Gå til innhold

julemiddag på Olympen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Snakker vi julebord?  Når julebord-gjestene inntar restaurantene for fullt, går prisene opp og kvaliteten og service generelt ned dessverre.  Jeg har vært på mange julebord (fordi de ble sponset av arbeidssted), men har sjelden blitt imponert....  Men Akkurat Olympen har jeg ikke vært på da :) 

Anonymkode: 0ebd3...136

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julebord på Lompa?    Aner ikke hvordan det er der nå men mange husker Lompa fra tidligere tider...   :fnise:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Jerry Lee skrev:

Julebord på Lompa?    Aner ikke hvordan det er der nå men mange husker Lompa fra tidligere tider...   :fnise:

Lompa har blitt litt mer anstendig enn den var for 20 år siden. :P 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, FrankDrebin skrev:

Lompa har blitt litt mer anstendig enn den var for 20 år siden. :P 

Er det slutt på telefonene på bordet?

Anonymkode: f4cb6...037

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jeg ikke sikker på, jeg har ikke vært i andre etasje siden de pussa opp. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lompa har blitt nytt for en del år siden. Utrolig fin atmosfære å fantastiske lysekroner 😍 Har ofte hvert der på julebord med jobben. Er absolutt ikke slik det var i gamle dager. Ingen telefoner på bordene 😛 

Men anbefaler å booke bord NÅ. Da det ofte er fullbooket allerede fra disse tider for julebord. 

Anonymkode: 558b8...c72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har spist julemiddag der to ganger og det var helt nydelig. Absolutt verdt det. God stemning og fint lokale. God øl også 

Anonymkode: b11f4...883

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, FrankDrebin skrev:

Lompa har blitt litt mer anstendig enn den var for 20 år siden. :P 

Ja,  jeg har egentlig fått med meg det. 😀

Jeg var der da Lompa var det bruneste og mest innrøykte stamstedet for byens glade gutter og jenter litt opp i årene. Samme speileggsmørbrød ble solgt 3 ganger for ingen spiste men måtte kjøpe for å få lov til å kjøpe øl.   😀

30 år siden.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må se Ann synes det var litt i det dyreste laget..

Anonymkode: f56a7...50c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Jerry Lee skrev:

Ja,  jeg har egentlig fått med meg det. 😀

Jeg var der da Lompa var det bruneste og mest innrøykte stamstedet for byens glade gutter og jenter litt opp i årene. Samme speileggsmørbrød ble solgt 3 ganger for ingen spiste men måtte kjøpe for å få lov til å kjøpe øl.   😀

30 år siden.

Det var skikkelig brunt der ja, det var det fortsatt da jeg var der en tur på midten av 90-tallet, de hadde heldigvis fjernet spiseplikten (den forsvant vel i god tid før jeg ble gammel nok til å gå ut og svinge beger), men det var fortsatt brunt så det holdt. :P Haha, gjenbruk er tingen. :fnise: 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Telefonene er der fortsatt! Men bare i andre etasje, i "nattklubben".

Anonymkode: dfc51...9cb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, FrankDrebin skrev:

Det var skikkelig brunt der ja, det var det fortsatt da jeg var der en tur på midten av 90-tallet, de hadde heldigvis fjernet spiseplikten (den forsvant vel i god tid før jeg ble gammel nok til å gå ut og svinge beger), men det var fortsatt brunt så det holdt. :P Haha, gjenbruk er tingen. :fnise: 

Jeg kjøpte speileggsmørbrød og den forsofne bak disken satte det foran meg og spurte...ska'rru eta'n?  

Nei, sa jeg.    Vips så var det tilbake på utstilling.   Og ølet druknet vi i...  

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olympen ble pusset opp i 2006. På tide å komme seg litt mer ut? ;) 

Jeg har vært der en del, riktignok noen år siden, og det er hyggelig der, med unntak av enkelte servitører. Jeg har spist julemiddag der noen ganger og har da gått for pinnekjøttet, det har vært godt. Dette har vært i mindre grupper, da, ikke et helt firma. 

Generelt sett er julemiddag, f.eks pinnekjøtt, temmelig stivt priset på alle Oslos restauranter. Jeg synes Olympen er et av de bedre stedene, det er koselig stemning og mulighet til å fortsette litt utover kvelden. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Jerry Lee skrev:

Jeg kjøpte speileggsmørbrød og den forsofne bak disken satte det foran meg og spurte...ska'rru eta'n?  

Nei, sa jeg.    Vips så var det tilbake på utstilling.   Og ølet druknet vi i...  

Det var såpass ja, bare det ble betalt for var det greit. xD Ja jeg kan ikke tenke meg at folk gikk dit for å spise. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg må se Ann synes det var litt i det dyreste laget..

Anonymkode: f56a7...50c

De fleste stedene (alle) i Oslo tar seg veldig godt betalt for julemiddag i julebordsesongen. Jeg tror ikke Olympen skiller seg så negativt ut i så måte, men det finnes det sikkert oversikter over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Guidet Kvinne skrev:

Olympen ble pusset opp i 2006. På tide å komme seg litt mer ut? 

Og hva er poenget med dette?  Komme seg mer ut...?   Kan hende er mange nå langt unna Lompa...eller har andre steder å frekventere. 

Å komme seg mer ut betyr ikke " løp til Lompa for der er det blitt så bra! "   

Men fint at det har blitt et mer akseptert spisested enn det var.  Vi som husker det slik det var har jo bare litt moro av det.

 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Guidet Kvinne skrev:

De fleste stedene (alle) i Oslo tar seg veldig godt betalt for julemiddag i julebordsesongen. Jeg tror ikke Olympen skiller seg så negativt ut i så måte, men det finnes det sikkert oversikter over. 

Det handler om valg, cafe engebret har 4,5 stjernetegn mens Olympen har 3.5 stjernetegn av anmeldser, og dermed synes jeg ikke det blir verd det med så dårlige anmeldser, og det blir Cafe Engebrett istede da jeg føler det er større sjanse for å få en bra middag.

Anonymkode: 390d9...5e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...