bare opplever positivitet ved sex, koster det tydeligvis kvinnen noe fra en opparbeidet ”bank“. 

Jeg opplever å føle meg elsket i veldig stor grad når dama tar initiativ til sex og jeg føler meg begjæret fordi jeg er meg og ikke fordi jeg må spille alle kortene riktig for å få meg noe. Man vil jo gjør ting for partner for å gjøre henne glad, ikke med en baktanke om at nå får jeg sikkert pule.

Sex for meg som mann er naturlig, helt lavterskel (nesten når som helst), supergodt, og noe som virkelig lyser opp hverdagen og inspirasjon til livet. Det gjør deg til et bedre og mer lykkelig menneske, og ikke minst økt verdsettelse av partner. Det er like kjipt å høre om hver gang at menn må ha sex for å ha et lykkelig liv mens kvinner må ha et lykkelig liv for å ha sex. Og i tillegg er det mannens ansvar at kvinnen er kåt, noe som er vanskelig for en mann å forstå når man har er så lett for å ville ha sex med sin elskede. Vi har rett og slett vanskelig for å forstå at dette skal være vanskelig når vi selv føler det er så lett.

Jeg forsøker egentlig ikke å legge noe skyld her, trekker bare frem hvordan det oppleves og hvor kjipt de er at vi ikke er likere på dette området. 

De mennene som plutselig ikke vil ha sex i forholdet er det værre med. Det må være et vanskeligere problem å løse er jeg redd.

Endret av Ansagt
Edit
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal si svarene var annerledes i denne tråden enn tråder hvor mannen ikke vil ha sex mer.

Anonymkode: 4fd5a...aba

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan rett og slett ikke holde på en mann om man ikke er villig til å ha sex med ham. Ellers kan han like gjerne flytte sammen med en kompis.

Anonymkode: 46ed7...694

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...