Gå til innhold

Går du i nuppete og flekkete klær?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bruker du en genser som har blitt nuppete og har en eller annen flekk på seg eller er det rett i søpla med den med en gang?

Anonymkode: c725d...f1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg går med nuppete og flekkete klær. Men er småbarnsmor, så føler jeg kan skylde flekkene på en av ungene 😅

Anonymkode: ad6cd...641

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste flekker går vel vekk i dagens vaskemaskiner? Foruten klor osv.

Nupper driter jeg i. Hvem bryr seg om en genser er nuppete? Men pleier å la være hvis det er tacosaus nedover hele genseren.

Anonymkode: d806f...e95

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs om det er favorittklær. Klær jeg liker godt får litt ekstra kjærlighet for å forlenge levetiden. Fjerner nupper og flekker, lapper hull osv. Klær jeg ikke føler meg sååå vel går raskere til Fretex dersom de får nupper etc.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det gjør jeg.
Å kaste klær er noe jeg svært sjeldent gjør. Da skal klærne være ubrukelige

Anonymkode: 1253c...4c5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bruker du en genser som har blitt nuppete og har en eller annen flekk på seg eller er det rett i søpla med den med en gang?

Anonymkode: c725d...f1d

Nuppete ja, flekkete kun hjemme. Favoritt t skjorta har fått flekker som ikke gikk bort i vask, men den bruker jeg bare hjemme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Går jeg bare hjemmeså gir jeg blanke pokker i hva slags klær jeg går med...    

Anonymkode: 10dd5...778

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bruker du en genser som har blitt nuppete og har en eller annen flekk på seg eller er det rett i søpla med den med en gang?

Anonymkode: c725d...f1d

Jeg pleier vaske klærne mine om de har fått flekker :ler:

Etter lang tids bruk kan det hende en ulljakke har fått noen nupper. Da tar jeg fram nuppefjerneren min, og så er nuppene borte.

Klær til engangsbruk har jeg ikke.

Anonymkode: d3f57...dd8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lært meg hvilke materialer som nupper fortere enn andre (akryl for eksempel, heeelt grusomt og ikke godt for miljøet), så tar liksom det problemet ved roten. Kjøper heller ull og andre naturmaterialer som jeg opplever at nupper vesentlig mindre. Ellers bruker jeg nuppefjerner, da :) 

Flekker som ikke går bort i vask, og som er på et veldig synlig sted nedgraderer klær til inneklær, eller så går de til tekstilgjenvinning. 

Anonymkode: f2d7e...09f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg liker ikke nuppete klær. Enda mindre flekker. Jeg hater flekker. Når en ser bort fra malingsflekker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innenfor husets fire vegger går jeg med hva som helst.

Anonymkode: cd0cc...88c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flekker vasker jeg bort, og nupper tar jeg bort med nuppefjerner! Kaster plagg bare når de er helt ubrukelige. Hvis de er gode ullgensere o.l så bruker jeg dem hjemme og på tur selv om de er slitt.

Anonymkode: 945fc...fbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja har kastet mange gensere som har blitt nuppete og også klær med flekker som ikke går bort i vask.  Gensere eller jakker i akryl lever bare i et par år før de blir nuppete og stygge. Derfor er slike klær billige, akryl er et drittmateriale. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nuppete klær går jeg med. Enkelte plagg nupper veldig fort og hvis jeg ellers liker plagget så går jeg med det.

Flekkete klær går jeg ikke med. De fleste flekker går bort i vask og klær med malingsflekker på går jeg ikke med annet enn når jeg skal male.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nuppete klær er et ikke-problem, hvem kaster klær på grunn av nupper egentlig? 
 

flekkete klær brukes til prosjekter hjemme, slik som når vi maler huset eller gjør andre ting hvor klærne ikke bør være av de fineste. 

Anonymkode: 53e8d...bee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nuppete klær er et ikke-problem, hvem kaster klær på grunn av nupper egentlig? 
 

flekkete klær brukes til prosjekter hjemme, slik som når vi maler huset eller gjør andre ting hvor klærne ikke bør være av de fineste. 

Anonymkode: 53e8d...bee

Jeg gjør det! Nupper er (nesten) det verste jeg vet og jeg synes det ser utrolig "sjuskete" ut. Første antydning til nupper og det er rett ut! :ler:Nå har jeg med tiden sluttet å kjøpe klær det er grunn til å anta at kommer til å nuppe, for eksempel i akryl eller blandinger av dette. Er jeg i tvil vasker jeg plagget en gang før jeg tar det i bruk og nupper det returnerer jeg det som reklamasjon. 

Mitt forhold til flekker er også anstrengt, men det er uhyre sjelden jeg får flekker på plagg som ikke lar seg vaske bort så det er stort sett ikke noe problem.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det gjør jeg, men bare når jeg er inne i leiligheten min.

Er ikke så nøye hvordan jeg går kledd da. Og bryr meg ikke om genseren eller buksa jeg går med har en flekk på seg. 

 

Men når jeg er ute går jeg aldri med det, da går jeg meg rent og skikkelig tøy. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker nupper, så når jeg går med nuppete klær så har jeg noe å gjøre på viss jeg kjeder meg. Er jo ganske gøy å fjerne nuppene. 

Men når jeg skal være fin på det så går jeg med klær uten nupper. 

Flekkete klær blir bare brukt hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt ambivalent til nupper, før ville jeg ikke bli sett med nupper på genser, men nå har jeg det ca siste året kjøpt 3 nye dyre ullgensre i alpakka/polamyd blanding  og du nupper som bare det! Jeg betalte mellom 1000-1500 pr stk, og trodde jeg da kjøpte gensre jeg kunne ha i år etter år. Bruker litt nuppefjerner, men det skjer nok ofte nå at jeg går ut med nupper på de fine ny gensre mine....ja er skuffet...

Anonymkode: 7b877...e11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...