Gå til innhold

julemiddag på Olympen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, FrankDrebin skrev:

Det var såpass ja, bare det ble betalt for var det greit. xD Ja jeg kan ikke tenke meg at folk gikk dit for å spise. 

Sånn var det.  Men det var ikke enestående for Lompa det, altså.  Mange andre...og "finere" steder praktiserte det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det handler om valg, cafe engebret har 4,5 stjernetegn mens Olympen har 3.5 stjernetegn av anmeldser, og dermed synes jeg ikke det blir verd det med så dårlige anmeldser, og det blir Cafe Engebrett istede da jeg føler det er større sjanse for å få en bra middag.

Anonymkode: 390d9...5e6

Ok. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Guidet Kvinne skrev:

Ok. :) 

Går etter hva folket mener :)

Anonymkode: 390d9...5e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Og hva er poenget med dette?  Komme seg mer ut...?   Kan hende er mange nå langt unna Lompa...eller har andre steder å frekventere. 

Å komme seg mer ut betyr ikke " løp til Lompa for der er det blitt så bra! "   

Men fint at det har blitt et mer akseptert spisested enn det var.  Vi som husker det slik det var har jo bare litt moro av det.

 

 

Jeg husker det fra før oppussingen jeg også, men det er svært lite relevant for tråden. Det har faktisk ingen relevans overhodet, og i alle fall ikke når avsporingen bare fortsetter i det uendelige. 

Ts lurer på om prisen på julemiddag på Lompa er verdt det. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Går etter hva folket mener :)

Anonymkode: 390d9...5e6

Det pleier jeg også å gjøre. Håper det blir bra! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Sånn var det.  Men det var ikke enestående for Lompa det, altså.  Mange andre...og "finere" steder praktiserte det samme.

Nei, skjønner at det var en "greie" på den tiden som mange brukte. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Guidet Kvinne skrev:

Jeg husker det fra før oppussingen jeg også, men det er svært lite relevant for tråden. Det har faktisk ingen relevans overhodet, og i alle fall ikke når avsporingen bare fortsetter i det uendelige. 

Ts lurer på om prisen på julemiddag på Lompa er verdt det. 

Ikke sant, sånn har han holdt på nå i denne og i en annen tråd hvor ts spør etter hvor å ha tradisjonel julebord i Oslo. Når folk har anbefalt bla Olympen, lorrys, Schrøder

Anonymkode: 390d9...5e6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Guidet Kvinne skrev:

Jeg husker det fra før oppussingen jeg også, men det er svært lite relevant for tråden. Det har faktisk ingen relevans overhodet, og i alle fall ikke når avsporingen bare fortsetter i det uendelige. 

Ts lurer på om prisen på julemiddag på Lompa er verdt det. 

Ja, vel.   Beklager avsporing.  Ring mod og få det slettet.   ☺

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Guidet Kvinne skrev:

Det pleier jeg også å gjøre. Håper det blir bra! :) 

Det blir det sikkert, tar gjerne flere forslag;

 

Anonymkode: 390d9...5e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Guidet Kvinne skrev:

Olympen ble pusset opp i 2006. På tide å komme seg litt mer ut? ;) 

Jeg har vært der en del, riktignok noen år siden, og det er hyggelig der, med unntak av enkelte servitører. Jeg har spist julemiddag der noen ganger og har da gått for pinnekjøttet, det har vært godt. Dette har vært i mindre grupper, da, ikke et helt firma. 

Generelt sett er julemiddag, f.eks pinnekjøtt, temmelig stivt priset på alle Oslos restauranter. Jeg synes Olympen er et av de bedre stedene, det er koselig stemning og mulighet til å fortsette litt utover kvelden. 

Olympen er forsatt i vurdering, og Cafe Engebrett har jeg bestilt bord, snakket med begge, virker som jeg har mer tid på Lompa enn C E forhold til å bestille bord :)

Anonymkode: 390d9...5e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.10.2019 den 7.40, Jerry Lee skrev:

Julebord på Lompa?    Aner ikke hvordan det er der nå men mange husker Lompa fra tidligere tider...   :fnise:

:ler: 

Dagens Lompa er ikke den Lompa du og jeg husker fra tidligere tider :ler:

For 2 år siden var kjøkkenet i storform. Hvordan det er i dag har jeg ikke sjekket.

Anonymkode: fab59...d46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Javel.

Anonymkode: 390d9...5e6

Et raskt søk gir deg ganske ferske erfaringer med stedet og maten: 

https://no.tripadvisor.com/Restaurant_Review-g190479-d779088-Reviews-Olympen_Mat_Vinhus_AS-Oslo_Eastern_Norway.html

Lurt å hente inn ferske erfaringer :) 

Synes ikke dette ser galt ut. Kan gjerne spise der kjenner jeg :) 

Endret av Lille-pus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Lille-pus said:

Et raskt søk gir deg ganske ferske erfaringer med stedet og maten: 

Ja

Anonymkode: f56a7...50c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siste anmeldelsene på Yelp angående Lompa er bra, så som flere sier. Viktig å holde seg oppdatert rundt hvordan det er i dag :) 

Ferske erfaringer. 

Anonymkode: 558b8...c72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Siste anmeldelsene på Yelp angående Lompa er bra, så som flere sier. Viktig å holde seg oppdatert rundt hvordan det er i dag :) 

Ferske erfaringer. 

Anonymkode: 558b8...c72

jupp

Anonymkode: 390d9...5e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.10.2019 den 23.02, AnonymBruker skrev:

Telefonene er der fortsatt! Men bare i andre etasje, i "nattklubben".

Anonymkode: dfc51...9cb

Nei det er de ikke.  2. etg er heller ikke Olympen, det er Pigalle. Cocktail-bar med flott uteservering på takterrasse 

Anonymkode: 0ebd3...136

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 10.10.2019 den 23.15, AnonymBruker skrev:

Det handler om valg, cafe engebret har 4,5 stjernetegn mens Olympen har 3.5 stjernetegn av anmeldser, og dermed synes jeg ikke det blir verd det med så dårlige anmeldser, og det blir Cafe Engebrett istede da jeg føler det er større sjanse for å få en bra middag.

Anonymkode: 390d9...5e6

Skulle akkurat skrive at Engebret skiller seg ikke noe særlig prismessig akkurat i julesesongen, men maten er milevis bedre enn de fleste andre i Oslo.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, LittDiva skrev:

Skulle akkurat skrive at Engebret skiller seg ikke noe særlig prismessig akkurat i julesesongen, men maten er milevis bedre enn de fleste andre i Oslo.

Takk

Anonymkode: 390d9...5e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julemat er stort sett dårlig i hele Oslo, gitt det helt opp selv. Engebrets kan være greit.

Jeg er en som spiser ute i Oslo flere ganger i uka, oppdatert på nye steder som prøves. Men når det kommer til "tradisjonsmat" så er det vanskelig å finne noe bra. Pinnekjøtt er som regel helt rævva.

Anonymkode: eed19...88c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...