Lillesøster Skrevet 21. mai 2005 #21 Skrevet 21. mai 2005 Fordi dette har gått sånn inn på meg, det har vært helt jævlig. Og også fordi jeg ikke bare måtte kjempe mot min eks og eks-svigerfamilie, men også mot alle andre i den lille bygda...det har vært forferdelig tungt. Dessuten er det ikke samme problemstilling. Jeg sier jo at jeg har risikert en del, og ikke minst hatt mange dårlige opplevelser, men at noe av det jeg har gjort vil komme andre innflyttere til gode! Har du noen som hjelper deg i din sak? Noen offentlig ansatte?
LilleBille Skrevet 21. mai 2005 #22 Skrevet 21. mai 2005 Jeg sier jo at jeg har risikert en del' date=' og ikke minst hatt mange dårlige opplevelser, men at noe av det jeg har gjort vil komme andre innflyttere til gode![/quote'] ... som det at hvis alle rotter seg sammen - så klarer "bygda" å til slutt å få "innfytterne" til å flytte?
Gjest meg mot bygda Skrevet 21. mai 2005 #23 Skrevet 21. mai 2005 Jeg har gjort kommunen oppmerksom på at ikke alle innflyttere får informasjon via rykter på bygda, og at ikke alle(innflyttere) i ei bygd har samme mening, og bedt de om å skjerpe praksisen! Derfor har de nå innført nye rutiner for dette.
Gjest meg mot bygda Skrevet 21. mai 2005 #24 Skrevet 21. mai 2005 Har du noen som hjelper deg i din sak? Noen offentlig ansatte? Nei, det er meg mot røkla.....!!
Gjest Kiff Skrevet 21. mai 2005 #25 Skrevet 21. mai 2005 Er du imot alle bygder, eller er det denne ene som du har hatt en negativ opplevelse med? Personlig kjenner jeg flere som har flyttet til en bygd og er veldig fornøyd. Både med velkomst og med hvor god kontakt de får med barnehageansatte ++ (i forhold til store steder.) Det er selvfølgelig leit at du har vært gjennom en opplevelse som har virket så negativt på deg, men om du er den samme gjesten som har vært her tidligere så virker det som om du ikke har vært veldig interessert i å forsøke å løse det uten å krangle. (Legg merke til at jeg skriver virker som, ikke at det helt sikkert er sånn) Jeg vet ikke hva konflikten har gått ut på, men det er en tøff avgjørelse å blande inn barnevernet i et barns liv, og jeg tror at barnehagen har tenke nøye over det før de har tatt avgjørelsen. Om du mener at de ter ubegrunnet så trenger du ikke være bekymret ovenfor barnevernet. Lykke til med det nye livet ditt, og jeg håper du klarer å legge denne perioden i livet ditt bak deg og starte på ny frisk!
Brunhilde Skrevet 21. mai 2005 #26 Skrevet 21. mai 2005 Hva i all verdens land og rike er det de har innført nye rutiner for? Å ønske innflyttere velkommen, eller noe helt annet? Nå mistet jeg helt sammenhengen her. Vet du, "meg mot bygda", jeg tror du vil oppleve noe av det samme uansett hvor du bor. Du kjenner kanskje uttrykket "when i Rome, do as the Romans"? Det er noe i det, ser du!
Gjest LoisLane Skrevet 21. mai 2005 #27 Skrevet 21. mai 2005 Først får man innført nye retningslinjer i kommunen for informasjon til foreldrene fra barnehage. Deretter risikerer man å miste omsorgsretten til sine barn, fordi barnehagen mener man er en slik dårlig omsorgsperson. Jaja, lykke til nye innflyttere. Jeg har risikert mye for dere! Hva vil du egentlig med dette innlegget?
Gjest Lei debatten Skrevet 23. mai 2005 #28 Skrevet 23. mai 2005 Dessuten har jeg flyttet og begynt et nytt liv!Næh, har du flyttet? Det kan da ikke være tilfellet??? Du har jo tidligere blitt rådet til dette et par hundre ganger her inne, og hevdet at det ikke har vært noe alternativ å flytte.... Så viser det seg altså i ettertid at det var mulig alikevel ja :-)
Tule Skrevet 24. mai 2005 #30 Skrevet 24. mai 2005 hei vis du har flyttetså er vel saken overført til et annet sted, eller har du ikke tatt med deg ungen etter som du sier det er snakk om og besøke deg, tenker du da på at han kanksje savner deg, du kunne kanskje ventet med og flyttet til du hadde fått han med deg og hva med kontakten med far vis du tar han med deg, jeg syns deter rart de kan si at det er bra du har flyttet, jeg syns det er egoistisk det viser at du bare tenker på deg selv hilsen
Mathias Skrevet 25. mai 2005 #31 Skrevet 25. mai 2005 mm... Ofte er det grunner til at INGEN andre bidrar positivt også.. Når man har ALLE mot seg er det ofte ikke bare en side som gjør feil.
Tule Skrevet 26. mai 2005 #32 Skrevet 26. mai 2005 mm... Ofte er det grunner til at INGEN andre bidrar positivt også.. Når man har ALLE mot seg er det ofte ikke bare en side som gjør feil. hei det er det jeg har tenkt også hilsen
Gjest meg mot bygda Skrevet 28. mai 2005 #34 Skrevet 28. mai 2005 mm... Ofte er det grunner til at INGEN andre bidrar positivt også.. Når man har ALLE mot seg er det ofte ikke bare en side som gjør feil. Hei du! Har du lust til å høre hvem jeg har noe positivt å si om; jeg har nemlig ikke bare ALLE mot meg, det bare virker slik siden jeg kun nevner de. Jeg kan si noe positivt om barnevernet, trygdekontoret, om helsepersonell..disse er vel de jeg har hatt mest kontakt med. Men jeg har holdt meg langt unna de fleste andre folka, da svigermor sa at jeg spredte rykter på bygda, enda jeg ikke hadde pratet med en sjel der bortsett fra de med taushetsplikt da. selv er hun jo venninne med selveste NTB i bygda. Deler slettet. Hege (admin)
Gjest meg mot bygda Skrevet 28. mai 2005 #35 Skrevet 28. mai 2005 Hei moderatorer..nå har jeg brukt noen fæle ord mot noen her så nå må dere stenge dennne tråden.
Gjest meg mot bygda Skrevet 28. mai 2005 #36 Skrevet 28. mai 2005 Når jeg har gjentatt saken 1000 ganger så bør den vel være troverdig....dessuten har ejg min utdanning og jobb å tenke på. Det vil slå negativt ut for meg om jeg skulle lyve om noe sånt.
Gjest meg mot bygda Skrevet 28. mai 2005 #37 Skrevet 28. mai 2005 Jeg kan også nevne at jeg har fått støtte fra Barneombudet i at det var uheldig å bruke barna i demonstrajoner.
Gjest Embla s Skrevet 28. mai 2005 #38 Skrevet 28. mai 2005 Enig med deg i at det ikke er gunstig at noen bruker barn i demonstrasjoner uten at foreldrene har gitt samtykke! Det tror jeg mange er enig med deg i. Det som gjør tråden din vanskelig, er at det er vanskelig å få tak i hva du mener og hva du er forbannet for. Det virker som om det er mange ting du er sint for, og det er rett og slett vanskelig å holde tritt med deg. Det kan godt hende at du hadde fått mer støtte her inne hvis du hadde lagt fram problemene på en mer strukturert måte
Gjest LoisLane Skrevet 28. mai 2005 #39 Skrevet 28. mai 2005 Jeg spør igjen: Hva vil du med denne tråden? Vi har jo før hørt hvor vanskelig det er for deg i denne bygda, og at du har hatt helt rett i en del av anklagene om feilbehandling o.l. Ser ikke at det kommer noe nytt her. Vil du advare folk mot å bo på bygda generelt? Vil du advare folk mot denne spesielle bygda? Vil du få folk til å synes synd på deg? Vil du få folk til å synes at du er tøff? Eller er du ute etter støtte og anerkjennelse fra KG'ere? Jeg bare lurer.
Gjest 666 Skrevet 28. mai 2005 #40 Skrevet 28. mai 2005 Når jeg har gjentatt saken 1000 ganger så bør den vel være troverdig....dessuten har ejg min utdanning og jobb å tenke på. Det vil slå negativt ut for meg om jeg skulle lyve om noe sånt. Og det blir mindre troverdig for hver av de 1000 gangene. Hva vil du egentlig med dette her? Du starter dønn like tråder igjen og igjen og igjen mens du lener deg tilbake og nyter oppstyret.
Fremhevede innlegg