Gå til innhold

Trenger sex

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 time siden, Babylon45 skrev:

Jeg har sagt det på fleip en gang. Hun ble bare sur 🤔

Slikt sier man ikke på fleip. 

Jeg hadde nok hatt behov for at mannen min satte seg ned med meg og tok en alvorlig samtale om at dette er et problem, at han trengte å vite hvorfor, og om jeg i hele tatt var innstilt på å gjøre noe med dette problemet. I samarbeid med ham, om det var noe han kunne gjøre. 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, Trolltunge skrev:

Jeg hadde nok hatt behov for at mannen min satte seg ned med meg og tok en alvorlig samtale om at dette er et problem, at han trengte å vite hvorfor, og om jeg i hele tatt var innstilt på å gjøre noe med dette problemet. I samarbeid med ham, om det var noe han kunne gjøre. 

Hvorfor?

Hvis noen klapper til deg eller sier stygge ting til deg, vil du da også sette deg ned og ta en prat om hvorfor, og om det er noe dere kan gjøre med problemet?

Det å nekte sex er mishandling. Man skal rett og slett ikke finne seg i det, bøye seg for det, tåle det eller forstå seg i hjel på det.

Man skal ikke finne seg i det.

Anonymkode: 2aa4c...727

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er mishandling å nekte partner sex.

Folk som ikke vil ha sex MÅ holde seg single!

Eller være helt åpen fra start slik at man finner noen som har matchende (lav) libido eller er aseksuelle. Det dummeste man gjør er å late som man er det ene eller det andre, slik at man skuffer både seg selv og partneren etterhvert og det blir vanskelig å gå fra hverandre.

«Aldri gift deg inn i et dødt soverom.

Aldri få barn i et dødt soverom.»

Anonymkode: 48c38...6f6

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde ikke holdt ut i ett forhold uten sex.😮 Litt sextørke en gang i blant kan godtas viss det er en god årsak til det. Prøv igjen å få henne til å forstå situasjonen din. Si det på en veldig fin måte. Hilsen dame

Anonymkode: 0c8ca...ef5

Skrevet
14 minutter siden, isw skrev:

Jeg er vokst opp med en far som kom med trusler i fylla og truet med å «sette oss på gata» hvis ikke mamma hadde sex med han. Så jeg er kanskje litt forutinntatt her. 

Uansett mener jeg følgende:

1. Det er ikke kvinnens plikt å ha sex med mannen hvis hun ikke har lyst.

2. Det er mer i livet og i et forhold enn sex

3. At kvinnen ikke har lyst har så godt som alltid en grunn. Jeg vil påstå at majoriteten av tilfellene er grunnen at mannen ser på henne som et objekt som han har krav på sex med med jevne mellomrom. (Altså mas om sex)

Hvis man «eksploderer» av fire måneder uten sex bør man gå i seg selv.

Trist historie du bærer med deg...MEN jeg er nok litt uenig med deg. Du sier at kvinnen har ikke "plikt" til å ha sex med mannen hvis hun ikke har lyst. Njei...men har man ikke begge et ansvar ift å ta vare på forholdet? Kall det gjerne "plikt", jeg vil kalle det ansvar, og det har man begge to. Derfor, er jeg av den oppfatning, at om sexlysten daler, så gjør man virkelig alt man kan for å få den opp igjen. Tenner man ikke lenger på partner overhode, nei, så får man vurdere om man kan leve i et forhold der "det er mer i livet enn sex", eller om det er viktig for forholdet og livskvaliteten. Jeg ville nok valgt det siste. 

Anonymkode: a6aa7...545

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er et dilemma det der ja. Sitter i samme knipa selv.

Overgangsalderen har tatt henne og all lyst er borte, hun har ikke en gang lyst til å ha lyst.
For henne er ikke sex viktig lenger, og da er visst ikke sex viktig for oss heller. 

En fortvilende situasjon for jeg er glad i dama, har ikke lyst til å bryte opp pga sex i det hele tatt. Men samtidig bygger det seg opp betydelige frustrasjoner over dette. Jeg klarer ganske enkelt ikke bare slå av driftene, eller libido som det vel heter.

Så om ikke annet, så har du min fulle medfølelse.

Anonymkode: 9aa2e...118

Beklager avsporingen her..men er nysgjerrig på dette med overgangsalder (jeg er enda ikke der). Når begynte det å dale? Før overgangsalderen satt inn, under eller etter? Ca alder på fruen? 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Eller være helt åpen fra start slik at man finner noen som har matchende (lav) libido eller er aseksuelle. Det dummeste man gjør er å late som man er det ene eller det andre, slik at man skuffer både seg selv og partneren etterhvert og det blir vanskelig å gå fra hverandre.

«Aldri gift deg inn i et dødt soverom.

Aldri få barn i et dødt soverom.»

Anonymkode: 48c38...6f6

Man later jo sjeldent som. De fleste har mer sexlyst når de er nyforelsket og partneren har fokus på deg og man føler seg begjært som person og ikke som objekt. Men det å plutselig mangle sexlyst helt er minst like vanskelig som å bli "nektet" sex.

Jeg misliker forresten den frasen så sterkt. Jeg kan såklart tvinge meg til sex når jeg virkelig ikke har lyst og gråter av tanken, men det får heldigvis ikke mannen min noe mer ut av enn meg. Det er ikke bare å ta seg sammen og "ha sex " når det er så ille.

Manglende sexlyst handler om at nærhet med den man vanligvis elsker og begjærer føles ekkelt eller bare totalt uinteressant ut, og det er like frustrerende for oss som elsker partneren vår som det er for den andre. Og ja, selvfølgelig prøver jeg og vi å jobbe med det. For min del handler det om at jeg i årevis har presset meg til sex tross smerter som ikke er så lett å gjøre noe med, så det er ikke alltid en quick fix å bare ha sex. 

Uansett, TS, så må dere prate om det! Det blir ikke bedre av at begge er frustrerte og lei på hver sin kant (for jeg kan love at en med lite sexlyst også kan være frustrert av manglende nærhet).

Anonymkode: ad8d8...48b

Gjest commeilfaut
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei 

Jeg er en mann som har vært gift i snart 6 år. Sliter med at min kone ikke har sex lyst i det hele tatt. Vi har ikke had sex på snart 4 måneder. Har prøvd alt, fra å være romantisk, gi henne tid, snakke med henne. Ingen ting hjelper. Selv sier hun at jeg er den beste partner hun har had. Holder på å eksplodere snart. 

Synes hun er egoistisk her. Det er greit å savne sexlyst i perioder, men man kan jo hjelpe partner litt for det?

Skrevet

Jeg skulle gjerne hatt sex 3 ganger i uken jeg... men HAN vil ikke. 😔 

Anonymkode: bc7d1...93a

• Liker 2
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beklager avsporingen her..men er nysgjerrig på dette med overgangsalder (jeg er enda ikke der). Når begynte det å dale? Før overgangsalderen satt inn, under eller etter? Ca alder på fruen? 

Mange får ØKT lyst etter overgangsalderen.

Med tanke på hvor mange som kommer trekkende med IBS, hirsutisme, vaginisme, lavt stoffskifte, PMS, bla bla bla, som unnskyldning for alt mellom himmel og jord, så må du ikke tro at alt er så ille som mange påstår. 

Skrevet
1 time siden, Trolltunge skrev:

Les det som står ovenfor. Trenger ingen moralisering fra deg. Har ikke gjort ikke noe galt. 

Gjest Warrior
Skrevet

Si du trenger sex ellers må du få lov å ha sex med andre. Dette går ikke. Hun kan ikke nekte deg et sexliv.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Enig!

Ny kjæreste hvis dere ikke har barn, evt elskerinne hvis dere har barn.

Dette er IKKE normalt, dette er mishandling.

Hilsen kvinne

He he... Kunne ikke formulerte det bedre 👍

• Liker 2
Skrevet
20 minutter siden, Babylon45 skrev:

Les det som står ovenfor. Trenger ingen moralisering fra deg. Har ikke gjort ikke noe galt. 

Moralisering? Det var ment som tips, fra en kvinne. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ikke holdt ut i ett forhold uten sex.😮 Litt sextørke en gang i blant kan godtas viss det er en god årsak til det. Prøv igjen å få henne til å forstå situasjonen din. Si det på en veldig fin måte. Hilsen dame

Anonymkode: 0c8ca...ef5

Har prøvd nå i 2 år, men likevel blir det lengere tid mellom hver gang. 

Skrevet

Kjedelig. 

Anonymkode: 6c18b...4d6

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lysten begynte å dale etter fylte 50. Relativt fort også.

Til å begynne med ble det sjeldnere og sjeldnere samleie, og etter hvert helt slutt. Vi hadde den store samtalen om dette, og det ble lovet bot og bedring, som varte i akkurat 3 uker...

Nå har jeg sluttet å mase, noe vi forsåvidt ble enige om for at hun "skulle få tid og ro til å finne ut av dette uten press på seg". Etter det har det vært helt dødt og det ser ikke ut til at hun gjør stort "for å finne ut av det" heller.

Det hele koker nok ned til at enten fikser vi dette sånn omtrent NÅ, og finner en løsning begge kan leve med, eller så går jeg. Å late som om problemet ikke eksisterer, eller at problemet kun henger på meg i og med at jeg er den som fortsatt har lyst, er ikke bærekraftig i lengden.

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skulle gjerne hatt sex 3 ganger i uken jeg... men HAN vil ikke. 😔 

Anonymkode: bc7d1...93a

He he. Ja, vi har samme problem. Kan chatte sammen og tipse hverandre

Anonymkode: 91d4f...a79

Skrevet
På 2.10.2019 den 20.35, AnonymBruker skrev:

Mange får ØKT lyst etter overgangsalderen.

Med tanke på hvor mange som kommer trekkende med IBS, hirsutisme, vaginisme, lavt stoffskifte, PMS, bla bla bla, som unnskyldning for alt mellom himmel og jord, så må du ikke tro at alt er så ille som mange påstår. 

Dette er heller sjeldent, dessverre. De fleste kvinner har dalende lyst i forkant av overgangsalderen, og mange mister den helt når de er gjennom. I min venninnegjeng på ca 12-13 kvinner, har samtlige vært gjennom overgangsalderen eller er midt  i den og samtlige har mistet lysten. Et par stk har prøvd tilskudd, men de er skeptiske grunnet bivirkninger/fare for kreft. Nei, dessverre, det er FÅ som får økt lys etter overgangsalder, jeg er veldig uenig med deg her. Kan du vise til forskning/artikler rundt dette?

På 2.10.2019 den 22.27, AnonymBruker skrev:

Lysten begynte å dale etter fylte 50. Relativt fort også.

Til å begynne med ble det sjeldnere og sjeldnere samleie, og etter hvert helt slutt. Vi hadde den store samtalen om dette, og det ble lovet bot og bedring, som varte i akkurat 3 uker...

Nå har jeg sluttet å mase, noe vi forsåvidt ble enige om for at hun "skulle få tid og ro til å finne ut av dette uten press på seg". Etter det har det vært helt dødt og det ser ikke ut til at hun gjør stort "for å finne ut av det" heller.

Det hele koker nok ned til at enten fikser vi dette sånn omtrent NÅ, og finner en løsning begge kan leve med, eller så går jeg. Å late som om problemet ikke eksisterer, eller at problemet kun henger på meg i og med at jeg er den som fortsatt har lyst, er ikke bærekraftig i lengden.

Ja, jeg vet hvordan dette er, og det kan være svært tøft for mannen. Jeg forstår deg. Det er kanskje ikke noen trøst å vite at dere er mange menn som har det slik? Og når man ser på hvor mange menn som er utro, så er det påfallende mange med koner som er 50-55 som er det...kan det ha sammenheng med overgangsalderen?

Du sier at du vurderer gå- og det tenker du helt seriøst? Så synd at det man må gå så drastisk til verks, men vet du, jeg forstår det. Lykke til. 

Anonymkode: ffc77...566

Skrevet

Men kjære vene, dere må jo snakke og komme til bunns i hva som er grunnen? Hvor gamle er dere, 17? Hvis ikke må man forvente at voksne mennesker klarer å snakke sammen. Det er jo ikke egentlig et forhold engang hvis kommunikasjonen er så dårlig. Snakk sammen, i dag, i kveld!

Anonymkode: 3e4e2...421

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...