Gå til innhold

Radikale vindmøllemotstandere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

42 minutter siden, Sirkelen skrev:

La oss ihvertfall ikke oppføre oss som mange andre nasjoner har gjort. Ønsker ikke et ødelagt Norge. 

Vi bør absolutt ikke følge nabolandets asylpolitikk, men deres samferdselspolitikk kan vi gjerne følge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sirkelen
14 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Vi bør absolutt ikke følge nabolandets asylpolitikk, men deres samferdselspolitikk kan vi gjerne følge.

Nei, den innvandringspolitikken vil ikke jeg ha heller. Fy faen for et kaos de har skapt der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkelen
3 timer siden, Husholdning1 skrev:

Ehh, nei, de ødelegger ikke naturens integritet. Litt latterlig å måtte skape nye intetsigende begreper for å beskrive en ødeleggelse som ikke er reell.

Alt som brukes i en vindmøllepark er skapt av naturen.

Sistnevnte er en korrekt men intetsigende påstand. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkelen
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

https://naturvernforbundet.no/vindkraft/

Vindkraft

Utbygging av vindkraft innebærer betydelige arealinngrep og store naturødeleggelser. Naturvernforbundet er sterkt imot utbygging av vindkraft i sårbare og verdifulle naturområder.

Nå skjer utbygging av vindkraft i kyst- og fjellområder der konsesjon aldri skulle vært gitt. Regjeringen og energiforvaltningen har i mange tilfeller hatt altfor dårlig faggrunnlag, og resultatet er at vi nå er vitne til at store, inngrepsfrie naturområder ødelegges. Selv om fornybar energi trengs for å fase ut fossil energi, er vi også avhengig av en robust og intakt natur. Naturvernforbundet mener vi ikke kan sette kampen mot klimaendringene og tapet av naturmangfold opp mot hverandre, men at vi må finne løsninger som både stanser klimaendringene og tar vare på naturen.

 

Anonymkode: 857e3...b32

Nettopp. Naturen må vernes mot for mye av denne typen store naturinngrep. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Sirkelen skrev:

Sistnevnte er en korrekt men intetsigende påstand. 

Den er ikke intetsigende. Men korrekt er den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkelen
19 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Den er ikke intetsigende. Men korrekt er den.

Den er intetsigende fordi alt er laget av naturen. Typisk for platthetene du serverer.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Sirkelen skrev:

Den er intetsigende fordi alt er laget av naturen. Typisk for platthetene du serverer.

 

Alt er selvsagt laget av naturen. Det er ikke intetsigende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plasser de i havet? Og ikke midt rett i ansiktet på distrikt-Norge ? 

De setter de jo opp i fugle-reservat hvor de dreper hundrevis av fugler i uken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkelen
Akkurat nå, Husholdning1 skrev:

Alt er selvsagt laget av naturen. Det er ikke intetsigende.

Omtrent like dypsindig som å si at vann er vått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Sirkelen skrev:

Omtrent like dypsindig som å si at vann er vått.

Kanskje. Men å si at vann er vått er heller ikke intetsigende. Det forteller en vesentlig falta om vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkelen
7 timer siden, Husholdning1 skrev:

Kanskje. Men å si at vann er vått er heller ikke intetsigende. Det forteller en vesentlig falta om vann.

Dette var en passende avslutning på denne samtalen. Du får holde deg til dine banale «vesentlige fakta» og overlate ekte vitenskap og fagstoff til mer modne og utdannede mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sirkelen skrev:

Dette var en passende avslutning på denne samtalen. Du får holde deg til dine banale «vesentlige fakta» og overlate ekte vitenskap og fagstoff til mer modne og utdannede mennesker.

Vitenskap som ikke tror at verden ordner opp selv, er feil vitenskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkelen
1 minutt siden, Husholdning1 skrev:

Vitenskap som ikke tror at verden ordner opp selv, er feil vitenskap.

Hva slags faglig autoritet gir deg myndighet til å uttale deg om dette?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Sirkelen skrev:

Hva slags faglig autoritet gir deg myndighet til å uttale deg om dette?  

Min. Dette er en selvfølge. Tåler ikke kloden mennesket, så kvitter den seg med det.

Endret av Husholdning1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkelen
5 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Min. Dette er en selvfølge. Tåler ikke kloden mennesket, så kvitter den seg med det.

Din autoritet er lik null.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Sirkelen skrev:

Din autoritet er lik null.

I din tro, ja.

 Men nå må jeg kjøre til flyplassen, så jeg rekker flyet "mitt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Sirkelen
6 minutter siden, Husholdning1 skrev:

I din tro, ja.

 Men nå må jeg kjøre til flyplassen, så jeg rekker flyet "mitt".

Ha en fin forurensende dag videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

I Sunnhordaland har vi en vindturbinpark på Midtfjellet i Fitjar. Jeg var uforbeholdent for vindkraft inntil denne ble bygget. Det visuelle er som det er, men støyen er helt hinsides. Dette er ikke støy som avtar om natten, når det er lite trafikk langs veien - f.eks. Dette er en jevn støy som foregår hele døgnet. Hadde kommunen anlagt en industripark i samme området ville de som bygget industrien der fått beskjed om at støynivåer i denne størrelsen måtte det lages tiltak mot. Men vindturbinene er "fredet" - er må bare de naboene som bor der finne seg i at det durer.

Derfor er jeg motstander av en ukritisk utbygging av vindturbiner over alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Blondie65 skrev:

I Sunnhordaland har vi en vindturbinpark på Midtfjellet i Fitjar. Jeg var uforbeholdent for vindkraft inntil denne ble bygget. Det visuelle er som det er, men støyen er helt hinsides. Dette er ikke støy som avtar om natten, når det er lite trafikk langs veien - f.eks. Dette er en jevn støy som foregår hele døgnet. Hadde kommunen anlagt en industripark i samme området ville de som bygget industrien der fått beskjed om at støynivåer i denne størrelsen måtte det lages tiltak mot. Men vindturbinene er "fredet" - er må bare de naboene som bor der finne seg i at det durer.

Derfor er jeg motstander av en ukritisk utbygging av vindturbiner over alt.

Hvis det er forstyrrende støy fra en vindpark, så handler det om enten dårlige eller utslitte lagre, eller andre ting i turbinene. De turbinene jeg har vært ved måler under 60 db. Laber bris støyer mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...