AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #1 Skrevet 30. september 2019 Jeg sitter i sjokk, klarer ikke spise, klarer ikke sove, bare skjelver. Vi var sammen i går og alt var fint. I dag sendte vi litt meldinger og han sa plutselig at det hadde vært slutt lenge fra han sin side. Nå skal vi plutselig aldri sees igjen. Jeg forsøkte å spørre om vi kunne snakke sammen, men han sa det var best å la vær. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre nå, dette er kjærligheten i mitt liv. Han er den første og eneste jeg har følt det sånn for, ønsket å tilbringe resten av livet sammen. Hvorfor sa han ikke noe før, så vi kunne ordnet det? Jeg er full av spørsmål, men han vil ikke besvare de. Jeg er knust og livredd for at han nå skal møte noen andre. Han har vært bare min i to år. Hva gjør jeg nå, jeg kan ikke se for meg et liv uten han. Anonymkode: adb2d...4e8 1
OnFire Skrevet 30. september 2019 #2 Skrevet 30. september 2019 Han virker ikke helt frisk når han har vært sammen med deg lenge etter at han selv følte at det var slutt, og i tillegg sa det til deg. 16
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #3 Skrevet 30. september 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg sitter i sjokk, klarer ikke spise, klarer ikke sove, bare skjelver. Vi var sammen i går og alt var fint. I dag sendte vi litt meldinger og han sa plutselig at det hadde vært slutt lenge fra han sin side. Nå skal vi plutselig aldri sees igjen. Jeg forsøkte å spørre om vi kunne snakke sammen, men han sa det var best å la vær. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre nå, dette er kjærligheten i mitt liv. Han er den første og eneste jeg har følt det sånn for, ønsket å tilbringe resten av livet sammen. Hvorfor sa han ikke noe før, så vi kunne ordnet det? Jeg er full av spørsmål, men han vil ikke besvare de. Jeg er knust og livredd for at han nå skal møte noen andre. Han har vært bare min i to år. Hva gjør jeg nå, jeg kan ikke se for meg et liv uten han. Anonymkode: adb2d...4e8 Det er ikke alt som kan ordnes. Har ikke han de rette følelsene så hjelper det ikke å tvinge frem noe heller. Han har nok forsøkt lenge å hente frem noe siden han sier det har vært over lenge, selv om dette igrunn var en fakta han kunne ha spart seg for. Og til deg over. Man kan være helt frisk selv om man kløner litt i avsluttingen av et forhold. Det var nok vanskelig for han også. Anonymkode: 94dcf...dc5 11
Carrot Skrevet 30. september 2019 #4 Skrevet 30. september 2019 hei TS ❤️ kjærlighetssorg er vondt så jeg skjønner at du sliter nå, men det beste du kan gjøre er å ta tiden til hjelp, fokuser på deg selv, legg bort alle hva om og hvorfor - det hjelper deg ikke oppover fra sorgen. Jeg vet det er brutalt og vanskelig men ikke gi han den makten over deg når han behandler deg så dårlig som det du beskriver. Gi deg selv en bestemt tid til å være knust og til å gråte til du er tom for tårer og så stabler du deg opp igjen dag for dag, stykke for stykke. Selv om det føles helt forjævlig akkurat nå så blir det bedre! 8
Gjest Warrior Skrevet 30. september 2019 #5 Skrevet 30. september 2019 Det et ikke alltid enkelt å forstå seg på folk. Noen er så feige at de slår opp via meldinger. Kjærlighetssorg er vondt, men noe tusenvis av folk går gjennom og har godt gjennom. Milliarder av folk hvis vi skal tenke hele verden. Så husk du er ikke alene om det❤️ Du kommer til å finne en ny som er mye bedre og mest sannsynlig ikke så feig. Ekte mannfolk slår ikke opp via melding. Han høres bare ut som ei feig tenåringsjente!
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #6 Skrevet 30. september 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke alt som kan ordnes. Har ikke han de rette følelsene så hjelper det ikke å tvinge frem noe heller. Han har nok forsøkt lenge å hente frem noe siden han sier det har vært over lenge, selv om dette igrunn var en fakta han kunne ha spart seg for. Og til deg over. Man kan være helt frisk selv om man kløner litt i avsluttingen av et forhold. Det var nok vanskelig for han også. Anonymkode: 94dcf...dc5 Nei, men når man har forhold av en viss varighet så bør man ikke bare plumpe ut med noe slikt uten videre. Å ikke kunne ta opp ting på en ordentlig måte muntlig er en uting. Kanskje kunne man ha unngått et brudd ved å ta opp ting tidligere, eller så kunne han i det minste slått opp på telefon. Å bare sende en melding vitner om liten respekt, hvertfall samtidig som at man fremstår som alt er normalt. En fordel kan det være ved at det tas kun per melding, for selv om det er sårt der og da, så kan det være en fordel å vite hvordan (eks)partneren møter utfordringer i livet. En person som ikke ønsker å forsøke å ordne ting, men bare avslutter sine forpliktelser på den måten er uansett lite egnet som seriøs livspartner. Anonymkode: 48f50...aef 6
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #7 Skrevet 30. september 2019 21 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, men når man har forhold av en viss varighet så bør man ikke bare plumpe ut med noe slikt uten videre. Å ikke kunne ta opp ting på en ordentlig måte muntlig er en uting. Kanskje kunne man ha unngått et brudd ved å ta opp ting tidligere, eller så kunne han i det minste slått opp på telefon. Å bare sende en melding vitner om liten respekt, hvertfall samtidig som at man fremstår som alt er normalt. En fordel kan det være ved at det tas kun per melding, for selv om det er sårt der og da, så kan det være en fordel å vite hvordan (eks)partneren møter utfordringer i livet. En person som ikke ønsker å forsøke å ordne ting, men bare avslutter sine forpliktelser på den måten er uansett lite egnet som seriøs livspartner. Anonymkode: 48f50...aef Hvordan kan man da gjøre det slutt uten å plumpe det ut? Noen ganger har man ikke de rette følelsene og da kan ikke en ting i verden forandre det, så å hale det ut enda mye lenger er et mye verre alternativ, eller mener du at han skulle gjort det kun for å blidgjøre henne og være uærlig og spille på akkord med seg selv? Enig i at meldinger kanskje ikke er den rette måten, men det kan spare begge for mye. Man er da i sin fulle rett å avslutte sine forpliktelser på den måten. Skal man gå rundt grøten, møtes for å prate, gi den andre parten forhåpninger (Det er utrolig lite som skal til) når man selv vet at det eneste alternativet er å gjøre det slutt og er bombesikker i sin avgjørelse? Noen ganger er det best slik. Det er vondt der og da, men da får man kommet seg videre raskere. Kjenner meg litt igjen, med en jeg holdt på med, for meg var det såre enkelt. Jeg skulle avslutte da han var sjalu, maste, ville tilbringe hvert bidige minutt med meg, og jeg hadde ikke de samme følelsene, noe jeg også fortalte da og fra begynnelsen av. Jeg var feig og halet tiden ut for å ikke såre han, men til slutt så slapp jeg bomba da han dukket uanmeldt og "tilfeldig" opp under en jentekveld på et utested han hater. Det dummeste jeg gjorde var at jeg sa ja til å møtes i ettertid å prate ut om hvorfor jeg avsluttet det, det så han på at vi skulle "rydde opp" og fikk forhåpninger som endte med enda mer mas, frustrasjon og irritasjon i lange tider for begge. Dersom han er ferdig så er det ikke vits i å møtes og prate alltid da det ofte gjør mer vondt enn nytte. I mange tilfeller er man totalt ferdig i det man gjør det slutt og har kanskje vært det lenge. Det er tøft og vondt, men enda verre er det å få videre forhåpninger og håp ved at man møtes igjen for "svar", så får man svaret og så vil man igjen gjøre noe med det. Kjærlighet gjør blind og får oss til å gjøre idiotiske ting vi ikke reflekterer over akkurat der og da, men ser i ettertid. Han skulle vært ærlig før, og det er feigt, men i mange tilfeller er man feig fordi man vil skåne motparten, og ikke seg selv. Det er ikke snilt gjort mot verken partneren eller seg selv. Ta tiden til hjelp, kom deg ut og møt venner, hold deg opptatt. Du hadde vel et fint liv før du møtte denne mannen også? Det blir bedre. Anonymkode: a450d...119 4
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #8 Skrevet 30. september 2019 Er det eksen min du har vært sammen med? Jeg ble dumpet på samme måte etter ett års forhold for tre år siden. Vi møttes den ene dagen og alt var fint, han understreket til og med at det var viktig for ham at jeg følte meg elsket av ham, vi tøyset om hvordan livet skulle være når vi var 90 og bodde på gamlehjem sammen og vi la planer for en ferie sammen noen måneder senere. Så, dagen etterpå slo han opp på sms og sa at han hadde prøvd å gjøre det lenge. Det kom som et enormt sjokk, og jeg var fullstendig knust. Dette kastet meg inn i en depresjon som varte nesten et halvt år, men nå som jeg har fått det på avstand, ser jeg jo at han ikke var den rette for meg likevel. Jeg vet hvordan du har det, og jeg vet også at det ikke finnes ord som kan trøste. Men vit at det kommer til å bli bedre igjen. Du kan bli forelsket på nytt, og du kan finne en partner som ønsker å være sammen med deg. Men sorgen trenger tid, så gi den det, og så blir det gradvis bedre. Anonymkode: 236d7...9ab 9
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #9 Skrevet 30. september 2019 Klem fra meg lille venn🤗🤗🤗🌹🌹🌹 Anonymkode: 8d31b...979
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #10 Skrevet 30. september 2019 For en umoden idiot!! Kjærlighetssorg er gruuuusomt, ts, men du kommer over det! Og du vil i etterpåklokskapens time se flere varsler... Og du vil være GLAD for at du ble kvitt ham! (Jo, det er helt sant!) Tjangsen for at han allerede har en ny, er dessverre veldig stor... Ikke begynn å overtolk og analyser! Det er ingenting galt med deg! DU har ikke gjort noe galt, du har ikke gjort noe "feil"! Du kunne ikke gjort noe annerledes! Det er kun hans feil! KUN HANS!! Anonymkode: faf55...2b0 6
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #11 Skrevet 30. september 2019 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan kan man da gjøre det slutt uten å plumpe det ut? Noen ganger har man ikke de rette følelsene og da kan ikke en ting i verden forandre det, så å hale det ut enda mye lenger er et mye verre alternativ, eller mener du at han skulle gjort det kun for å blidgjøre henne og være uærlig og spille på akkord med seg selv? Enig i at meldinger kanskje ikke er den rette måten, men det kan spare begge for mye. Man er da i sin fulle rett å avslutte sine forpliktelser på den måten. Skal man gå rundt grøten, møtes for å prate, gi den andre parten forhåpninger (Det er utrolig lite som skal til) når man selv vet at det eneste alternativet er å gjøre det slutt og er bombesikker i sin avgjørelse? Noen ganger er det best slik. Det er vondt der og da, men da får man kommet seg videre raskere. Kjenner meg litt igjen, med en jeg holdt på med, for meg var det såre enkelt. Jeg skulle avslutte da han var sjalu, maste, ville tilbringe hvert bidige minutt med meg, og jeg hadde ikke de samme følelsene, noe jeg også fortalte da og fra begynnelsen av. Jeg var feig og halet tiden ut for å ikke såre han, men til slutt så slapp jeg bomba da han dukket uanmeldt og "tilfeldig" opp under en jentekveld på et utested han hater. Det dummeste jeg gjorde var at jeg sa ja til å møtes i ettertid å prate ut om hvorfor jeg avsluttet det, det så han på at vi skulle "rydde opp" og fikk forhåpninger som endte med enda mer mas, frustrasjon og irritasjon i lange tider for begge. Dersom han er ferdig så er det ikke vits i å møtes og prate alltid da det ofte gjør mer vondt enn nytte. I mange tilfeller er man totalt ferdig i det man gjør det slutt og har kanskje vært det lenge. Det er tøft og vondt, men enda verre er det å få videre forhåpninger og håp ved at man møtes igjen for "svar", så får man svaret og så vil man igjen gjøre noe med det. Kjærlighet gjør blind og får oss til å gjøre idiotiske ting vi ikke reflekterer over akkurat der og da, men ser i ettertid. Han skulle vært ærlig før, og det er feigt, men i mange tilfeller er man feig fordi man vil skåne motparten, og ikke seg selv. Det er ikke snilt gjort mot verken partneren eller seg selv. Ta tiden til hjelp, kom deg ut og møt venner, hold deg opptatt. Du hadde vel et fint liv før du møtte denne mannen også? Det blir bedre. Anonymkode: a450d...119 Jeg skrev da ikke at man ikke kan gjøre det slutt whatsoever, men adresserte i grunnen måten det blir gjort på. At man kanskje kunne unngått et brudd hvis han hadde delt litt mer om hvordan han hadde det slik at det kanskje kunne gjøres noe med, var mer ment som en kommentar om at kommunikasjon er en fin ting som kan spare begge for mange kjipe følelser. Og joda, noen ganger kan man gjøre noe for å bevare et forhold som ellers er fint så lenge man tør å snakke om det man føler iblant og det som er vanskelig og ikke bare stikker hodet i sanden. Men greit nok, nok om det, noen ganger skjer brudd likevel, men poenget mitt er der også at man i det minste bør ta det opp muntlig per telefon, jeg skrev egentlig ikke noe om at man burde møtes fysisk, selv om det også bør være en mulighet hvis man bor nærme hverandre. Javisst er det enklere å bare slå opp per tekstmelding, men det var vel egentlig ikke poenget mitt. Det kan helt sikkert være enklere for den som slår opp å bare gjøre det "enkelt" med en melding, men det handler faktisk også om respekt for den man har vært sammen med, kanskje i lang tid, og som i mange tilfeller blir sittende med en beskjed som kommer rett ut av løse lufta. Nei, jeg står for at man skal ha respekt der man i det minste tør å snakke med vedkommende per telefon der man gir en forklaring. Eventuelt mas i ettertid som ikke fører noe sted kan fint håndteres ved at man gir beskjed om at det ikke blir noe mer, eventuelt etterfult av at man ikke svarer hvis ekspartneren ikke tar hintet. Jada, det kan være kjipt det også, men da har man i det minste gjort sitt og tatt praten på en så skånsom måte som mulig. De eneste tilfellene jeg syntes det er akseptabelt å slå opp per sms er ved de ekstreme tilfellene der det er vold eller annen form for misbruk inne i bildet, der det ikke er usannsynlig at partneren vil kunne være til fare for han/henne hvis man tar praten. Jeg er for øvrig ikke TS. Anonymkode: 48f50...aef 3
KnekkogPrim Skrevet 30. september 2019 #12 Skrevet 30. september 2019 Forelskelser kommer og går. Plenty med fisk i havet. Dette er klisjeer, men de er sanne. Noe kjipt der og da, men tiden leger.
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #13 Skrevet 30. september 2019 Hvor lenge var dere sammen? Det er ikke så koselig når man blir dumpet over melding eller det ikke er noen god grunn. Har selv vært gjennom et brudd med en jeg virkelig var glad i og så en framtid med. Men det går over og vi finner noen andre. Hvis man har kranglet eller det ligger en liten misforståelse til grunn som kan ha gjort at han drives unna. Anonymkode: d9535...e9e
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #14 Skrevet 30. september 2019 Oppegående folk eller folk som er verdt å samle på slår opp på den måten etter to år. Hva skal du med et sånt nek TS? Han var tydelig vis ikke sånn du trodde. Anonymkode: faf3c...5b1 3
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #15 Skrevet 30. september 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor lenge var dere sammen? Det er ikke så koselig når man blir dumpet over melding eller det ikke er noen god grunn. Har selv vært gjennom et brudd med en jeg virkelig var glad i og så en framtid med. Men det går over og vi finner noen andre. Hvis man har kranglet eller det ligger en liten misforståelse til grunn som kan ha gjort at han drives unna. Anonymkode: d9535...e9e Svaret finner du i hovedinnlegget. Anonymkode: 3ecc5...c18 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #16 Skrevet 30. september 2019 Det føles ut som om jeg skal dø. Hilsen TS Anonymkode: adb2d...4e8
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #17 Skrevet 30. september 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det føles ut som om jeg skal dø. Hilsen TS Anonymkode: adb2d...4e8 Prøv å mobilser noe sinne i stedet og vær heller fullstendig respektløs tilbake mot han om du må ha noe mer med han å gjøre noensinne. Anonymkode: b06de...817 1
Maleficenta Skrevet 30. september 2019 #18 Skrevet 30. september 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg sitter i sjokk, klarer ikke spise, klarer ikke sove, bare skjelver. Vi var sammen i går og alt var fint. I dag sendte vi litt meldinger og han sa plutselig at det hadde vært slutt lenge fra han sin side. Nå skal vi plutselig aldri sees igjen. Jeg forsøkte å spørre om vi kunne snakke sammen, men han sa det var best å la vær. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre nå, dette er kjærligheten i mitt liv. Han er den første og eneste jeg har følt det sånn for, ønsket å tilbringe resten av livet sammen. Hvorfor sa han ikke noe før, så vi kunne ordnet det? Jeg er full av spørsmål, men han vil ikke besvare de. Jeg er knust og livredd for at han nå skal møte noen andre. Han har vært bare min i to år. Hva gjør jeg nå, jeg kan ikke se for meg et liv uten han. Anonymkode: adb2d...4e8 Han er en feig drittsekk.. Good riddance. Man ender virkelig ikke et forhold på den måten. Han er bare umoden.
Maleficenta Skrevet 30. september 2019 #19 Skrevet 30. september 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan kan man da gjøre det slutt uten å plumpe det ut? Noen ganger har man ikke de rette følelsene og da kan ikke en ting i verden forandre det, så å hale det ut enda mye lenger er et mye verre alternativ, eller mener du at han skulle gjort det kun for å blidgjøre henne og være uærlig og spille på akkord med seg selv? Enig i at meldinger kanskje ikke er den rette måten, men det kan spare begge for mye. Man er da i sin fulle rett å avslutte sine forpliktelser på den måten. Skal man gå rundt grøten, møtes for å prate, gi den andre parten forhåpninger (Det er utrolig lite som skal til) når man selv vet at det eneste alternativet er å gjøre det slutt og er bombesikker i sin avgjørelse? Noen ganger er det best slik. Det er vondt der og da, men da får man kommet seg videre raskere. Kjenner meg litt igjen, med en jeg holdt på med, for meg var det såre enkelt. Jeg skulle avslutte da han var sjalu, maste, ville tilbringe hvert bidige minutt med meg, og jeg hadde ikke de samme følelsene, noe jeg også fortalte da og fra begynnelsen av. Jeg var feig og halet tiden ut for å ikke såre han, men til slutt så slapp jeg bomba da han dukket uanmeldt og "tilfeldig" opp under en jentekveld på et utested han hater. Det dummeste jeg gjorde var at jeg sa ja til å møtes i ettertid å prate ut om hvorfor jeg avsluttet det, det så han på at vi skulle "rydde opp" og fikk forhåpninger som endte med enda mer mas, frustrasjon og irritasjon i lange tider for begge. Dersom han er ferdig så er det ikke vits i å møtes og prate alltid da det ofte gjør mer vondt enn nytte. I mange tilfeller er man totalt ferdig i det man gjør det slutt og har kanskje vært det lenge. Det er tøft og vondt, men enda verre er det å få videre forhåpninger og håp ved at man møtes igjen for "svar", så får man svaret og så vil man igjen gjøre noe med det. Kjærlighet gjør blind og får oss til å gjøre idiotiske ting vi ikke reflekterer over akkurat der og da, men ser i ettertid. Han skulle vært ærlig før, og det er feigt, men i mange tilfeller er man feig fordi man vil skåne motparten, og ikke seg selv. Det er ikke snilt gjort mot verken partneren eller seg selv. Ta tiden til hjelp, kom deg ut og møt venner, hold deg opptatt. Du hadde vel et fint liv før du møtte denne mannen også? Det blir bedre. Anonymkode: a450d...119 På en måte er jeg enig med deg. På en annen måte ikke. Måten han gjorde det på var feil for han lot som ingenting for plutselig bare si det uten forklaring. Det er bare barnslig
Duftavsommerregn Skrevet 30. september 2019 #20 Skrevet 30. september 2019 2 timer siden, Maleficenta skrev: På en måte er jeg enig med deg. På en annen måte ikke. Måten han gjorde det på var feil for han lot som ingenting for plutselig bare si det uten forklaring. Det er bare barnslig Etter et forholdsvis langt forhold, og så avslutte det med en melding er ikke barnslig. Det er feigt og direkte ondskap. Da snakker man sammen og sier hvorfor, gir det tid og avslutter skikkelig. Ikke bare la den andre igjen i mørket, det er direkte ondskap. 6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå