Gå til innhold

Påføring av selvbruner i ansiktet


Gjest z

Anbefalte innlegg

Jeg skal snart teste nyinnkjøpt St. Tropez (skum), men er særdeles skeptisk til å klæsje det i ansiktet (og på halsen, for den saks skyld).

Samtidig ser det jo noe merkelig ut med blekt ansikt og brun kropp, så jeg får vel bare prøve ...

Har dere idiotsikre tips til hvordan jeg påfører det, og samtidig får dekt alt, men ikke ser ut som halvt skandinavisk/halvt afrikansk?

Jeg tenkte å blande selvbruneren inn med fuktighetskrem når jeg tar det på ansikt, hals, fingre, tær, knær etc. Kan det funke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Da må du jo være sikker på at du blander det helt sammen da...

Selv følger jeg bruksanvisningen; en "tutt" her og der og så smører jeg det utover hele ansiktet. Funker fint det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Jeg tror ikke du kan blande ST og fuktighetskrem, men tar du fuktighetskrem på først vil resultatet bli litt blekere.

Det beste tipset jeg kan gi, er å være nøye og unngå øyenbrynene, evt. fjern farge der med q-tips. Vanskelig...

Hos meg gir ikke ST "neger"farge, men jeg får stort sett liten farge av alle selvbrunere.

Og skulle det gå ille, hjelper peeling og rensemasker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du jo være sikker på at du blander det helt sammen da...

Selv følger jeg bruksanvisningen; en "tutt" her og der og så smører jeg det utover hele ansiktet. Funker fint det

Ok.

Men hvordan får du det fint i hårfestet, f.eks.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg bare kliner det på jeg asså... Er ikke noe hokus pokus... Bruker fingrene og tar opptil hårfestet... Klarer ikke forklare det noe mer avansert enn det. Før jeg begynte å bruke det var jeg også veldig nervøs for skjolder etc., men det er ikke så lett å få skjolder som endel skal ha det til. Ihvertfall ikke for meg og min hud.

Men når det står at man skal vaske hendene nøye etter påføring så er det en grunn til det. Jeg syntes de overdrev (ala hårfjerningsprodukter o.l. hvor man skal "prøve på en liten del av huden først, vente i evigheter til det evt. kommer en allergisk reaksjon og gjør det ikke det så kan du kline guffa på resten av kroppen også") - så jeg tenkte som så at det helt sikkert ville bli lekkert med brune hender... :oops:

Det så ut som om jeg hadde jobbet på en fabrikk som produserte Cyklon-B under krigen, de fikk også oransje og nikotinfargede hender...

Så nå vasker jeg hendene nøøøøøye... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke du kan blande ST og fuktighetskrem, men tar du fuktighetskrem på først vil resultatet bli litt blekere.

Det beste tipset jeg kan gi, er å være nøye og unngå øyenbrynene, evt. fjern farge der med q-tips. Vanskelig...

Hos meg gir ikke ST "neger"farge, men jeg får stort sett liten farge av alle selvbrunere.

Og skulle det gå ille, hjelper peeling og rensemasker.

Ok. Jeg får prøve, og heller holde meg inne en stund etterpå hvis det går til helvete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men når det står at man skal vaske hendene nøye etter påføring så er det en grunn til det. Jeg syntes de overdrev (ala hårfjerningsprodukter o.l. hvor man skal "prøve på en liten del av huden først, vente i evigheter til det evt. kommer en allergisk reaksjon og gjør det ikke det så kan du kline guffa på resten av kroppen også") - så jeg tenkte som så at det helt sikkert ville bli lekkert med brune hender... :oops:

Det så ut som om jeg hadde jobbet på en fabrikk som produserte Cyklon-B under krigen, de fikk også oransje og nikotinfargede hender...

Så nå vasker jeg hendene nøøøøøye... :wink:

Det burde du vel nesten ha skjønt. :tunge1::wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Étoile

Jeg har fuktighetskrem på først, og så tar jeg litt og litt skum på en bommullsdott. Da blir det ikke noe i klin i øyenbryn og hårfeste. Hvis du synes fargen blir for lys første gang, er det jo bare å ta på en gang til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk engangshansker! Fargen trekker fortere inn i hendene enn du rekker å tenke.... :-?

Jepp, skal gjøre det. Får man kjøpt hansker på apoteket, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du synes fargen blir for lys første gang' date=' er det jo bare å ta på en gang til.[/quote']

Absolutt! Jeg håper det blir på den måten, og ikke omvendt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cuddly

Jeg pleier å pumpe ut litt på et tefat eller lignende, og så påføre med make-up svamp i ansikt og på hendene. Da har jeg full kontroll. Resten av kroppen kliner jeg bare på MED hansker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

quote]

Ok. Jeg får prøve, og heller holde meg inne en stund etterpå hvis det går til helvete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lurt å ta det kvelden før noe nei... Dersom man ikke føler seg sikker...

Problemet er jo at det sikkert sitter i en stund, og det er svært sjelden det passer å holde seg inne en hel dag.

"Følte meg dødslur da jeg farget brynene med kolokrem 16. mai - og kom på etterpå at jeg ikke tåler kolokrem..." :oops: :ler: Godt jeg fikk migrene 17. tror jeg...

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta

Jeg ville bare anbefale produktene til Body Shop, Fake it ! :ler:

De er kjempegode og lett å påføre. De har en krem til kroppen og en annen til ansiktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Violetta

Jeg ville bare anbefale produktene til Body Shop, Fake it ! :ler:

De er kjempegode og lett å påføre. De har en krem til kroppen og en annen til ansiktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at det er best å bruke bomull til å påføre selvbruner på ansiktet. Stikkordet er å ha god tid.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

God tid? :o :wink: Bruker KANSKJE ett minutt i ansiktet jeg... Og nei, jeg heter ikke Tingeling på ordentlig... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør som følger:

* rengjør ansiktet og tar på litt fuktighetskrem

* gnir inn øyenbrynene med vaselin (for da blir de ikke farget)

* smører selvbruneren på med hendene

* vasker hendene grundig

* tar en bomullspad og fukter lett med vann, gnir forsiktig i hårfestet

-pleier å bli bra

(husk å tørk av vaselinen) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...