AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #41 Skrevet 3. oktober 2019 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er heller sjeldent, dessverre. De fleste kvinner har dalende lyst i forkant av overgangsalderen, og mange mister den helt når de er gjennom. I min venninnegjeng på ca 12-13 kvinner, har samtlige vært gjennom overgangsalderen eller er midt i den og samtlige har mistet lysten. Et par stk har prøvd tilskudd, men de er skeptiske grunnet bivirkninger/fare for kreft. Nei, dessverre, det er FÅ som får økt lys etter overgangsalder, jeg er veldig uenig med deg her. Kan du vise til forskning/artikler rundt dette? Ja, jeg vet hvordan dette er, og det kan være svært tøft for mannen. Jeg forstår deg. Det er kanskje ikke noen trøst å vite at dere er mange menn som har det slik? Og når man ser på hvor mange menn som er utro, så er det påfallende mange med koner som er 50-55 som er det...kan det ha sammenheng med overgangsalderen? Du sier at du vurderer gå- og det tenker du helt seriøst? Så synd at det man må gå så drastisk til verks, men vet du, jeg forstår det. Lykke til. Anonymkode: ffc77...566 Hyggelig å se et reflektert og fornuftig innlegg om saken. Ja, det vurderes seriøst å bryte ut av forholdet. Det høres sikkert drastisk ut, men heller det enn å være utro. Det gavner ingen av oss. Så kan man sikkert argumentere for at det ikke blir mer sex av å være singel, men da slipper en i alle fall daglig å føle på den sårheten og frustrasjonen det er å leve sammen med en partner som ikke lenger har lyst på deg. Som unngår intimiteten og nærheten sex innebærer. Det gjør noe med deg over tid. Anonymkode: 9aa2e...118
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #42 Skrevet 3. oktober 2019 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hyggelig å se et reflektert og fornuftig innlegg om saken. Ja, det vurderes seriøst å bryte ut av forholdet. Det høres sikkert drastisk ut, men heller det enn å være utro. Det gavner ingen av oss. Så kan man sikkert argumentere for at det ikke blir mer sex av å være singel, men da slipper en i alle fall daglig å føle på den sårheten og frustrasjonen det er å leve sammen med en partner som ikke lenger har lyst på deg. Som unngår intimiteten og nærheten sex innebærer. Det gjør noe med deg over tid. Anonymkode: 9aa2e...118 Takk. Ja jeg syns, på mange måter, du gjør det eneste rette. Du velger å gå før du er utro. Det står det respekt av. Jeg nevner disse venninnene mine. De er eldre enn meg og jeg lytter til deres erfaringer og må innrømme jeg gruer meg til denne tiden kommer. Jeg er "bare" 45 og kjenner ikke på dette enda, sexlysten er intakt. Jeg har dessverre falt for en gift mann, som har en kone midt i overgangsalderen. Han sliter med det samme som deg, men gjør også som deg, velger å ikke være utro. Det står det respekt av, men jeg ser en mann som er ekstremt (!) seksuelt frustrert, han ber meg om å dele fantasier, han ønsker å snakke om sex med meg, og mest sannsynlig får han utløp for sin frustrasjon på den måten....men jeg får så vondt av ham. Jeg kommer heller aldri til å være tilgjengelig for at han skal være (fysisk) utro mot sin kone, da får han finne guts til å forlate henne først....Men jeg sier bare at jeg ser at det er mange menn som virkelig lider under dette at konene mister lyst. Og jeg tror dessverre, ut fra det jeg hører fra mine venner, at noen av disse kvinnene, når de først har sex med mannen, så er det av plikt...og pliktsex...vel det blir ikke mye lidenskapelig. Dessverre. Igjen, jeg forstår deg, og blir du singel, jo så har du alle muligheter. Jeg vet ikke hvor gammel du er, men det er garantert flere enn meg, på min alder, som liker litt eldre menn. han jeg har dette merkelige forholdet til,er 60. Ønsker deg alt godt! ❤️ Anonymkode: ffc77...566 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #43 Skrevet 3. oktober 2019 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hyggelig å se et reflektert og fornuftig innlegg om saken. Ja, det vurderes seriøst å bryte ut av forholdet. Det høres sikkert drastisk ut, men heller det enn å være utro. Det gavner ingen av oss. Så kan man sikkert argumentere for at det ikke blir mer sex av å være singel, men da slipper en i alle fall daglig å føle på den sårheten og frustrasjonen det er å leve sammen med en partner som ikke lenger har lyst på deg. Som unngår intimiteten og nærheten sex innebærer. Det gjør noe med deg over tid. Anonymkode: 9aa2e...118 Eksakte ord som min venn bruker om sitt sexløse ekteskap. Kan du prøve forklare meg, slik du opplever det, hva det gjør med deg? Det å oppleve at intimitet, nærhet, sex forsvinner...? Anonymkode: ffc77...566
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #44 Skrevet 3. oktober 2019 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er heller sjeldent, dessverre. De fleste kvinner har dalende lyst i forkant av overgangsalderen, og mange mister den helt når de er gjennom. I min venninnegjeng på ca 12-13 kvinner, har samtlige vært gjennom overgangsalderen eller er midt i den og samtlige har mistet lysten. Et par stk har prøvd tilskudd, men de er skeptiske grunnet bivirkninger/fare for kreft. Nei, dessverre, det er FÅ som får økt lys etter overgangsalder, jeg er veldig uenig med deg her. Kan du vise til forskning/artikler rundt dette? Det du skriver, stemmer ikke for befolkningen som helhet. Så det er like gjerne du som må finne forskning om dette, i stedet for bare «venninnegjengen». Da ser du at du ikke vil finne det. Det er vel noe sånn som 50/50, hvor noen sliter, mens andre får ØKT LYST OG GLEDE etter overgangsalderen. Jeg personlig, tror at «overgangsalderen» ofte er en evfemisme for at man er lei gubben sin, rett og slett, og nå har man en gyllen mulighet til å slippe unna. Anonymkode: 2aa4c...727 1
Trolltunge Skrevet 3. oktober 2019 #45 Skrevet 3. oktober 2019 På 2.10.2019 den 20.07, AnonymBruker skrev: Hvorfor? Hvis noen klapper til deg eller sier stygge ting til deg, vil du da også sette deg ned og ta en prat om hvorfor, og om det er noe dere kan gjøre med problemet? Det å nekte sex er mishandling. Man skal rett og slett ikke finne seg i det, bøye seg for det, tåle det eller forstå seg i hjel på det. Man skal ikke finne seg i det. Anonymkode: 2aa4c...727 Beklager at jeg har oversett denne, og takk for en god latter. Nei jeg hadde ikke satt meg ned og prater om det om noen klappet til meg, med mindre det var mitt eget barn som gjorde noe slikt, men generelt... ja jeg tenker at det er bedre å forsøke å løse ting enn å være så urimelig krenket over noe som trolig kan løses. Enten ved at man finner ut årsaken og sammen gjør noe med det, eller ved at man finner ut at det ikke kan løses sammen, og at man velger å bryte forholdet. Jeg er forsåvidt enig i at sex er noe man bør kunne forvente i et forhold, men nei jeg hadde ikke blitt så urimelig krenket at jeg ropte mishandling dersom det var sex sjelden/aldri. Jeg hadde ønsket å vite årsaken, så jeg kunne vurdere om det var mulig å endre dette eller ikke, og tatt en voksen avgjørelse ut fra det. Nå er jeg kvinne da, men nei jeg hadde ikke krevd sex med en som ikke ville ha sex, ved å hevde at jeg ble mishandlet uten, for tvungen sex er voldtekt der jeg vokste opp. Jeg bryr meg dessuten om min partner, så jeg ville gjerne ha visst om det var et fysisk problem, et psykisk problem eller et følelsesmessig problem bak det at sex mellom oss hadde opphørt. Jeg hadde ikke gått ut fra at min partner, som jeg elsker, er en forbanna egoistisk drittsekk som gjorde dette mot meg for å være slem. For å mishandle meg. Selv om det skulle vise seg å være årsaker som jeg ikke likte har jeg nok respekt for min partner til å ta ting på sivilisert måte, og være villig til å bidra til løsning selv, om det var noe jeg kunne gjøre. For jeg er heller ingen forbanna egoistisk drittsekk som står og hyler på mine krav, uten å bry meg om partners opplevelse av situasjonen. Å prate om ting er ikke å finne seg i, det er å forsøke å finne en løsning. Såpass voksen bør man være i et forhold at man forsøker det. Iallefall før man skriker om mishandling, og iallefall før man krever å få voldta noen. Voldtekt er definitivt mishandling. 2
HalldirV2 Skrevet 3. oktober 2019 #46 Skrevet 3. oktober 2019 På 2.10.2019 den 19.56, isw skrev: Jeg er vokst opp med en far som kom med trusler i fylla og truet med å «sette oss på gata» hvis ikke mamma hadde sex med han. Så jeg er kanskje litt forutinntatt her. Uansett mener jeg følgende: 1. Det er ikke kvinnens plikt å ha sex med mannen hvis hun ikke har lyst. 2. Det er mer i livet og i et forhold enn sex 3. At kvinnen ikke har lyst har så godt som alltid en grunn. Jeg vil påstå at majoriteten av tilfellene er grunnen at mannen ser på henne som et objekt som han har krav på sex med med jevne mellomrom. (Altså mas om sex) Hvis man «eksploderer» av fire måneder uten sex bør man gå i seg selv. Det er ikke mannens plikt å snakke med sin kone, holde rundt henne, gi komplimenter, kyss, klemmer, eller nærhet generelt hvis han ikke har lyst. Men jeg vil si det gjør han til en jævlig dårlig partner.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #47 Skrevet 4. oktober 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Men kjære vene, dere må jo snakke og komme til bunns i hva som er grunnen? Hvor gamle er dere, 17? Hvis ikke må man forvente at voksne mennesker klarer å snakke sammen. Det er jo ikke egentlig et forhold engang hvis kommunikasjonen er så dårlig. Snakk sammen, i dag, i kveld! Anonymkode: 3e4e2...421 Det forutsetter at partneren anerkjenner det som et problem og er villig til å snakke om det. Anonymkode: d3b6e...f60 1
Hr. Aktiv Skrevet 4. oktober 2019 #48 Skrevet 4. oktober 2019 På 2.10.2019 den 20.03, Trolltunge skrev: Slikt sier man ikke på fleip. Jeg hadde nok hatt behov for at mannen min satte seg ned med meg og tok en alvorlig samtale om at dette er et problem, at han trengte å vite hvorfor, og om jeg i hele tatt var innstilt på å gjøre noe med dette problemet. I samarbeid med ham, om det var noe han kunne gjøre. Hva gjør man da hvis dama ikke vil si noe? Her i huset ble dette et problem etter hvert. Nå fikset jo hun sin "manglende" sexlyst på andre måter slik at de behovene ble dekket der. Det var kansje like greit det ikke ble noe sex her da hun hadde pådratt seg herpes av sin elsker. Men har også opplevd at man blir "enige" etter en samtale, men med litt ulik praksis etterpå.
Deerinspotlight Skrevet 4. oktober 2019 #49 Skrevet 4. oktober 2019 Å ikke ville ha sex er ikke misshandling av partneren. Det er noe av det dummeste jeg har hørt. Det er mye verre å tvinge noen til å utføre seksuelle handlinger når de ikke vil. Det er misshandling. Snakk ut om det på en skikkelig måte. Kanskje du har vært så opptatt av egen nytelse at sex bare har blitt et ork. Alt for mange tror dama får mer ut av penetrering enn hun egentlig gjør. Det skal mer til. 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #50 Skrevet 4. oktober 2019 Akkurat nå, Deerinspotlight skrev: Å ikke ville ha sex er ikke misshandling av partneren. Det er noe av det dummeste jeg har hørt. Det er mye verre å tvinge noen til å utføre seksuelle handlinger når de ikke vil. Det er misshandling. Nei, det er seksuell vold og tvang. Anonymkode: 2aa4c...727
Deerinspotlight Skrevet 4. oktober 2019 #51 Skrevet 4. oktober 2019 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det er seksuell vold og tvang. Anonymkode: 2aa4c...727 Som er en form for misshandling. 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #52 Skrevet 4. oktober 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Eksakte ord som min venn bruker om sitt sexløse ekteskap. Kan du prøve forklare meg, slik du opplever det, hva det gjør med deg? Det å oppleve at intimitet, nærhet, sex forsvinner...? Anonymkode: ffc77...566 Det går ut over selvfølelsen. Man vet utmerket godt at det sikkert er 100 rasjonelle og legitime grunner til at hun ikke vil ha sex. Allikevel, over tid, så kommer tvilen snikende. Er jeg ikke bra nok, er hun ikke glad i meg lenger, strekker jeg ikke til lenger, er jeg ikke tiltrekkende lenger... den type destruktiv tankegang. Jeg hadde vært villig til å inngå kompromisser og svelge noen kameler, hvis hun anerkjente at dette er VÅRT problem, og ikke bare mitt problem. Finne en løsning BEGGE kan leve med. Forøvrig, jeg er tidlig i 50-årene og vi har vært sammen i 6 år. Anonymkode: 9aa2e...118
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #53 Skrevet 4. oktober 2019 1 time siden, Deerinspotlight skrev: Som er en form for misshandling. Sikkert det, men det å nekte å ha sex med partner eller finne en løsning, ER mishandling. Det finnes ingenting som legitimere at man kan ha en partner hvis man bare stopper den biten. Anonymkode: 2aa4c...727 1
Gjest Alterego666 Skrevet 4. oktober 2019 #54 Skrevet 4. oktober 2019 På 2.10.2019 den 18.28, Babylon45 skrev: Hun Mener at det er normalt. Jeg hadde en kone som mente det samme. Merk preteritumsformen.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #55 Skrevet 4. oktober 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Eksakte ord som min venn bruker om sitt sexløse ekteskap. Kan du prøve forklare meg, slik du opplever det, hva det gjør med deg? Det å oppleve at intimitet, nærhet, sex forsvinner...? Anonymkode: ffc77...566 Jeg er ikke den du spør, men kan forklare hvordan det oppleves for meg. Har en mann som egentlig aldri har vært interessert i sex med meg, annet enn de første to månedene. Vi er relativt unge enda. Det som skjer når partner er seksuelt uinteressert i deg er at selvfølelsen etterhvert forsvinner helt. Når partner har null interesse av å se på deg, nekter å ta på deg uten klær, og langt mindre vil gjøre noe seksuelt sammen med deg annet enn uengasjert fireminutters pliktsex en gang hver andre måned begynner man til slutt å tro at man er verdiløs, ekkel og helt hinsides stygg. Jeg kan se meg selv i speilet og tenke hvor jævlig stygg jeg er. Rent objektivt vet jeg at det ikke stemmer, men det er nettopp derfor dette med en ødelagt selvfølelse er så skummelt. Man begynner å tro at partner synes du er frastøtende. I mitt tilfelle tror jeg det uansett er sannheten. For min del har det over tid ført til en totalt sex-aversjon. Jeg sluttet å prøve, ble emosjonelt distansert og iskald, og sover nå med klær på. Jeg blir kvalm av tanken på alt seksuelt, fordi det trigger alt av negative emosjoner som har bygd seg opp: Sinne, depresjon, angst, bitterhet og skam. Den skammen og følelsen av å bli så ydmyket av han som sier han elsker deg er vanvittig... Jeg har flere ganger fortalt ham hvordan jeg føler det, men til ingen nytte. Jeg klarer heller ikke tanken på sex med andre eller meg selv lenger. Klarer ikke sex-scener på TV/film uten å bli fysisk kvalm. Den ødelagte selvfølelsen hindrer meg også i å dra. Så sånn kan det gå. Anonymkode: 48c38...6f6
Deerinspotlight Skrevet 4. oktober 2019 #56 Skrevet 4. oktober 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Sikkert det, men det å nekte å ha sex med partner eller finne en løsning, ER mishandling. Det finnes ingenting som legitimere at man kan ha en partner hvis man bare stopper den biten. Anonymkode: 2aa4c...727 Så folk skal heller tvinges til å ha sex? Du forstår at det blir voldtekt?
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #57 Skrevet 4. oktober 2019 På 2.10.2019 den 16.39, AnonymBruker skrev: Det blir verre. Anonymkode: 85672...0ce Er hun ferdig med overgangsalder ? Hun kan få hjelp med hormoner. Anonymkode: 67dd8...388
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #58 Skrevet 4. oktober 2019 På 2.10.2019 den 16.14, AnonymBruker skrev: Hei Jeg er en mann som har vært gift i snart 6 år. Sliter med at min kone ikke har sex lyst i det hele tatt. Vi har ikke had sex på snart 4 måneder. Har prøvd alt, fra å være romantisk, gi henne tid, snakke med henne. Ingen ting hjelper. Selv sier hun at jeg er den beste partner hun har had. Holder på å eksplodere snart. Anonymkode: 91d4f...a79 Er hun eldre, så skill deg heller i stedet for å være utro og finn en ung thai dame som har lysten i behold. Anonymkode: 67dd8...388
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #59 Skrevet 4. oktober 2019 Kanskje hun burde ta en tur til legen for å sjekke om det er noe som ikke stemmer, eller noe hun kan gjøre. Anonymkode: e3095...688
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #60 Skrevet 4. oktober 2019 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er heller sjeldent, dessverre. De fleste kvinner har dalende lyst i forkant av overgangsalderen, og mange mister den helt når de er gjennom. I min venninnegjeng på ca 12-13 kvinner, har samtlige vært gjennom overgangsalderen eller er midt i den og samtlige har mistet lysten. Et par stk har prøvd tilskudd, men de er skeptiske grunnet bivirkninger/fare for kreft. Nei, dessverre, det er FÅ som får økt lys etter overgangsalder, jeg er veldig uenig med deg her. Kan du vise til forskning/artikler rundt dette? Ja, jeg vet hvordan dette er, og det kan være svært tøft for mannen. Jeg forstår deg. Det er kanskje ikke noen trøst å vite at dere er mange menn som har det slik? Og når man ser på hvor mange menn som er utro, så er det påfallende mange med koner som er 50-55 som er det...kan det ha sammenheng med overgangsalderen? Du sier at du vurderer gå- og det tenker du helt seriøst? Så synd at det man må gå så drastisk til verks, men vet du, jeg forstår det. Lykke til. Anonymkode: ffc77...566 Er det derfor det er så mange menn på 50+ som har thai damer ? Anonymkode: 67dd8...388
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå