Gå til innhold

meg mot bygda

Fremhevede innlegg

Skrevet

hei

jeg må si meg enig med mange andre i forume her, det er ikke innholdet i forumet men måten det blir presantert for, og jeg skjønner ikke hvorfor hun ble sint ofr og bli meldt til barnevernet vis hun liker de folka, jeg syns hun skulle meldt seg selv, når det gjelder demonstrasjonen så mener jeg det er feil vis det ikke er noe som angår barna vil ha stor innvirkning på barna er vikjtig for barna må gjøres for barna da syns jeg barna skal vises men jeg syns de må forklares va de er med på og jeg tror det går for hennes sønn er over fire år og jeg syns foreldrene skal innformeres, men det kan hende at far var informert

hilsen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ofte nissen følger med på lasset når en flytter.

Fagfolk som bor på bygda er vel også alle forskjellige. Noen gode- noen dårlige. Jeg synes du høres litt "hard" ut; sint kanskje. Jeg tviler litt på at hele verden er ute etter akkurat deg. Hvis det er slik det er, har du mye å beskytte deg mot.

Jeg tenker; enten er du paranoid, eller så har du dårlig samvittighet for noe.

Tar hele verden feil er det din oppgave å motbevise dem, men jeg tror ikke du gjør det ved å være så fiendtlig som du høres ut i disse innleggene. Det å være sint plager egentlig bare deg sjøl og fører ingen vei hen. Det kan hende det er vanskelig for de som prøver å hjelpe deg (eller barna dine) å snakke til en sint vegg.

Samarbeid krever tross alt to parter.

Ønsker deg lykke til!

Skrevet
Sitat slettet. Hege

... er slike kommentarer som kan vise at man har lett for å komme i konflikt... Når man skriver slik til ukjente, hva gjør man med kjente da...

Følgelig forsvinner en god del sympati.

Skrevet

Dessuten liker jeg ikke å krangle

merkelig at det stort sett det du gjør i disse trådene da ;)

Gjest meg mot bygda
Skrevet

Det er ganske merkelig....

Jeg har pratet med endel fagfolk og private om dette, og ingen av de har noen gang stilt seg tvilende til meg som person, eller ikke støttet meg. Det er bare her inne man blir møtt med slike holdninger.

Gjest Madeline
Skrevet
Det er ganske merkelig....

Jeg har pratet med endel fagfolk og private om dette, og ingen av de har noen gang stilt seg tvilende til meg som person, eller ikke støttet meg. Det er bare her inne man blir møtt med slike holdninger.

Nå er ikke jeg helt med her. Er ikke alle mot deg da? Nå har plutselig både fagfolkene og privatpersoner støttet deg og vi som er på KG er imot deg.

Skrevet

Tråden er ryddet, prøv å unngå personangrep.

Liv - moderator

Gjest meg mot bygda
Skrevet

Ok da, jeg skal slutte å skrive innlegg her.

Nå er livet nemlig bare fryd og gammen. Jeg har vunnet over disse etatene, fått toppjobben(med millionlønn), funnet meg en snill mann, fått flere barn, stasjonsvogn, stor villa på beste vestkant, hund og tre kaniner.

Og jeg kan ikke fatte og begripe all denne sytingen dere bedriver..

Gjest Lloyd
Skrevet
Ok da, jeg skal slutte å skrive innlegg her.

Nå er livet nemlig bare fryd og gammen. Jeg har vunnet over disse etatene, fått toppjobben(med millionlønn), funnet meg en snill mann, fått flere barn, stasjonsvogn, stor villa på beste vestkant, hund og tre kaniner.

Og jeg kan ikke fatte og begripe all denne sytingen dere bedriver..

Nå er det faktisk noen som forsøker å stille deg spørsmål og hjelpe deg, men du er så opptatt av å diskutere med de du blir provosert av at du ikke enser de andre. Den beste måten å ikke bli plaget er å overse de som plager...

Du har ikke svart på mange av spørsmålene som har dukket opp. Vi som ikke er helt inn i hva som har skjedd kunne godt trengt en forklaring. Det at du sier at alle er imot deg uten å gå nærmere inn på ting gjør det vanskelig for oss å hjelpe til.

Dessuten sier du at ALLE i bygda er mot deg, men senere ramser du opp flere som er på din side..? Er det rart vi betviler historien din?

Hvis du gjør et forsøk på å forklare uten å bli så hissig vil ikke svarene bli så negative heller. Når den eneste siden vi ser av deg er holdninger som "du er jammen ikke glup" og "dere syter og klager hele tiden" så må du regne med at vi ikke stiller oss så positive til deg.

Skrevet

Jeg vil gjerne spørre "meg mot bygda"; hvilken respons ønsker du egentlig på ditt innlegg? Hvorfor fortsetter du å skrive inn her, hvis ingen skjønner deg? Hvem er det du prøver å overbevise?

jeg synes det virker som svaret blir galt uansett. Du virker ikke spesiellt åpen for å forandre NOE med deg selv. Får en assosiasjon med kjerringa mot stømmen. "klippe, klippe, klippeeeeeee................!!!!" (Husker ellers ikke så godt den historien:)

Ja,ja. Får håpe du finner en løsning på det.

Det virker i alle fall ikke som det er noen her som kan hjelpe deg. Situasjonen virker svart og dyster........

Hilsen "ei som ikke er så særlig glup" :wink:

Gjest meg mot bygda
Skrevet
Nå er det faktisk noen som forsøker å stille deg spørsmål og hjelpe deg, men du er så opptatt av å diskutere med de du blir provosert av at du ikke enser de andre. Den beste måten å ikke bli plaget er å overse de som plager...

Du har ikke svart på mange av spørsmålene som har dukket opp. Vi som ikke er helt inn i hva som har skjedd kunne godt trengt en forklaring. Det at du sier at alle er imot deg uten å gå nærmere inn på ting gjør det vanskelig for oss å hjelpe til.

Dessuten sier du at ALLE i bygda er mot deg, men senere ramser du opp flere som er på din side..? Er det rart vi betviler historien din?

Jeg har jo fortalt at jeg har flyttet. Beklager at jeg ikke sa at dette var folk som ikke bodde i bygda, men trodde dere kanskje skjønte det....

Hvis du gjør et forsøk på å forklare uten å bli så hissig vil ikke svarene bli så negative heller. Når den eneste siden vi ser av deg er holdninger som "du er jammen ikke glup" og "dere syter og klager hele tiden" så må du regne med at vi ikke stiller oss så positive til deg.

Men jeg skal visst tåle innlegg som insinuerer at jeg ikke er vel bevart..og så dukker det opp flere innlegg som støtter opp om slike holdninger til meg.

Og ærlig talt, det er ikke ofte JEG har sagt at dere her inne syter og klager, det er jo jeg som hele tiden får høre det fra dere....

Gjest meg mot bygda
Skrevet
Jeg vil gjerne spørre "meg mot bygda"; hvilken respons ønsker du egentlig på ditt innlegg? Hvorfor fortsetter du å skrive inn her, hvis ingen skjønner deg? Hvem er det du prøver å overbevise?

jeg synes det virker som svaret blir galt uansett. Du virker ikke spesiellt åpen for å forandre NOE med deg selv. Får en assosiasjon med kjerringa mot stømmen. "klippe, klippe, klippeeeeeee................!!!!" (Husker ellers ikke så godt den historien:)

Ja,ja. Får håpe du finner en løsning på det.

Det virker i alle fall ikke som det er noen her som kan hjelpe deg. Situasjonen virker svart og dyster........

Hilsen "ei som ikke er så særlig glup" :wink:

Men hva er det jeg skal forandre ved meg selv da? Forklar meg det!

Skal jeg slutte å spørre fagfolk hvilke problemer mine barn har? Skal jeg bare godta at barnehagen tar medbarna på demonstrasjoner uten å informere foreldrene? Skal jeg bare godta at man ikke får innsyn i saksdok. uten hjemmel og uten opplysning om klageadgang? Skal jeg bare godta et samliv med en mann som nekter å hjelpe meg når jeg er syk?

Skal jeg bare bo i ei lita bygd uten jobbmuligheter eller nettverk?

Virker situasjoen svart og dyster?? Tror neppe du har lest hva jeg skriver. Og jeg har faktisk klart meg utmerket alene, og til og med vunnet flere saker. Skjønner ikke hvorfor dere tolker meg så negativt....

Deler slettet. Hege (admin)

Gjest Lloyd
Skrevet

Da lurer jeg på en ting:

Hva er ditt formål med disse innleggene?

Ønsker du å svartmale en bygd/alle bygder? Få ut frustrasjon? Få bekreftelse på at du har rett?

Det er kjempefint at du nå har flyttet og at ting er på rett kjøl. Jeg tror det beste for deg er å legge denne opplevelsen bak deg. Det virker som om du dveler ved ting som har skjedd, og det er vel ikke det beste? Se fremover, og tenk på det positive som har hendt i livet ditt, ikke bare det negative! (Og når du leser svar på innlegg, så fokuser på de positive, ikke de negative! :wink: )

Lykke til videre! Gratulerer med flyttingen!

Gjest meg mot bygda
Skrevet

Jeg håper da folk ikke tror at dette er det eneste som har skjedd/skjer i livet mitt. Skal jeg være litt stygg så ser jeg ingen grunn for å involvere dere i resten av mitt liv, bortsett fra dette..og grunnen til at jeg nevner dette her inne er rett og slett fordi jeg alltid har blitt møtt med stor skepsis her inne, og jeg har ofte fått stilt diverse diagnoser om meg selv, f.eks at jeg er paranoid.

Og selv om jeg nå fokuserer på det positive så er jeg ikke ferdig med saken. Det gjenstår også utrolig mye, og jeg vet jeg står foran lange kamper. Jeg gir meg ikke før jeg har fått "oppreisning" og vist at jeg har rett......!!!

Skrevet

Tråden er ryddet Remyline Moderator

Skrevet

Jeg vet ikke hva du har gjennomgått. Jeg har ikke gått i dine sko. Jeg tolker deg ut fra det du skriver, og får en negativ innstilling til deg fordi det virker som du du er svært negativ og ønsker deg sympati. Sympati hjelper sjelden alene.

Kanskje du må stoppe opp og trekke pusten. Begrave stridsøksa. Kanskje du oppdager at de ikke er alle som vil deg vondt. Man får oftest tilbake samme signalene som en sender ut. Den verden man ser på utsiden, er ofte ett speilbilde av hvordan man føler seg på innsiden. Verden ønsker kanskje å se deg, og ikke bare all aggresjonen din?

Skrevet

Men hva er det jeg skal forandre ved meg selv da? Forklar meg det!

Skal jeg slutte å spørre fagfolk hvilke problemer mine barn har? Skal jeg bare godta at barnehagen tar medbarna på demonstrasjoner uten å informere foreldrene? Skal jeg bare godta at man ikke får innsyn i saksdok. uten hjemmel og uten opplysning om klageadgang? Skal jeg bare godta et samliv med en mann som nekter å hjelpe meg når jeg er syk?

Skal jeg bare bo i ei lita bygd uten jobbmuligheter eller nettverk?

Virker situasjoen svart og dyster?? Tror neppe du har lest hva jeg skriver. Og jeg har faktisk klart meg utmerket alene, og til og med vunnet flere saker. Skjønner ikke hvorfor dere tolker meg så negativt....

hei

har han nektet og hjelpe deg når du er syk og nå, deter vel slike ting man bør ta opp og ikke bre gå når det er forelderen til barnet sitt, et samliv er litt mer en bare krangel det handler og om og vere glad i hverandre og respektere hverandre, ognår det gjelder utdanelsen du sa jo at med den utdannelsen du tok så var det jobmuligheter men du var ikke sikker på om du ville ha det, hva med og prøve om du hadde fått det da hadde du fått nettverk, jeg syns du virker veldig egnerådig, og nei du skal selvsagt ikke godta at de drar på demonstrasjon med gutten din uten og si i fra eller at de ikke skal gi den den inforamsjonen du skal, men like vel er det feil og straffe gutten for det vis de prøver og hjelpe han der og han har kontakt med faren sin der og du har jo latt han bo delt omsorg da burde du opprettholdt det hva skal han forstå av det, og du sa du ikke hadde flyttet mer en en gang, vel du sa før at du flyttet tilbake til bygda da må du vel ha flyttet før du virker ikke særlig stabil,

og nå virker det som han blir holdt tilbake ver det noe serlig lurt jeg syns du burde tenkt gjennom ting

hilsen

Gjest meg mot bygda
Skrevet

Tule:

Om de ønsker å hjelpe mitt barn, og jeg faktisk godtar det, så bør en vel ikke bli meldt til bv fordi en ber om dokumentasjon på problemene, og hva disse problemene består i pr.dags dato, og hva som evt. kan skje om problemene ikke blir løst her og nå....eller få høre at jeg anklager de når jeg stiller spørsmål. Eller fordi det skaper så uhorvelig mye pes for de å svare.

Eller setter de bare i gang tiltak for å "hevne" seg på meg..?? Det er jo ikke akkurat proposjonalitet mellom "klagene" da; jeg klager og får endret retningslinjene for informasjon fra barnehage til foreldrene, de klager på meg, og jeg står i fare får å miste mine barn....

Jeg synes det er helt utrolig skremmende det jeg har opplevd. Føler meg total maktesløs...

Gjest meg mot bygda
Skrevet
Jeg vet ikke hva du har gjennomgått. Jeg har ikke gått i dine sko. Jeg tolker deg ut fra det du skriver, og får en negativ innstilling til deg fordi det virker som du du er svært negativ og ønsker deg sympati. Sympati hjelper sjelden alene.

Kanskje du må stoppe opp og trekke pusten. Begrave stridsøksa. Kanskje du oppdager at de ikke er alle som vil deg vondt. Man får oftest tilbake samme signalene som en sender ut. Den verden man ser på utsiden, er ofte ett speilbilde av hvordan man føler seg på innsiden. Verden ønsker kanskje å se deg, og ikke bare all aggresjonen din?

Men når "verden" består av noen få innbyggere i ei lita bygd så får man jo sjelden tid til å trekke pusten..

Er redd for at det kan ha noe med å få tilbake det en sender ut ja....men det er noe med proposjonaliteten i dette da. Det er liksom litt forskjell på å klage og få endret retnignslinjene for informasjon fra barnehage til foreldrene, og det å melde foreldre til bv og ønske at de blir fratatt omsorgen...

Skrevet

Jeg har aldri møtt deg eller snakket med deg, for alt hva jeg vet kan du være verdens beste mor, men som sagt jeg tror ikke disse instansene du nevner har tatt sin avgjørelse ut av det blå.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...