AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #1 Del Skrevet 30. september 2019 En kompis av meg har kun trent styrke i noen få, korte perioder i livet. Han går litt i fjellet og sånn, men trener ikke aktivt. Ingen fysisk jobb heller. Men han har store, markerte muskler og er sterk som en bjørn. Noen som kjenner til biologien bak det ekstremt ulike utgangspunktet man kan ha for å bygge muskler og styrke? Er det bare testosteron eller mer som spiller inn? Anonymkode: 50885...0b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #2 Del Skrevet 30. september 2019 Muskelstørrelse- og styrke kan variere biologisk, men det er ikke nødvendigvis slik at han er så grisesterk sammenlignet med tilsvarende menn som trener aktivt styrke (der trening av styrke er fokus). At musklene er definert betyr "bare" at han ikke har så mye kroppsfett, noe som kan skyldes hans aktivitet på fjellturer, samt litt biologi der også. Anonymkode: b51a4...691 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #3 Del Skrevet 1. oktober 2019 Det er mye arv. Og har man lite underhudsfett har man enda bedre grunnlag. Bestefar var kjent for å være en av de sterkeste i bygda. Han trente aldri og hadde ikke en fysisk jobb heller så det var medfødt styrke. Faren min er veldig muskuløs selv om det er årevis siden han trente. Broren min har aldri trent i hele sitt liv og jobber på kontor. I helgene jobber han i en fysisk jobb. Han har større muskler enn mange jeg ser som trener vekter. Ryggen hans er naturlig veldig bred og muskuløs. Når han ikke jobber daffer han på sofaen. Jeg er jente men bygger fort muskler når jeg trener. Så helt klart biologi i vår familie. Når jeg begynte å trene litt egentrening kunne jeg øke på med vekter på rygg og magetrening ganske radig at jeg kjente det noe særlig. Morsomt å se når de sterke gutta gjorde de samme øvelsene med mye mindre vekter. Urettferdig at det er slik at noen må jobbe mer. Konsentrer deg om deg selv, alle kropper fungerer forskjellig. Anonymkode: 8fab5...91b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #4 Del Skrevet 2. oktober 2019 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er mye arv. Og har man lite underhudsfett har man enda bedre grunnlag. Bestefar var kjent for å være en av de sterkeste i bygda. Han trente aldri og hadde ikke en fysisk jobb heller så det var medfødt styrke. Faren min er veldig muskuløs selv om det er årevis siden han trente. Broren min har aldri trent i hele sitt liv og jobber på kontor. I helgene jobber han i en fysisk jobb. Han har større muskler enn mange jeg ser som trener vekter. Ryggen hans er naturlig veldig bred og muskuløs. Når han ikke jobber daffer han på sofaen. Jeg er jente men bygger fort muskler når jeg trener. Så helt klart biologi i vår familie. Når jeg begynte å trene litt egentrening kunne jeg øke på med vekter på rygg og magetrening ganske radig at jeg kjente det noe særlig. Morsomt å se når de sterke gutta gjorde de samme øvelsene med mye mindre vekter. Urettferdig at det er slik at noen må jobbe mer. Konsentrer deg om deg selv, alle kropper fungerer forskjellig. Anonymkode: 8fab5...91b Interessant! Helt klart noe biologisk ja. Kjenner du til noe om testosteronverdier i din familie? Kompisen min har fortalt at han har ligget litt over referanseområdet på blodprøver og jeg går utfra at det forklarer en del. Jeg synes egentlig ikke at det er urettferdig, bare fascinerende. Anonymkode: 50885...0b1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå